memebuy23buy

alpha n lastusta s50b30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1337
    • Rovaniemi

    #16
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Onko kenelläkään tietoa siitä, miten toi ämmän oma moottorinohjaus osaa mukautua erilaisiin kaasuläpän asentotunnistimen arvoihin, kun nehän ei jokaisessa autossa voi millään olla toisiaan vastaavat? Tarkoitan tällä sitä, että vastusarvossa voi olla useiden ohmien heittoja antureiden "alkuarvojen"(eli käytännössä läppien ollessa kiinni) välillä, joka varsinkin osakaasulla/tyhjäkäynnillä aiheuttaa suuria muutoksia seokseen. Kiinnostais siis tietää lähinnä tuon Alpha-N bensakartan TPS-akselin "porrastuksesta", koska lineaarinen se ei voi ainakaan olla.

    Kaverin M42-moottorin kaverina Mega+läppärungot ja ohjaus Alpha-N, mut pirun vaikee saada osakaasun aluetta toimimaan järkevästi, kun ilmavirtaus kasvaa niin äkkiä kaasua avatessa. Bensakartasta koitettu muuttaa TPS-akselin jakoa osakaasun alueelta mahdollisimman pienille porrastuksille, mutta järkevää ja toimivaa karttaa ei ole vielä saatu aikaan. 50-100% kaasulla kyllä rokkaa nätisti, mut tasakaasuajossa mahdotonta saada toimimaan nätisti.

    Omaan autoon myös tarkoitus ottaa toi Alpha-N -pohjainen säätö ensi kesänä käyttöön, koska MAP-pohjainen ei toimi sitäkään vähää noitten läppärunkojen kanssa. MAP-pohjaisen säädön kanssa törmää siihen ongelmaan, että jo tyyliin 20% läppien avautumalla MAP-arvo pomppaa 100kPa ja bensaa tulee täyskaasun vaatimaa tahtia.

    Miten lie toni78 sai Hestecin kanssa pelaamaan ton Alpha-N -säädön, ja millaisella setupilla?
    Onkos tuosta kaverin m42:sta mitään projektia netissä. Kiinnostaisi kovasti kun itselle olisi tulossa Dbilaksen läppärunkopaketti ilman tuota Alpha-N m42:seen. Tuon Dbilaksen paketin mukana tulee läppärungoille tehty lastu mukana, mutta saa nähdä pelittääkö huonostikaan. Harinen meinasi että kyllä pitäisi toimia tuolla Dbilaksen lastullakin mutta suositteli penkkisäätöä myöhemmin että saisi paketista kaiken irti.
    E91 lci 330xd.

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1638

      #17
      Tuossa on Alpha-N paketti, jossa airbox sekä lastut (ECU ja Vanos lastut).

      Siitä näkee myös vähän AF-ratiota. Hieman on rikkaalla, mutta mielummin näin päin.

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by Jampsu87 View Post
        Onkos tuosta kaverin m42:sta mitään projektia netissä. Kiinnostaisi kovasti kun itselle olisi tulossa Dbilaksen läppärunkopaketti ilman tuota Alpha-N m42:seen. Tuon Dbilaksen paketin mukana tulee läppärungoille tehty lastu mukana, mutta saa nähdä pelittääkö huonostikaan. Harinen meinasi että kyllä pitäisi toimia tuolla Dbilaksen lastullakin mutta suositteli penkkisäätöä myöhemmin että saisi paketista kaiken irti.
        Ei oo vielä ainakaan. Kyseessä siis e21-koriin istutettu M42 moottoripyörän läppärungoilla.
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #19
          Originally posted by O-Peksi View Post
          Siulla siis tulee Hybrid-Alpha-n -ohjauksella se? Jos se Tatechilla on siis samalla tavoin, kuin megalla, että ns. pääkartta on TPS-RPM -akseleilla ja "korjauskarttaan" tulee MAP-RPM -akselit.

          Omassa vielä tarkoitus kokeilla semi-sekventiaalista suihkutusta(jonka MS-II v3.0:seen saa lisäpiirillä), jotta suuttimen aukeamishetken saa ajoitettua venttiilin aukeamiseen nähden oikeaan kohtaan. Vaikuttaa kuulemma paljon tyhjäkäynnin "siisteyteen" + keskialueen tehoon/toimivuuteen.
          Joo, jotenkin noin se toimii, en vielä ole tutkinu karttoja, kun on ollu muuta puuhaa nyt auton kanssa. Lisään myös ton home-tiedon nyt nokalle, niin saa suihkutuksen sekventiaaliseksi.

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by ZoMbiE View Post
            Joo, jotenkin noin se toimii, en vielä ole tutkinu karttoja, kun on ollu muuta puuhaa nyt auton kanssa. Lisään myös ton home-tiedon nyt nokalle, niin saa suihkutuksen sekventiaaliseksi.
            Oukei! Laitahan raporttia sit, kun vörkkii.

            Mutta edelleen kiinnostaa toi, miten noi aftermarket alpha-n lastut kalibroituu erilaisille kaasuläpän asentotunnistimen arvoille.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • Demmi
              Newbiemmer
              • Dec 2008
              • 21

              #21
              Mitenkähän katsastus onnistuu Alpha-N lastun kanssa, mahtaa hc arvot olla kohollaan. Korjaakohan se arvot jos maffin kytkee paikoilleen?
              Last edited by Demmi; 02-02-2013, 12:12.

              Comment

              Working...
              X