Jees, kiitoksia... nyt on tilaus lähtenyt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT2260V servo-ohjaus?
Collapse
X
-
servo ohjaus garrett gt2660v
tervehdys!
kysymyksiin osaa vastata todennäköisesti parhaiten joku, joka on jo kyseisen ohjauksen toteuttanut. eli tästä topicista ja muista aiheeseen liittyvistä topiceista on ollut suunnaton apu. itsellä 99 vuoden 530da, johon kyseinen ahdin servolla olisi tarkoitus asentaa viimeistään keväällä.
muut tarvikkeet servon johtosarjaa lukuunottamatta on jo kasassa, ja servon johtosarjaan tilattu sivulta selvinneet vastukset ym.
mutta kysymyksiin.. kannattaako johtosarja tehdä jollekin piirilevylle yms. vai voiko sen tehdä toisin?
ja voiko valmista johtosarjaa kokeilla että siipien ohjaus toimii, ennenkuin aloittaa "fyysisesti turbon asennusoperaation?
-aapo
Comment
-
-
Originally posted by MakeJ View PostKuinkas moni täälä tätä kytkentää käyttää/on testannut? Kytkentä on siis allekirjoittaneen käsialaa ja olisi mielenkiintoista tietää kuinka monella tämä kytkentä on käytössä? Ja miten on toiminut? Itse on tullut ajettua tällä kytkennällä jo noin 140tkm ja pelittää hyvin edelleen. Sinänsä ihme, että kytkentä toimii noinkin hyvin. Kytkennällä ei varmasti saada optimaalisinta toimintaa siipien ohjaukseen, mutta kohtuu hyvin se näyttää kuitenkin toimivan.
Uudempi vähän älykkäämpi säädettävä kytkentä on työnallaPöydällä testaukseen vaan tarvisi ylimääräisen servon
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Kytkentäkaavio
Kovasti olisi täälläkin tarvetta kytkentäkaaviolle, jos se vain jostain löytyisi
EDIT: itse itselleni vastaten: kytkentä löytyikin internetin syövereistä. Tässä vielä linkki kytkentään: http://aijaa.com/ZF6kk7E34 540i ///M
E36 328i
E46 320d
Comment
-
-
Originally posted by -olsku- View PostKovasti olisi täälläkin tarvetta kytkentäkaaviolle, jos se vain jostain löytyisi
EDIT: itse itselleni vastaten: kytkentä löytyikin internetin syövereistä. Tässä vielä linkki kytkentään: http://aijaa.com/ZF6kk7
Joko olet turbon vaihtanut? kokemuksia?
Mulla on nyt ollut jonkun aikaa uusi servo-ohjattu 2260 paikallaan. VNT-säätö reagoi loistavasti verrattuna alipaineohjattuun, painepiikkaukset myös jäi pois.
En kuitenkaan ollut tyytyväinen sen vaikutuksesta tehoihin, ehkä jopa hiukan väheni persdynolla mitattuna.
Nyt "muutaman" opiskelu tunnin jälkeen olen päässyt ecun ohjelmointiin kiinni. VNT-karttaa olen muovannut kokeilujen kautta mieleiseksi ja nyt tuntuis ainakin vetävän aika hyvin. Alhaalta hiukan piti kiristää ja ylhäältä pystyi löysäämään, jopa aika reilusti.
Samalla vääntö kartat sai pientä muutosta. Sanottaisko sillai, että nyt on meneillään testi, mitä se "surullisen kuuluisa" laatikko kestää
Ohjelmointi alkutekijöissään mutta pala kerrallaan.
Comment
-
-
Nostellaanpa vanhaa ylös. Turbon päivitys mielessä ja tämä olisi mielenkiintoinen vaihtoehto alipaineohjatulle. Onko jollain sattumoisin kuvaa asennuksesta / valmiista johtosarjasta?Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Tuossa kuva kytkennästä. Piti vähän kaivella, että löyty vielä :-)
Kaikkien servojen kanssa tämä kytkentä ei pelaa. Tai oikeastaa toiminta riippuu ECU:lta tulevasta PWM taajuudesta ja servon mallista. Servojen osanumerosta pystyi päätteleen millä taajuudella ne toimii, mutta en muista ulkoa noita numeroita.
ps. Vnt kartan muokkaukseen tarvisin vähän apuja ;-)E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
-
Comment