Announcement

Collapse
No announcement yet.

m62b35 tyhjäkäynti, sytytys ja päästöongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Josunapalm
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 168
    • Lappeenranta

    m62b35 tyhjäkäynti, sytytys ja päästöongelmaa

    Eli käytin tuota e39 535:sta leimalla ja päästöistähän se pomppasi.

    CO tyhjäkäynnillä 0,45 / 0,50
    CO kierroksilla 0,85 / 0,30
    HC tyhjäkäynnillä 228 / 100
    HC kierroksilla 138 / 100
    Lampda 1,04 / 0,97 - 1,03

    Perässä siis maksimiarvot.

    Itse ongelmaan, josta moiset arvot luultavasti johtuvat. Vikakoodit antoivat seuraavaa:

    Precat oxygen sensor cyl. 1-4
    Precat oxygen sensor response time cyl. 1-4

    Noiden lisäksi antoi kuuteen pyttyyn "misfire" ja vielä jonkuu "misfire unknown cyl." koodin. Eli toisessa lampdassa ilmeisesti ainakin vikaa, mutta mistähän voisi johtua noi sytytyskatkokset. Tänään katsoin ettei tuplat ainakaan ui öljyssä eli siinä ei ainakaan ole vian aiheuttaja. Kone käy myös tyhkäkäynnillä hieman huonosti, täristäen välillä. Ajossa en ole huomannut mitään vetojen puuttumista tai mitään muutakaan.

    Koneesta on ollut kannet irti minun toimesta tuossa alkuvuodesta. Olenkohan voinut kasatessa tehdä jotai väärin, joka tuon voisi aiheuttaa. Tulpat on myös silloin uusittu. Onhan tuo Bosch FR7LDC+ oikea tulppa tuohon? Ovatkohan katitkin jo saaneet kyytiä :think

    Vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
    Kiitoksia etukäteen.
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Imuvuotoja veikkaisin :think
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Vehkis
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1441
      • Turku

      #3
      Katit saat tarkistettua helposti, kun menet auton alle ja kopistelet vaikka vasaralla herkästi sitä kattia jos ne rämisevät, niin on sisuskalut irti.
      Kun käynnistät auton kylmänä niin kuuluuko auton alta räminää? Itsellä on toinen katti päästänyt romut pihalle, ja se pitää kylmänä melko mukavaa räminää..

      Tarkista ensin kaikki liittimet mitä irroitit silloin kun käytit kannet irti, että ne ovat varmasti kunnolla kiinni.
      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
      ex E39 535iA -97
      sekä x määrä riisikippoja


      Kesäautona toimii vw kupla -65

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #4
        Ja taas mun topikki.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Imuvuoto melko varmasti.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Josunapalm
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 168
            • Lappeenranta

            #6
            Kiitoksia vastauksista. Ja Luntille hyvästä linkistä. (en sit totakaan haulla löytänyt)

            Pitääpä ensi viikolla ruveta etsiskelemään mahdollisia imuvuotoja ja tutkimaan muita asioita, joita tossa toisessa threadissa oli esitetty mahdolliseksi vian aiheuttajaksi. Ilmoittelen jatkosta.

            Comment

            • Josunapalm
              Bimmer Rookie
              • May 2008
              • 168
              • Lappeenranta

              #7
              Onkos noissa jotain yleisiä imuvuotopaikkoja imusarjassa tai jossain? Pikaisella etsinnällä purkamatta sen kummemmin mitään en löytänyt ainakaan mitään. Seuraavaksi kait pitää ottaa imusarja irti ja katsoa/vaihtaa kaikki sen tiivisteet ja o-renkaat.

              Mites tuo huohotinputki ja siihen liittyvät osat?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎