Announcement

Collapse
No announcement yet.

s50b30 hiilari airboxin asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Seokset saletisti päin persettä ainakin noilla, veikkaisin että vedetty varman päälle rikkaalle kunnolla. Kannattaa ainakin käyttää penkissä ennen ja jälkeen niin on joku ajatus minne suuntaan meni. Tehokkaan tuntuiseksi kun saa jo sillä että vie tehot alhaalta.

    Alpha-N ei oo kauhean hyvä tapa ohjata ruiskua jos säätö ei ole tehty juuri kyseiselle yksilölle ja tarpeeksi lähellä olevissa olosuhteissa. Tulee niin paljon heittoa että jostain skaalan toisessa päässä olevasta yksilöstä saattaa räjähtää kone, asteen tai kaks eri asennossa kaasuläpän asentotunnistin (ruuvin rei'issä on aina vähän pelivaraa) tai valmistustoleranssia tunnistimessa niin soppa on valmis.

    Mutta halvalla saa halvan
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • puttis
      Bimmer Rookie
      • Dec 2006
      • 35

      #17
      kokemuksia

      kokemuksia kaivattiin alpha-n lastusta, itse olen tosiaan kokeillut kahta eri alpha lastua, eikä kummallakaan lähde edes käyntiin. Nyt sitten kyselen huuli pyöreänä toisessa tipicissa että missä vika..

      onko porukka pistänyt aina imuboxin samalla kuin lastu vaihdettu, vai voiko alphaa testata myös vakio imu-komponenteilla??

      Comment

      • MarttiKK
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 1638

        #18
        Ei taida vika olla lastussa ellei nyt sitten ole joku harakiri-lastu. Lähteekö se enää käyntiin vakiolastulla?

        Comment

        • blue325
          BTCF Member
          • Apr 2005
          • 984
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by Cell View Post
          Seokset saletisti päin persettä ainakin noilla, veikkaisin että vedetty varman päälle rikkaalle kunnolla. Kannattaa ainakin käyttää penkissä ennen ja jälkeen niin on joku ajatus minne suuntaan meni. Tehokkaan tuntuiseksi kun saa jo sillä että vie tehot alhaalta.

          Alpha-N ei oo kauhean hyvä tapa ohjata ruiskua jos säätö ei ole tehty juuri kyseiselle yksilölle ja tarpeeksi lähellä olevissa olosuhteissa. Tulee niin paljon heittoa että jostain skaalan toisessa päässä olevasta yksilöstä saattaa räjähtää kone, asteen tai kaks eri asennossa kaasuläpän asentotunnistin (ruuvin rei'issä on aina vähän pelivaraa) tai valmistustoleranssia tunnistimessa niin soppa on valmis.

          Mutta halvalla saa halvan
          Jeps tuo on aivan totta käy kone nimittäin saatanan rikkaalla ei toivoakaan katsastaa tuolla lastulla...
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          M3 -94
          318 is class 2 -94
          320 -97
          325 -91
          325 -84
          www.zatzy.com

          Comment

          • JonasG
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 2160
            • Porvoo/Helsinki

            #20
            Originally posted by Cell View Post
            Seokset saletisti päin persettä ainakin noilla, veikkaisin että vedetty varman päälle rikkaalle kunnolla. Kannattaa ainakin käyttää penkissä ennen ja jälkeen niin on joku ajatus minne suuntaan meni. Tehokkaan tuntuiseksi kun saa jo sillä että vie tehot alhaalta.

            Alpha-N ei oo kauhean hyvä tapa ohjata ruiskua jos säätö ei ole tehty juuri kyseiselle yksilölle ja tarpeeksi lähellä olevissa olosuhteissa. Tulee niin paljon heittoa että jostain skaalan toisessa päässä olevasta yksilöstä saattaa räjähtää kone, asteen tai kaks eri asennossa kaasuläpän asentotunnistin (ruuvin rei'issä on aina vähän pelivaraa) tai valmistustoleranssia tunnistimessa niin soppa on valmis.

            Mutta halvalla saa halvan
            Originally posted by blue325 View Post
            Jeps tuo on aivan totta käy kone nimittäin saatanan rikkaalla ei toivoakaan katsastaa tuolla lastulla...


            Taitaa jäädä asentamatta mun autoon tuo alpha-n siinä tapauksessa. Halvalla kun ei tälläkään kertaa saa hyvää näköjään. Kiitos tästä tiedosta.
            Last edited by JonasG; 18-03-2010, 06:28.

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #21
              Originally posted by puttis View Post
              kokemuksia kaivattiin alpha-n lastusta, itse olen tosiaan kokeillut kahta eri alpha lastua, eikä kummallakaan lähde edes käyntiin. Nyt sitten kyselen huuli pyöreänä toisessa tipicissa että missä vika..

              onko porukka pistänyt aina imuboxin samalla kuin lastu vaihdettu, vai voiko alphaa testata myös vakio imu-komponenteilla??
              Niitä airboxeja on niin monenlaisia mukaanlukien vakio, että ei varmaan toimi kunnolla. (Osa tehty kompromissein, että katukamat mahtuu konehuoneeseen. Toiset taas kopioita tehtaan purkeista. Ja sitten on vielä toi "lapuan" purkki Noista kun miettii millä saa parhaat tehot ja millä tulee "imuäänet" )

              Kuten Cell mainitsi, muuttujia on eri yksilöissä/osissa liikaa Alpha-N perustuvaan moottorin ohjaukseen ilman perusteellista penkissä ja maantiellä tehtävää säätämistä.
              Last edited by jannmann; 18-03-2010, 13:52.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • MarttiKK
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 1638

                #22
                Noh, jonkun pitää näyttää väitteet toteen ja hommasinkin nyt Alph-N lastut (ECU ja Vanos).

                Autossa on Lapuan lasikuidun pönttö ja kartioimuri (oli jo myyntihetkellä).

                Käyn jossain vaiheessa (ensi kuussa) dynossa ja otan AFR-lukemat ylös. Laitan ne tänne kun homma tulee tehtyä.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Originally posted by MarttiKK View Post
                  Käyn jossain vaiheessa (ensi kuussa) dynossa ja otan AFR-lukemat ylös. Laitan ne tänne kun homma tulee tehtyä.
                  Täyskaasu on vaan huonoin mahdollinen mittari, siinä kun se hajonta ei juurikaan esiin tule vaan yksilöiden väliset erot rupeaa olemaan maksimissaankin 5%.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • MarttiKK
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 1638

                    #24
                    Originally posted by Cell View Post
                    Täyskaasu on vaan huonoin mahdollinen mittari, siinä kun se hajonta ei juurikaan esiin tule vaan yksilöiden väliset erot rupeaa olemaan maksimissaankin 5%.
                    EIhän ne seokset ole parhaimmillaan matalilla kierroksilla Alpha-N:llä. Dynon jälkeen pitäisi nähdä tyhjäkäynnistä huippukierroksiin AFR:n. Ihmetellään sitä sitten.

                    Comment

                    • theking
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 33
                      • Keski-pohjanmaa

                      #25
                      itellä on alpha-n ollu käytössä n.1v, seokset on tarkistettu penkissä. Afr on täyskaasulla n. 12.5 paikkeilla, osakaasulla n.1500-2000rpm oli pirun laihalla. Ei riittäny laajakaistan alue ku meni afr yli 18 mutta säädin sen kohilleen niin loppu nytktys kaupunkiajossa. Tuntuu olevan vähän autokohtanen ku kaverilla ei taas nykiny siinä alueella.

                      Jos jollain on tarvis niin mulla on vehkeet millä säätää motronicin lastuja ja polttaa uuden. Onnistuu myös muihinki.

                      Comment

                      • MarttiKK
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 1638

                        #26
                        Originally posted by theking View Post
                        itellä on alpha-n ollu käytössä n.1v, seokset on tarkistettu penkissä. Afr on täyskaasulla n. 12.5 paikkeilla, osakaasulla n.1500-2000rpm oli pirun laihalla. Ei riittäny laajakaistan alue ku meni afr yli 18 mutta säädin sen kohilleen niin loppu nytktys kaupunkiajossa. Tuntuu olevan vähän autokohtanen ku kaverilla ei taas nykiny siinä alueella.

                        Jos jollain on tarvis niin mulla on vehkeet millä säätää motronicin lastuja ja polttaa uuden. Onnistuu myös muihinki.
                        Missäpäin vaikutat? Ja miten tuo säätöpuoli onnistuu eli minkä verran sulla on kokemusta auton säätämisestä ja sen perusteella tehdyn lastun tekemisestä?

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          #27
                          Ei pysty kyllä tajuamaan näitä tällaisia "virityksiä", joista on useasti enemmän haittaa kuin hyötyä.

                          Jos haluaa seokset kohdalleen, niin ehkäpä kannattaa viedä auto kunnon säätöpajalla, jossa mitataan kunnolla seokset kaikille kaasunasennoilla ja kierrosalueilla, eikä arpoa kaikenmaailman lastujen kanssa?
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • JonasG
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 2160
                            • Porvoo/Helsinki

                            #28
                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Ei pysty kyllä tajuamaan näitä tällaisia "virityksiä", joista on useasti enemmän haittaa kuin hyötyä.

                            Jos haluaa seokset kohdalleen, niin ehkäpä kannattaa viedä auto kunnon säätöpajalla, jossa mitataan kunnolla seokset kaikille kaasunasennoilla ja kierrosalueilla, eikä arpoa kaikenmaailman lastujen kanssa?


                            Samaa mieltä. Näyttää melkein jokaisella olevan jotain ongelmia näitten alpha-n lastujen kanssa..ei tuu kyllä omaan ämmään laitettua ainakaan, mielummin auto suoraan asiantuntijalle penkkiin ja siellä tarkat säädöt sitten.

                            Comment

                            • Tylyttäjä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 1412

                              #29
                              Originally posted by JonasG View Post
                              Samaa mieltä. Näyttää melkein jokaisella olevan jotain ongelmia näitten alpha-n lastujen kanssa..ei tuu kyllä omaan ämmään laitettua ainakaan, mielummin auto suoraan asiantuntijalle penkkiin ja siellä tarkat säädöt sitten.
                              Näin on. Tuota säätelyä kun n. vuosi sitten selvittelin, niin Harinen taitaa olla ainoa, jolta se oikeasti onnistuu. Heinäkuussa 2009 Harinen kirjoitteli:

                              Nyt pystymme ohjelmoimaan myös M3 3.0 BMW:n.
                              Ohjelmoimme sekä moottorin että vanoksen ohjainyksikön.
                              Ohjelmamuutokset tehdään autokohtaisesti dynamometrissä.
                              Seokset olivat Greenin vapaavirtausfilsulla ja cat-back putkistolla kuitenkin niin hyvin alueella (varsinkin täyskaasulla), ettei seoksen säätelyllä juuri lisää tehoa olisi saanut. Kävin nimittäin mittaamassa ne ST Motorsissa. Vanoksien säädöllä saattaisi jotain tulla.. Osakaasun säätelyllä voi tietty saada jonkin verran herkemmäksikin.
                              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                              EX: BMW E39 M5
                              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                              Suzuki GSX-R 1070 K5
                              Performance Mods: Lot
                              Performance: 200mph/322kph@1mile
                              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                              Comment

                              • MarttiKK
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 1638

                                #30
                                Originally posted by Tylyttäjä View Post
                                Ei pysty kyllä tajuamaan näitä tällaisia "virityksiä", joista on useasti enemmän haittaa kuin hyötyä.

                                Jos haluaa seokset kohdalleen, niin ehkäpä kannattaa viedä auto kunnon säätöpajalla, jossa mitataan kunnolla seokset kaikille kaasunasennoilla ja kierrosalueilla, eikä arpoa kaikenmaailman lastujen kanssa?
                                Suomalainen ei usko ennen kuin itse kokeilee. Jeesustellaan sitten yhdessä kun saan tulokset mitattua.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎