Announcement

Collapse
No announcement yet.

M51d25 -95

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PAAWO76
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 105

    M51d25 -95

    Elikkäs kaipaisin neuvoja jakoketjujen kiristimen vaihtoon :think
    Last edited by O.K.; 27-08-2009, 12:10. Reason: otsikko
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9042
    • Iisalmi

    #2
    M50b25 vai M51d25? M51 on TDS:n kone.
    E39 ja E91

    Comment

    • PAAWO76
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 105

      #3
      Originally posted by Harri G View Post
      M50b25 vai M51d25? M51 on TDS:n kone.
      Näky tulleen kirotus virhe.. M51

      Comment

      • PAAWO76
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 105

        #4
        Originally posted by PAAWO76 View Post
        Näky tulleen kirotus virhe.. M51
        Eli vielä kaipailen neuvoja, kuvia miten hommeli kannattaa tehä..

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 923
          • Sotkamo--Oulu

          #5
          Jakoketjun kiristimen vaihto ei ole kovin yksinkertainen toimenpide. Foorumilta löytyy kyllä vanhaakin juttua ketjujen vaihdosta jne. Kiristinsylinteri on jousi-/öljynpainetoiminen ja sijaitsee sen jakopään valukopan alla, siten että vaihtaminen ei onnistu ilman sen jakopään kopan irroittamista.
          Kopan irrottaminen menee virallisen(Bentley) ohjeen mukaan siten, että puretaan edestä reilusti tavaraa ja myös sylinterikansi pois. Itse joskus toimin noin ja sanoisin, että sen kopan voi saada pois ilman kannen irrotustakin, mutta silloin pitää öljypohjaa löysätä ja ehkä moottoria nostaa hieman ylöspäin. Tässä tietysti ongelmana sitten tiivistää se kopan ja kannen välinen tasopinta kun kasaa sitä. Onnistunee jollain tiivisteaineella(ehkä).

          Kokonaisuutena kyseessä kuitenkin sen verran suuri remontti(tekipä miten tahansa), että suosiolla paljon uutta osaa sinne jakopäähän samalla kertaa. Jakoketjut, Laaharit(jos kuluneita), kiristin(jos se on rikki), nokkapyörän pultti ja ajoitukset tietenkin joutuu kohdilleen uudelleen laittamaan. Myös vesipumppu, termari ja moniurahihna kannattaa samalla vaihtaa jos aiemmasta vaihdosta on jo aikaa.

          Miksi PAAWO76 muuten epäilet jakoketjun kiristimen olevan rikki? Oma arvaus on että autollasi ajettu +300tkm ja jakoketjut on niin venyneitä, että kirintävarat alkaa vain olla lopussa.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎