Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 Hydrauliset nostimet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vegas
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 62
    • pohjola

    M50 Hydrauliset nostimet?

    Elikkä kyse M50 nostimien nakutuksesta.

    Aiheesta jonkin verran vanhaa juttua mutta, en löytänyt kyseistä asiaa...

    Elikkä onko joku vaihtanut kys.moot. öljypumpun ja huomannut naputuksessa muutoksia???

    Itse kun tein kansirempan kyseiseen moot. laitoin nostimet nokkapukkeihin niin että kohdistin niiden öljykanavat pukkien kanaviin ja naputusta ei kuulunut vähään aikaan kylmänä.

    Vähän ajan jälkeen naputus palasi ja kuullostaa etä, siellä ei naputtaisi kuin, yksi tai kaksi nostinta.

    Nyt asiaa mietittyäni ajattelin että eikö öljypumppu jaksa nostaa painetta kauimmaisiin nostimiin.

    Idea tuli siitä kun onhan paineilma verkossakin aina kauimmaisen ja lähimmän haaran välillä paine ero...:think
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    #2
    Originally posted by Vegas View Post
    Elikkä kyse M50 nostimien nakutuksesta.

    Aiheesta jonkin verran vanhaa juttua mutta, en löytänyt kyseistä asiaa...

    Elikkä onko joku vaihtanut kys.moot. öljypumpun ja huomannut naputuksessa muutoksia???

    Itse kun tein kansirempan kyseiseen moot. laitoin nostimet nokkapukkeihin niin että kohdistin niiden öljykanavat pukkien kanaviin ja naputusta ei kuulunut vähään aikaan kylmänä.

    Vähän ajan jälkeen naputus palasi ja kuullostaa etä, siellä ei naputtaisi kuin, yksi tai kaksi nostinta.

    Nyt asiaa mietittyäni ajattelin että eikö öljypumppu jaksa nostaa painetta kauimmaisiin nostimiin.

    Idea tuli siitä kun onhan paineilma verkossakin aina kauimmaisen ja lähimmän haaran välillä paine ero...:think
    Vaihdoitko uudet nostajat vai vanhat takasin ?

    Uusilla tuon pitäisi hiljetä kyllä.

    Mulla ränkyttää oma M50 niin että hävettää ajella.

    En ole vielä ryhtynyt mihinkään muihin toimenpiteisiin kun 10W60 castrolia koneeseen ja tarkistin öljynpaineet.
    Kone ei naputtanut aikasemmassa kopassa mutta nyt kun se siirrettiin kolmekymppiin ja palo yks moottorinohjaus jnejne.. niin kone alko ränkyttämään(ilmeisesti pääsi jotenkin bensaa öljyn sekaan tossa boksin särkymisen yhteydessä ja se sitten leikkautti nuo nostajat jotenkin jumiin tms).
    Huonojen sattumien summaa varmaan koko homma,konetta ilmattiin jnejne käyttelin sitä aika paljonkin ennenku huomasin tuon että öljy haisee bensalle,naputuksen ajattelin johtuvan siitä että seisseen koneen osat "hakee paikkaansa". Ne vaan yksinkertasesti hajosivat sitten

    Öljyjä vaihdettiin ja kokeiltiin aluksi Motox 0W40 sitten 5W50 shell+joku nostajien hiljentäjä lisäaine ja lopuksi 10W60 Edgeä, edgellä kävi tosi hiljaisesti ensimmäisen puolt tuntia ja ekan rajottimelle vedon jälkeen kone alko ränkyttää samalla tavalla kun aikasemmin.

    Kone naputtaa kylmänä kuumana ja kokoajan
    Startatessa tietty naputtaa hetken enempi kun öljy pääsee pois kannesta (kuumana siis) ja ennenku se sinne nousee takasin niin menee se 1-2sekuntia.

    Tähän on ratkaisu kyllä mutta se ei ole todellakaan se halvin mahdollinen

    Vanhassa escortissa tuon naputuksen sai hetkeksi pois kun kuminuijalla napsi noita keinuvipuja ja vaihto uudet öljyt
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Sulla on menny öljypelleilyyn jo puolet uusien nostajien hinnasta. Ei ne vippaskonsteilla sen halvemmaks tule.

      Jos bensaa on ollut öljyn seassa, kannattaa varautua siihen että kone on aivan törkeän väljä.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Vegas
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 62
        • pohjola

        #4
        Eli öljypumpulla ei tekemistä asian kanssa... Uusin ainoastaan yhden kun, siinä oli semmoiset orkoset kyljessä että ei uskaltanut laittaa takaisin... (kuin mopon mäntä jossa männänrenkaat katkennut kun kierrätetty 12000..)

        Itsellä ääntää kylmänä oli se tyhjäkäynnillä tai ajoi sillä mutta, jos auton sammutta heti ja käynnistää uudelleen ääni häviää...
        Last edited by Vegas; 02-09-2009, 09:13.

        Comment

        • Osku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2005
          • 3324
          • Kouvola,Pilkanmaa

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Sulla on menny öljypelleilyyn jo puolet uusien nostajien hinnasta. Ei ne vippaskonsteilla sen halvemmaks tule.

          Jos bensaa on ollut öljyn seassa, kannattaa varautua siihen että kone on aivan törkeän väljä.
          Motoxi makso jotain 25€ ja se olikin vain "huuhtelu" öljynä tuol koneessa,sitten ku se oli bensasta niin piti laskea ulos ja ostin sitten edullista öljyä sinne taas.. Ei kahta kertaa viitti tota Motorsporttia laittaa niin että laskee parin päivän ajon jälkeen ulos.

          Castrolit oli jotain 115€

          Tuo kone nyt ei ainakaan pöllytä ja tuntuis että se toimii jotenkin ainoa havaittava vika on tuo helvetinmoinen säksätys.

          Uudet nostajat 450€ minimissään :think

          Koneellahan ei ajettu metriäkään noilla bensaisilla öljyillä ainoastaan käyteltiin ja kierrätettiin paikallaan jäähdytysjärjestelmän ilmauksen ajan.

          Ja jos tuo kone on mennyt väljäksi niin luulis sen työntävän sinistä putkesta ja reilusti..
          Öljyä ei ole mennyt tän kesän aikana vielä niin että sen huomaisi.
          E30 24V 5D "Vakio"

          Originally posted by ///Make
          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

          Comment

          • Aatos
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 149
            • Helsinki

            #6
            kannen öljyvena jumissa?
            Last edited by Aatos; 03-09-2009, 19:13.
            BRCF #12 - E36 325 -91

            Comment

            • Flart
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 433
              • Pilkanmaa

              #7
              säkätys loppuu, kun marssii varaosaliikkeeseen ja ostaa sieltä nostaja sarjan, 400-450e... Ja tietysti uudet nostajat kannattaa myös asentaa kanteen vippaskonstit (forte huuhtelu) on ajan ja rahan hukkaa.
              Nykyiset.
              Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

              Entiset.
              Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

              Comment

              • Kolmio
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 34
                • Helsinki

                #8
                Älkää nyt väittäkö että joutuu ostamaan uudet nostajat..

                Itsellä nakuttaa kylmänä, rasittavaa..

                Uuden koneen saa jo miltein siihen hintaan mitä nostajat maksaa. =(

                Tehdään joku nostajien-tukku-kimppatilaus. =)

                saako annettua tekohengitystä jos vaikka ilmaa ne nostajat käsin? =)
                480€ on isohko raha, sillä saa jo yli 500 vunderpaumia.

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Vegas View Post
                  ...

                  Itse kun tein kansirempan kyseiseen moot. laitoin nostimet nokkapukkeihin niin että kohdistin niiden öljykanavat pukkien kanaviin ja naputusta ei kuulunut vähään aikaan kylmänä.

                  ...
                  Tuolla kohdistamisella ei ainakaan oo mitään merkitystä, koska nostimen on kuitenkin tarkoitus pyöriä kokoajan akselinsa ympäri.

                  Omassa rallattaa kans nostimet kylmänä ja tosi kuumana(rata-ajon jälkeen) rallatus on vielä ihan eri luokkaa kylmään koneeseen verrattuna. Kovempaa ajoa varten auttais kyllä paksumpi öljy (moottorissa nyt 10W-40), mutta esim. 10W-60 ei tunnu lämpiävän normiajossa ikinä niin paljon, että "kylmänaputus" loppuis...

                  Seuraavaks meinasin kokeilla purkautuuko tuolta hydraulinostimen sisältä noi romut pihalle, että sais kovat säätöpalat tilalle. Fiatin/Volvon säätöpala on täysin passeli nostimen sisään, tosin tarvittavat/tarjolla olevat paksuudet vielä selvityksessä.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Schmiedmannilta 360e.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Schmiedmannilta 360e.
                      Volvon säätöpalat n.50cnt/kpl, vakionostimet ilmaiset. Voidaan hetki miettiä, tekeekö "säälittävän" DIY-patentin, vai maksaako Schmiedmannin palikoista. Ja kyllä, olen köyhä opiskelija.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • Kolmio
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 34
                        • Helsinki

                        #12
                        Tein kerran yhden moottoripyörän hydr.nostimille niin, että neulalla avasin venttiilin ja pumppasin vanhat öljyt pihalle ja ilmasin ne öljykylvyssä uudella öljyllä.

                        Megaluokan tekohengitystä mutta hei, näin haluttiin mun tekevän.

                        Kyllä joissain nostimissa oli väljää ja venttiilit kovin jumissa, ja ilmauksen jälkeen olivat kaikki kovia.
                        En tiedä kauanko tekohengitys kesti, paskapommi se oli muutenkin. -Mutta nostajat hiljeni.

                        Kehtaisikohan kokeilla omaan autoon.. :think

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4331
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by Kolmio View Post
                          Älkää nyt väittäkö että joutuu ostamaan uudet nostajat..

                          Itsellä nakuttaa kylmänä, rasittavaa..

                          Uuden koneen saa jo miltein siihen hintaan mitä nostajat maksaa. =(
                          Tehdaskorjattu M50B25 vanoskone $7,903.45!

                          Comment

                          • Vegas
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 62
                            • pohjola

                            #14
                            Sillä meinasin sitä ölppäpumpun vaikutusta kun ainakin itsellä kylmänä jos koneen sammuttaa ja käyn. uudestaan nakutus häviää??? Kannesta liuotin kaikki öljykanavat ja puhdistin paineilmalla remontin yhteydessä. Joten mietin olisiko öljyn paineella jotain tekemistä kun ylösvirtaus venttiili tuntui myös toimivan. ja onhan 200K ajetussa pumpussa pakko olla jo vähän väljää...:think

                            Comment

                            • Tuokki2
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 377
                              • hamina

                              #15
                              ostin hetki sitten e kolmenelkun m50b25 koneella, kylmänä rallattaa max 2sekuntia joka ei häiritse yhtään, mutta kone kun yhtään lämpenee niin 2000rpm kohdalla pitää aika kovan rallatus ääneen kun painaa kaasua, ääni ei tule ihan joka kerta mutta enimmäkseen kyllä rallattaa juurikin tuossa 2000rpm korvilla.. kansiremontti on tehty autoon liikkeessä 20tkm sitten niin onkohan siinä mennyt joku homma ketuiksi vai mistä tuo nyt johtuu.. öljyt juuri vaihdoin(5w40 teboilin täyssynteettiset) eikä vaikutusta ongelmaan.. muuten auto pelaa loistavasti mutta tämä rallatus hieman keljuttaa ja vaikuttaa ajotapaan yleisillä paikoilla
                              Skyline R33 GT-R v-spec
                              Subaru legacy GT spec B -03
                              e39 528ia
                              ski-doo x600rs -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎