Mistä uusi oulun seuvulta ja onko hankala vaihtaa... Kokeilin tuossa just ja siivet tosiaan lonksuu... Liekkö kallis...Kiitoksia vastauksista..Malliha oli 525d vm.2003
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Visko väljä.!!
Collapse
X
-
Aivan mikä kone on kyseessä?
Tuon väljyyden tunteen saattaa aiheuttaa myös vesipumppu, joka on väljä. Itsekin m30 motissa ensin luulin viskon olevan väljä, mutta tarkemmin katsottuna olikin vesipumppu niin huonossa hapessa, että akseli pääsi heilumaan.E39 525 TDSA touring
Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735
Comment
-
-
Originally posted by adr-jouni View PostMistä uusi oulun seuvulta ja onko hankala vaihtaa... Kokeilin tuossa just ja siivet tosiaan lonksuu... Liekkö kallis...Kiitoksia vastauksista..Malliha oli 525d vm.2003MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by Lapa735ia View PostAivan mikä kone on kyseessä?
Tuon väljyyden tunteen saattaa aiheuttaa myös vesipumppu, joka on väljä. Itsekin m30 motissa ensin luulin viskon olevan väljä, mutta tarkemmin katsottuna olikin vesipumppu niin huonossa hapessa, että akseli pääsi heilumaan.
Comment
-
-
Originally posted by adr-jouni View PostMistä uusi oulun seuvulta ja onko hankala vaihtaa... Kokeilin tuossa just ja siivet tosiaan lonksuu... Liekkö kallis...Kiitoksia vastauksista..Malliha oli 525d vm.2003
Kävinpäs hakemas motonetistä viskon josta ei ollut tietoa käykö se tiisseliin kun sitä ei erikseen mainittu motonetin sivuillakaan... Nooh muuten passas kyllä mutta se akseli pahanen oli 13 mm lyhyempi kuin tuo entinen eli siivet tuli koneen kylkeen kiinni... Elikkä pensapemun visko EI KÄY tiisseliin..Pitänöö tilata huomena sitten jostain sopiva..
Ja irroittamiseen tarttee 2 kpl 32mm kiintoavainta ja toisesta rälläköitiin leuoista puolet pois , noin 5mm.
Ja vesipumpun akseli ei heilu yhtään.. Ainoastaan visko. Laakeri varmaan sökö..Last edited by adr-jouni; 03-09-2009, 20:55.
Comment
-
-
Jos visko on OSSCA = kiinalainen, unohda se. Voi olla laadunvaihtelusta kyse, mutta omalla kohdalla M50:een tarkoitettu laitos ei vapauttanut kylmänä(kään) 2500 kierroksen jälkeen. MIkä tarkoittaa sitä, että konetilassa käy melkoinen puhina kierroksilla.
M50:ssä on visko kiinni hihnapyörässä, joka on kiinni 4 x 10mm ruuvilla. Itse sain viskon auki kun laitoin 11m S-avaimen vasten akselia, ja jatkon kanssa pidin kiinni. En ollut uskoa itsekään kun se aukesi, jonkin verran oli tullut kokeiltua sitä "humautus"-tekniikkaa. Ehkä vain ei ollut tarpeeksi iso mosa?BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by adr-jouni View Postja ajettu 195.000 km.
Kävinpäs hakemas motonetistä viskon josta ei ollut tietoa käykö se tiisseliin kun sitä ei erikseen mainittu motonetin sivuillakaan... Nooh muuten passas kyllä mutta se akseli pahanen oli 13 mm lyhyempi kuin tuo entinen eli siivet tuli koneen kylkeen kiinni... Elikkä pensapemun visko EI KÄY tiisseliin..Pitänöö tilata huomena sitten jostain sopiva..
Ja irroittamiseen tarttee 2 kpl 32mm kiintoavainta ja toisesta rälläköitiin leuoista puolet pois , noin 5mm.
Ja vesipumpun akseli ei heilu yhtään.. Ainoastaan visko. Laakeri varmaan sökö..Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostJos visko on OSSCA = kiinalainen, unohda se. Voi olla laadunvaihtelusta kyse, mutta omalla kohdalla M50:een tarkoitettu laitos ei vapauttanut kylmänä(kään) 2500 kierroksen jälkeen. MIkä tarkoittaa sitä, että konetilassa käy melkoinen puhina kierroksilla.
M50:ssä on visko kiinni hihnapyörässä, joka on kiinni 4 x 10mm ruuvilla. Itse sain viskon auki kun laitoin 11m S-avaimen vasten akselia, ja jatkon kanssa pidin kiinni. En ollut uskoa itsekään kun se aukesi, jonkin verran oli tullut kokeiltua sitä "humautus"-tekniikkaa. Ehkä vain ei ollut tarpeeksi iso mosa?
Itse hihnapyörä on noilla 4 x 6mm pultilla kiinni vesipumpun akselin laipassa.
Ja eikös nuo uudet viskot pidät jotenkin "aktivoida"..Jostain muistelen että niistä piti joku lukite tms. poistaa että alkoivat toimia.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostTarkennetaan nyt sen verran, ettei se kyllä siinä hihnapyörässa ole kiinni, vaan vesipumpun akselissa joka kulkee tuon hihnapyörän lävitse. Kierteet myös tuossa viskossa on ns. vasenkätiset eli aukeaa kiinnipäin.
Itse hihnapyörä on noilla 4 x 6mm pultilla kiinni vesipumpun akselin laipassa.
Ja eikös nuo uudet viskot pidät jotenkin "aktivoida"..Jostain muistelen että niistä piti joku lukite tms. poistaa että alkoivat toimia.
No ei ainkaan omaan katiskaani tarvinnut mitään aktivointeja tehdä kun siihen viskon vaihdoin. Rupesi pelaamaan ihan hienosti kun vaan laittoi ehjän osan paikoilleen.
Bensakoneista ei ole tietoa jospa vaikka niissä olisikin jokun aktivointi juttu...:thinkBmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Onko teillä visko pitäny mitään resonanssiääntä? Oma pitää ääntä ja hieman väljältä tuntuu myös, vai olisiko sittenkin vesipumppu? Tässä huono ääninäyte: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Sound/530dat%20motor.mp3
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostNo joo, tuo äänite hieman valehtelee ku on niin heikkolaatuinen, äänitetty nokian kännykällä. Olen kyllä paikallistanut äänen tohon viskon alueeseen. Jos viskon pysäyttää koneen käydessä ja hieman painaa ropellia niin resonanssi loppuu.
Comment
-
Comment