Announcement

Collapse
No announcement yet.

Visko väljä.!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • adr-jouni
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 103
    • Near uleåborg

    Visko väljä.!!

    Mistä uusi oulun seuvulta ja onko hankala vaihtaa... Kokeilin tuossa just ja siivet tosiaan lonksuu... Liekkö kallis...Kiitoksia vastauksista..Malliha oli 525d vm.2003
    Last edited by adr-jouni; 03-09-2009, 17:34.
  • Mokoma
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 767
    • 013 - Koskenkorva

    #2
    niin minkähän auton viskosta on kyse????
    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

    Originally posted by kaol
    Ongelma: Kolmekutonen.

    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

    Comment

    • Lapa735ia
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 303
      • Martinniemi

      #3
      Aivan mikä kone on kyseessä?
      Tuon väljyyden tunteen saattaa aiheuttaa myös vesipumppu, joka on väljä. Itsekin m30 motissa ensin luulin viskon olevan väljä, mutta tarkemmin katsottuna olikin vesipumppu niin huonossa hapessa, että akseli pääsi heilumaan.
      E39 525 TDSA touring
      Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

      Comment

      • GARFFi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 5541
        • Kankaanpää

        #4
        Originally posted by adr-jouni View Post
        Mistä uusi oulun seuvulta ja onko hankala vaihtaa... Kokeilin tuossa just ja siivet tosiaan lonksuu... Liekkö kallis...Kiitoksia vastauksista..Malliha oli 525d vm.2003
        Eipä se vaikea ole. Muistat vaa et kierteet eri suuntaan..
        MB E220 CDI -10
        Ex.VW T5.1 -11
        Ex. Ford Transit Custom -14
        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
        Ex. VW Golf+ -06
        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
        Ex. Honda CBR900RR -96
        Ex. E36 325i Coupé -94
        Ex. LADA 2105 1200S -89
        Ex. LADA 2107 1300S -87
        Ex. E36 320i -91

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9995
          • KVLA

          #5
          Originally posted by Lapa735ia View Post
          Aivan mikä kone on kyseessä?
          Tuon väljyyden tunteen saattaa aiheuttaa myös vesipumppu, joka on väljä. Itsekin m30 motissa ensin luulin viskon olevan väljä, mutta tarkemmin katsottuna olikin vesipumppu niin huonossa hapessa, että akseli pääsi heilumaan.
          Sama laulu omassa M62 besakoneessa,eli välys oli vesipumpussa.Ei viskossa.

          Comment

          • adr-jouni
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 103
            • Near uleåborg

            #6
            Originally posted by adr-jouni View Post
            Mistä uusi oulun seuvulta ja onko hankala vaihtaa... Kokeilin tuossa just ja siivet tosiaan lonksuu... Liekkö kallis...Kiitoksia vastauksista..Malliha oli 525d vm.2003
            ja ajettu 195.000 km.


            Kävinpäs hakemas motonetistä viskon josta ei ollut tietoa käykö se tiisseliin kun sitä ei erikseen mainittu motonetin sivuillakaan... Nooh muuten passas kyllä mutta se akseli pahanen oli 13 mm lyhyempi kuin tuo entinen eli siivet tuli koneen kylkeen kiinni... Elikkä pensapemun visko EI KÄY tiisseliin..Pitänöö tilata huomena sitten jostain sopiva..

            Ja irroittamiseen tarttee 2 kpl 32mm kiintoavainta ja toisesta rälläköitiin leuoista puolet pois , noin 5mm.

            Ja vesipumpun akseli ei heilu yhtään.. Ainoastaan visko. Laakeri varmaan sökö..
            Last edited by adr-jouni; 03-09-2009, 20:55.

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2540
              • Kirkkonummi

              #7
              Jos visko on OSSCA = kiinalainen, unohda se. Voi olla laadunvaihtelusta kyse, mutta omalla kohdalla M50:een tarkoitettu laitos ei vapauttanut kylmänä(kään) 2500 kierroksen jälkeen. MIkä tarkoittaa sitä, että konetilassa käy melkoinen puhina kierroksilla.

              M50:ssä on visko kiinni hihnapyörässä, joka on kiinni 4 x 10mm ruuvilla. Itse sain viskon auki kun laitoin 11m S-avaimen vasten akselia, ja jatkon kanssa pidin kiinni. En ollut uskoa itsekään kun se aukesi, jonkin verran oli tullut kokeiltua sitä "humautus"-tekniikkaa. Ehkä vain ei ollut tarpeeksi iso mosa?
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • casino
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 663
                • Keski-Suomi

                #8
                Originally posted by adr-jouni View Post
                ja ajettu 195.000 km.


                Kävinpäs hakemas motonetistä viskon josta ei ollut tietoa käykö se tiisseliin kun sitä ei erikseen mainittu motonetin sivuillakaan... Nooh muuten passas kyllä mutta se akseli pahanen oli 13 mm lyhyempi kuin tuo entinen eli siivet tuli koneen kylkeen kiinni... Elikkä pensapemun visko EI KÄY tiisseliin..Pitänöö tilata huomena sitten jostain sopiva..

                Ja irroittamiseen tarttee 2 kpl 32mm kiintoavainta ja toisesta rälläköitiin leuoista puolet pois , noin 5mm.

                Ja vesipumpun akseli ei heilu yhtään.. Ainoastaan visko. Laakeri varmaan sökö..
                Menet lähimpään paikalliseen varaosaliikkeeseen ja käsket katsomaan "KAHA OY:n" sähköisestä luettelosta. Sieltä löytyy sinulle sopiva behrn -hella valmiste. Pyytävät siitä reilut 100 euroa. Mitään halpa paskaa ei sinne kannata laittaa
                Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                e39 -530d touring 11/1999
                ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by Petteri75 View Post
                  Jos visko on OSSCA = kiinalainen, unohda se. Voi olla laadunvaihtelusta kyse, mutta omalla kohdalla M50:een tarkoitettu laitos ei vapauttanut kylmänä(kään) 2500 kierroksen jälkeen. MIkä tarkoittaa sitä, että konetilassa käy melkoinen puhina kierroksilla.

                  M50:ssä on visko kiinni hihnapyörässä, joka on kiinni 4 x 10mm ruuvilla. Itse sain viskon auki kun laitoin 11m S-avaimen vasten akselia, ja jatkon kanssa pidin kiinni. En ollut uskoa itsekään kun se aukesi, jonkin verran oli tullut kokeiltua sitä "humautus"-tekniikkaa. Ehkä vain ei ollut tarpeeksi iso mosa?
                  Tarkennetaan nyt sen verran, ettei se kyllä siinä hihnapyörässa ole kiinni, vaan vesipumpun akselissa joka kulkee tuon hihnapyörän lävitse. Kierteet myös tuossa viskossa on ns. vasenkätiset eli aukeaa kiinnipäin.
                  Itse hihnapyörä on noilla 4 x 6mm pultilla kiinni vesipumpun akselin laipassa.

                  Ja eikös nuo uudet viskot pidät jotenkin "aktivoida"..Jostain muistelen että niistä piti joku lukite tms. poistaa että alkoivat toimia.
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • casino
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 663
                    • Keski-Suomi

                    #10
                    Originally posted by Janzki View Post
                    Tarkennetaan nyt sen verran, ettei se kyllä siinä hihnapyörässa ole kiinni, vaan vesipumpun akselissa joka kulkee tuon hihnapyörän lävitse. Kierteet myös tuossa viskossa on ns. vasenkätiset eli aukeaa kiinnipäin.
                    Itse hihnapyörä on noilla 4 x 6mm pultilla kiinni vesipumpun akselin laipassa.

                    Ja eikös nuo uudet viskot pidät jotenkin "aktivoida"..Jostain muistelen että niistä piti joku lukite tms. poistaa että alkoivat toimia.

                    No ei ainkaan omaan katiskaani tarvinnut mitään aktivointeja tehdä kun siihen viskon vaihdoin. Rupesi pelaamaan ihan hienosti kun vaan laittoi ehjän osan paikoilleen.

                    Bensakoneista ei ole tietoa jospa vaikka niissä olisikin jokun aktivointi juttu...:think
                    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                    e39 -530d touring 11/1999
                    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Onko teillä visko pitäny mitään resonanssiääntä? Oma pitää ääntä ja hieman väljältä tuntuu myös, vai olisiko sittenkin vesipumppu? Tässä huono ääninäyte: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Sound/530dat%20motor.mp3
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #12
                        Kuulostaa ihan sepelimyllyltä :think

                        ...kaikenlaisia kivoja räminöitä ja sirkutuksia on kyllä kuultu sen moniurahihnan kiristin- ja ohjainrullista.
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #13
                          No joo, tuo äänite hieman valehtelee ku on niin heikkolaatuinen, äänitetty nokian kännykällä. Olen kyllä paikallistanut äänen tohon viskon alueeseen. Jos viskon pysäyttää koneen käydessä ja hieman painaa ropellia niin resonanssi loppuu.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • Radon
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 463
                            • Suomi-Finland

                            #14
                            Originally posted by Thuppu View Post
                            No joo, tuo äänite hieman valehtelee ku on niin heikkolaatuinen, äänitetty nokian kännykällä. Olen kyllä paikallistanut äänen tohon viskon alueeseen. Jos viskon pysäyttää koneen käydessä ja hieman painaa ropellia niin resonanssi loppuu.
                            Itse veikkaisin vesipumppua, mutta ota se visko irti ja kokeile ilman sitä.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎