Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62:n käynnistäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mulato
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 15

    M62:n käynnistäminen

    Eli ongelmana on m62 käynnistäminen. Tekniikka ostettu toisen purkamana, siirretty nyt toiseen koriin, ei e39:iin, eli tekniikan vaihto. Myyjäkin sanoi siinä olevan ajon estoja sun muuta, mutta tietääkö joku foorumilla kuinka saada kone käyntiin?

    Mukana tuli (ja lisää on saatavilla) ohjain boksi ruisjut ja sytytys, tod näköisesti. Ei asenneta mitään ylimääräistä, vain kone käyntiin. Mutta tietääkö joku moottorin "viisaudesta" tunnistaa kytkemättömiä antureita estäen moottorin käynnistymisen, mm öljyn paine/tason antureita ei ole kytketty eikä kytketä jos kone ei niitä tarvia (paine on varotus valolla).

    Avaimessa on siru, joka on mukana, mutta sen tunnistavaa jotakin ei ainakaan vielä, mutta mihin se kytkeä jos pakko. Ja niitä e39 sähkökuviakaan kun ei taida helpolla löytyä, on osa liittimistä vaikea tunnistaa mihin kytkeä ja mihin vaikuttaa.

    Selostus sekavaa mutta joku saattaa ymmärtää asian ytimet ja kysyä mikä on miten ja mikä on missä.

    Ja vielä selonteoksi, auto tulossa leluksi, ei kadulle; kaikki turha hilke ja hienostelu pois, mutta ei takerruta tässä siihen vielä, sit vasta kun se pyörii.
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Kyllähän sulla aika savotta on edessä jos et saa DME:n johtosarjaa... Tärkeimmät tiedot koneelta tulee mm nokan ja kampiakselin antureilta. Ilman noita ei muuta kuin sahaa Ja tietysti EWS tarvii avaimelta tiedon
    Koitan googlea ja bmw WDS

    Linkki: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/index.htm
    Last edited by Dunky; 04-09-2009, 20:28.
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Mulato
      Newbiemmer
      • Sep 2008
      • 15

      #3
      Originally posted by Dunky View Post
      Kyllähän sulla aika savotta on edessä jos et saa DME:n johtosarjaa... Tärkeimmät tiedot koneelta tulee mm nokan ja kampiakselin antureilta. Ilman noita ei muuta kuin sahaa Ja tietysti EWS tarvii avaimelta tiedon
      Koitan googlea ja bmw WDS

      Linkki: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/index.htm

      Johtosarjat ja liki kaikki muut kyllä saa, tietäs mitä tarviaa, niitä on nii paljon. DME on siis mikä, millä tunnistan varmaks ja eikös kampiakseli anturi ole tuossa vauhtipyörältä, joka kyllä on kytketty, nokan tunnistimet on missä

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #4
        Originally posted by Mulato View Post
        Johtosarjat ja liki kaikki muut kyllä saa, tietäs mitä tarviaa, niitä on nii paljon. DME on siis mikä, millä tunnistan varmaks ja eikös kampiakseli anturi ole tuossa vauhtipyörältä, joka kyllä on kytketty, nokan tunnistimet on missä
        DME on moottorinohjausyksikkö, EWSän tarviit koska ilman sitä ei lähe DME:lle "lupaa" käynnistää kone. Kampiakselin anturista en tiedä, mutta nokan anturit on molemmin puolin edessä imupuolen nokan lähettyvillä, mustat, kuusiokoloruuveilla kiinni, ja kolmipinniset liittimet toisessa päässä.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎