Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 mystinen lämpöongelma+RATKAISTU+

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KingOnTheRoad
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 573
    • Kemijärvi

    m52b28 mystinen lämpöongelma+RATKAISTU+

    Elikkäs 328 cabrio -96 automaatti-ilmastoinnilla 208tkm ajettu alkoi viikko sitten temppuilla lämpöjen kanssa, aluksi sisätilojen lämpeneminen heikkeni runsaasti samalla kun moottorin lämmöt nousi vain n.1/4 kohdalle. Ajattelin heti että, termostaatti vain jumii auki->vaihdan talven aikana mutta vika alkoikin vaivaamaan muutama päivä takaperin enemmän ja tällä kertaa oireet seuraavat:
    1.Lämmöt nousee ajossa 3/4 kohdalle jopa ylikin, ja pysyy siinä(tyhjäkäynnillä laskee normaaliin n.20sek)
    2.Sisälle ei puhalla kuin haaleaa, paitsi lämpöjen normalisoituessa tyhjäkäynnillä jonkun verran lämpimämpää.

    IHMETYTTÄÄ SUURESTI: Miksi paisarin korkki irrallaan kierroksia käyttäessä nesteen pinta ei muutu yhtään

    kuukauden verran ollut itselläni tuo auto ja nestettä ei ole kulunut, öljyä lisääntynyt, öljykorkki puhdas.
    Vaihdoin uuden 92 termarin, ei merkitystä. Vesipumppu taitaa olla originelli muovipaska siipinen:think Huomenna ajattelin kokeilla tuota Hemin ohjetta tuohon ilmaukseen kun näytti olevan noin hieno
    Minkälaisia oireita vesipumppu aiheuttaa jos siivet päässeet irti?
    Last edited by KingOnTheRoad; 08-09-2009, 21:42.
    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
    E36 328i coupe -95 "UXI"
    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
    Yamaha yz250 -02
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Originally posted by KingOnTheRoad View Post
    Elikkäs 328 cabrio -96 automaatti-ilmastoinnilla 208tkm ajettu alkoi viikko sitten temppuilla lämpöjen kanssa, aluksi sisätilojen lämpeneminen heikkeni runsaasti samalla kun moottorin lämmöt nousi vain n.1/4 kohdalle. Ajattelin heti että, termostaatti vain jumii auki->vaihdan talven aikana mutta vika alkoikin vaivaamaan muutama päivä takaperin enemmän ja tällä kertaa oireet seuraavat:
    1.Lämmöt nousee ajossa 3/4 kohdalle jopa ylikin, ja pysyy siinä(tyhjäkäynnillä laskee normaaliin n.20sek)
    2.Sisälle ei puhalla kuin haaleaa, paitsi lämpöjen normalisoituessa tyhjäkäynnillä jonkun verran lämpimämpää.

    IHMETYTTÄÄ SUURESTI: Miksi paisarin korkki irrallaan kierroksia käyttäessä nesteen pinta ei muutu yhtään

    kuukauden verran ollut itselläni tuo auto ja nestettä ei ole kulunut, öljyä lisääntynyt, öljykorkki puhdas.
    Vaihdoin uuden 92 termarin, ei merkitystä. Vesipumppu taitaa olla originelli muovipaska siipinen:think Huomenna ajattelin kokeilla tuota Hemin ohjetta tuohon ilmaukseen kun näytti olevan noin hieno
    Minkälaisia oireita vesipumppu aiheuttaa jos siivet päässeet irti?
    Vaihda vaan se vesipumppu suosiolla.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by JJT View Post
      Vaihda vaan se vesipumppu suosiolla.
      Näin on.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • KingOnTheRoad
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 573
        • Kemijärvi

        #4
        Originally posted by JJT View Post
        Vaihda vaan se vesipumppu suosiolla.
        Tätä itsekin veikkaan, että olisi muovisiivet päässyt irtoamaan akselilta kun tosiaan nesteet pinta ei muutu kaasuttaessakaan. Sitä vain ihmettelen, että miksi ne lämmöt oli viikko sitten vain siinä 1/4 kohdassa jos kerran pumpussa vika:think?
        E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
        E36 328i coupe -95 "UXI"
        Polaris RMK 800 Nordic edition-15
        Yamaha yz250 -02

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Äläkä kokeile mitään ilmauksia tai mitään muutakaan sillä muuten on isompi remppa lähellä!
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • RMB
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 222
            • Rovaniemi

            #6
            Vesiventtiilissä vikaa, jumittaa jolloin neste ei pääse kiertämään lämppärin kennolle. Siitä lämpöjen heittelyä, haalean puhaltamista.

            Mutta kun nostaa lämpöjä niin vesipumppu kiireesti vaihtoon.

            Tosin uusikin termostaatti voi olla viallinen, kaverilla alko lämpöongelmat termostaatin vaihdon jälkeen. korjaantu vaihtamalla uudestaan termostaatti ja varmuudeksi vesipumppu vaikka vanhassa ei ollut vikaa.
            http://tomracing.suntuubi.com/

            http://www.youtube.com/user/tomracingbmw

            Comment

            • KingOnTheRoad
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 573
              • Kemijärvi

              #7
              Originally posted by RMB View Post
              Vesiventtiilissä vikaa, jumittaa jolloin neste ei pääse kiertämään lämppärin kennolle. Siitä lämpöjen heittelyä, haalean puhaltamista.

              Mutta kun nostaa lämpöjä niin vesipumppu kiireesti vaihtoon.

              Tosin uusikin termostaatti voi olla viallinen, kaverilla alko lämpöongelmat termostaatin vaihdon jälkeen. korjaantu vaihtamalla uudestaan termostaatti ja varmuudeksi vesipumppu vaikka vanhassa ei ollut vikaa.
              termari ehjä, tänään vaihdoin ja samaa tekee edelleen. Huomenna käyn hakemassa vesipumpun ja ilmaan Hemin konstilla lopuksi
              E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
              E36 328i coupe -95 "UXI"
              Polaris RMK 800 Nordic edition-15
              Yamaha yz250 -02

              Comment

              • KingOnTheRoad
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 573
                • Kemijärvi

                #8
                RATKAISTU! Ilmasin vain jyrkässä ylämäessä Hemin ohjeilla n.tunnin verran ja voila, sehän pelaa ja lämpeää sisältä ja lämpöviisari tasan puolessa ajoi miten vaan
                E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                E36 328i coupe -95 "UXI"
                Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                Yamaha yz250 -02

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎