Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkin ravistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    Kytkin ravistaa

    e46 330d -00

    Eli kun kytkimen laittaa pohjaan niin kuuluu pieni kolkatus/rallatus välillä. Sitten välillä vaikka yrittää kuinka luistattaa kytkintä niin tahtoo hiukan ravistaa (satunnaisesti). Mutta veto kun on päällä niin ei tunnu missään välissä mitää kolkatusta tai muutakaan ihmeellistä.

    1. Vaihto ehto on että tahmaako painelaakeri... Eli kytkinpaketti vaihtoon?

    2. Onko niin mahtava juttu että kaksoismassavauhtipyörä tulossa tiensä päähän eli kytkin ja uusi vauhtipyörä?

    Jotku väittää että pitäis vaihtaa kerralla koko paketti, pitääkö paikkansa?
    Last edited by Jamppa1983; 07-10-2009, 21:14.
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    #2
    Pystyykö kaksoismassavauhtipyörän testaamaan että onko se kunnossa?
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Kaksoismassa vauhtis alkaa kolahtaa esim sammutettaessa, ajaessa se kolahtaa jos kaasulla vähän "nytkäyttää" ja ajosta tulee sellaista nytkytystä.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Jamppa1983
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 739
        • Pirkanmaa

        #4
        Ei kyllä näitä oireita onneksi ole joten kyllä se kytkinpaketin vaihto taitaa riittää.
        Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

        M3 e90 & "M3" e30 turbo

        Comment

        • Jamppa1983
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 739
          • Pirkanmaa

          #5
          Niin kytkinpaketti + vauhtipyörä vaihdatettu ja liikkeelle lähdössä ravistaa edeleen? En ymmärrä jos joku ymmärtää niin vinkkejä kiitos!
          Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

          M3 e90 & "M3" e30 turbo

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Jamppa1983 View Post
            Niin kytkinpaketti + vauhtipyörä vaihdatettu ja liikkeelle lähdössä ravistaa edeleen? En ymmärrä jos joku ymmärtää niin vinkkejä kiitos!
            Joku tukikumi jossain huonona?

            esim. vaihteiston tyynyt tai koneen tyynyt.

            Comment

            • Jamppa1983
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 739
              • Pirkanmaa

              #7
              Vaihteiston kumityynyt ainakin OK, miten pystyis testaa moottorin kannatinkumien kunnon parhaiten? Kone ei kyllä heiluta eikä ravista sammuttaessa kabiinin puolella. Rättinivelkin silmä määräisesti oli OK ennen remonttia, oisko se voinut nyt antaa periksi? Ei kyllä kolahda tai muutakaan ihmeellista vaikka kiihdyttää ja kytkin on vähän on/off tyyppinen.
              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

              M3 e90 & "M3" e30 turbo

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9997
                • KVLA

                #8
                Eikös näissä nokivasaroissa ole moottorin kumityynyjä vaihdeltu aika paljonkin?Tunkilla nostattaa konetta,niin varmasti rikkinäinen kumityyny paljastuu,jos sellainen on.
                Last edited by Heguli 31; 08-10-2009, 08:39.

                Comment

                • kmn
                  Moderator
                  • May 2009
                  • 6022
                  • Sipoo

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Eikös näissä nokivasaroissa ole moottorin kumityynyjä vaihdeltu aika paljonkin?Tunkilla nostattaa konetta,niin varmasti rikkinäinen kumityyny paljastuu,jos sellainen on.
                  käsijarru päälle, konepelti auki, ykkönen silmään, nostaa kytkintä ja kaveri kattoo nouseeko kone "paikoiltaan"..? :think

                  Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                  Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                  --
                  Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                  Comment

                  • Jamppa1983
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 739
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Tuo täytyy testat vielä koska pientä ravistusta havaittavissa. Todennäköisesti moottorin kannatinkumi sittenki puhaltanut tavarat pihalle. Rättinivelen metalliholkit hiukan löysän oloiset,mutta ei irti eikä halkeeilleet. Niin ja uusi kytkin paketti oli sitten viallinen nyt uusi paikoillaan ja aivan erillainen ja ei rohise kun kytkin pohjassa.
                    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                    M3 e90 & "M3" e30 turbo

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎