Aivan yhtäkkiä normaalissa ajossa alkoi laatikko luistamaan ja laatikon häiriövalo syttyi, no en sillä ajanut sen jälkeen kuin ehkä 10km ja menin kattomaan öljyt laatikosta. noin litra oli lootassa vajausta. lisäsin sinne sitten sen litran. Sen jälkeen alkoi kaikki muut vaihteet pitämään mutta 1. ja 2. vaihde vielä luistaa. missä vika? onko pannat niin kuluneet, vai eikö tee tarpeeks painetta?? huomenna vaihdan vielä öljyt ja suodattimen niin kattoo jos sillä alkais pelaamaan. Ihmetyttää vain kuin ihan yhtäkkiä alkoi temppuileen, aiemmin ei ole ollut mitään ongelmaa laatikon kanssa.
530Da -99 laatikko alkoi luistamaan??
Collapse
X
-
Originally posted by puuhapate View PostAivan yhtäkkiä normaalissa ajossa alkoi laatikko luistamaan ja laatikon häiriövalo syttyi, no en sillä ajanut sen jälkeen kuin ehkä 10km ja menin kattomaan öljyt laatikosta. noin litra oli lootassa vajausta. lisäsin sinne sitten sen litran. Sen jälkeen alkoi kaikki muut vaihteet pitämään mutta 1. ja 2. vaihde vielä luistaa. missä vika? onko pannat niin kuluneet, vai eikö tee tarpeeks painetta?? huomenna vaihdan vielä öljyt ja suodattimen niin kattoo jos sillä alkais pelaamaan. Ihmetyttää vain kuin ihan yhtäkkiä alkoi temppuileen, aiemmin ei ole ollut mitään ongelmaa laatikon kanssa.
Originally posted by Clavurion View PostAutomaatin öljymäärän tarkistus:
*Öljy lämmintä (esim. Carsoftilla, lämpötila 30-50 C).
*Auto käynnissä käydään rauhallisesti kaikki vaihteet läpi.
*Auto edelleen käynnissä, vaihde P. Täytetään, kunnes täyttöaukosta (nro 7) tulvii yli.
Bentleyn manuaalin ohjeet. KLIK
Jos moottori on sammutettuna, öljyä tulvii varmasti täyttöaukosta, vaikka öljymäärä olisi hieman vajaakin.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
-
-
Originally posted by puuhapate View PostKannattaako seuraavaksi käydä testerissä katsomas laatikon vikakoodit? vai mikä olisi seuraava paras ratkaisu vian löytymiseksi?
Comment
-
-
Originally posted by puuhapate View PostEi ole ajettu vian ilmestymisen jälkeen juuri ollenkaan. Onkos venttiilikoneisto kuinka paha irrottaa itse? toisinsanoen saako sitä enää ikinä itse takasin paikalleen??Last edited by Thuppu; 16-09-2009, 13:48.
Comment
-
-
Originally posted by puuhapate View PostJuu ei auttanu öljyjen vaihto. Tuli mieleen että voisko vika olla laatikon ohjaus boksissa. missä boksi sijaitsee?
Comment
-
-
Kannattaa pyytää kustannusarvio rempasta ennen kuin se on suoritettu ja kysyä tarkoin mitä sille tekevät. Vakavasti kannattaa myös miettiä vaihtolaatikon hommaamista saksasta jos kustannusarvio menee lähellekään paria tottua. Jos ne nyt huollossa vaihtaa vain luistavien pakkojen levyt eikä tee venttiiltkoneistolle mitään niin ei taida olla pitkäikäinen korjaus. Saksasta myös todennäköisesti saat uuden laatikon nopeammin kuin huollosta. Ja saksan liikehän oli ATB-Berlin.Last edited by Thuppu; 21-09-2009, 06:05.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostKannattaa pyytää kustannusarvio rempasta ennen kuin se on suoritettu ja kysyä tarkoin mitä sille tekevät. Vakavasti kannattaa myös miettiä vaihtolaatikon hommaamista saksasta jos kustannusarvio menee lähellekään paria tottua. Jos ne nyt huollossa vaihtaa vain luistavien pakkojen levyt eikä tee venttiiltkoneistolle mitään niin ei taida olla pitkäikäinen korjaus. Saksasta myös todennäköisesti saat uuden laatikon nopeammin kuin huollosta. Ja saksan liikehän oli ATB-Berlin.Laatikko kesti 10tkm, ja uusi remontti.. Ja toi saksan firma myös ajaa penkissä korjaamansa laatikot. Suomessa tiettävästi ainoastaan ATOY: lla on testipenkki. Näin noin 7v. sitten.
Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostKannattaa pyytää kustannusarvio rempasta ennen kuin se on suoritettu ja kysyä tarkoin mitä sille tekevät. Vakavasti kannattaa myös miettiä vaihtolaatikon hommaamista saksasta jos kustannusarvio menee lähellekään paria tottua. Jos ne nyt huollossa vaihtaa vain luistavien pakkojen levyt eikä tee venttiiltkoneistolle mitään niin ei taida olla pitkäikäinen korjaus. Saksasta myös todennäköisesti saat uuden laatikon nopeammin kuin huollosta. Ja saksan liikehän oli ATB-Berlin.
Kerron myöhemmin miten takuu pelaa ATB-Berliinin kanssa.
Tällähetkellä uusi laatikko on matkannut takaisin Berliiniin ja uhkasivat tutkia mikä siinä on vika ennen uuden lähettämistä.
Ainakin vastaukset on olleet aina nopeita tuolta.
Aikaa on kaikkineen vierähtänyt kohta 1,5kk ilman autoa... Minäkin luulin että se käy nopeasti- Vihellys ja Pauke -
E91 320dA Touring -06
Comment
-
Comment