Announcement

Collapse
No announcement yet.

m57 ei toimi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elnabu1
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 71
    • vihti/huhmari

    m57 ei toimi!

    jep eli jos joku tietää mistä vikaa kannattaa etsiä niin olisin iloinen.eli vaihdoin tänään uuden imm ja käytin auton lohjalla töpselissä ja edelleen vikakoodi imm.ja sitten antoi myös abs head unit fault tai vastaava.eli autossa syttyi kesken ajon abs,käsijarrun merkkivalo ja ajonvakautuksen merkkivalo.voisiko ne vaikuttaa jotenkin "tehoihin"yhdistettynä jotenkin siihen vajaa toimiseen imm;ään.aamuisin kun käynnistää auton ja lähtee liikkeelle ni pers tuntumalla noin 30 sec se vetää normaalisti ja sit heti esim kesken kiihdytyksen tehot häviää heti ja kierrokset ei nouse yli 2700..oisko mahd et siellä on joku v***n safe mode kytkeytyy päälle??auttakee jos tiiätte.kiitos.:think:think niin ja auto on e46 330d 2003.
    Last edited by elnabu1; 17-09-2009, 16:59.
    e46 330d touring
  • rasanttu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 530
    • Tuusula

    #2
    Safe modelta tuo vaikuttaa ja epäilen sen suoraan liittyvän tuohon ABS yksikön vikaan jollain tavalla. Se on tosin kummallista, että normaalisti vaikka ajonvakautus tai ABS järjestelmä olisi paskana ei se mitään safe modea siitä lyö päälle..


    EDIT: Ja piuhan päästä se vastaus selviää miksi näin käy.
    Last edited by rasanttu; 17-09-2009, 18:54.
    Freude am Fahren

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #3
      Pisteen jälkeen väli ja lauseen aloitus isolla kirjaimella. Auttaa kummasti, joskaan ei vasinaiseen ongelmaan. Tai tietysti silleen, että useampi jaksaisi lukea ton tekstin ja mahdollista apua vois helpommin saada sitä kautta. Ehkä..? :think
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • elnabu1
        Bimmer Rookie
        • Aug 2008
        • 71
        • vihti/huhmari

        #4
        Originally posted by rasanttu View Post
        Safe modelta tuo vaikuttaa ja epäilen sen suoraan liittyvän tuohon ABS yksikön vikaan jollain tavalla. Se on tosin kummallista, että normaalisti vaikka ajonvakautus tai ABS järjestelmä olisi paskana ei se mitään safe modea siitä lyö päälle..


        EDIT: Ja piuhan päästä se vastaus selviää miksi näin käy.
        Juu huomena menen vielä uuden im mittarin kans kokeilemaan josko sen sais toimimaan ja ei minunkaan mielestä sen pitäisi sitä "safe modea"kytkeä päälle.Kaikki viat mitä kone näytti oli se ABS,käsijarru ja ajonvakautus eli se ABS boksi,Water valve anturi ja IMM anturi.Huomena näkee/kuulee mikä on tuomio. Ja juu pahoittelen oikein kirjoitus häiröäni,yritän parantaa sitä.Kiitos vinkistä
        Last edited by elnabu1; 17-09-2009, 21:44.
        e46 330d touring

        Comment

        • NikitaT
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 426
          • Espoo

          #5
          Originally posted by elnabu1 View Post
          Juu huomena menen vielä uuden im mittarin kans kokeilemaan josko sen sais toimimaan ja ei minunkaan mielestä mielestä sen pitäisi sitä "safe modea"kytkeä päälle.Kaikki viat mitä kone näytti oli se ABS,käsijarru ja ajonvakautus eli se ABS boksi,Water valve anturi ja IMM anturi.Huomena näkee/kuulee mikä on tuomio.
          Mulla teki joskus aikoinaan sellasen tenmpun 740iA e38. Kun siinä oli hapertunut abs anturi, muistaakseni oikean takarenkaan kohdalla oleva. Niin teki siis sellasen että, sytty ajonvakautus ohjelma, ABS oli koko ajan päällä (eli rutis joka jarrutuksessa), vaihdelaatikko meni vikatilaan (eli ei antanut kierrättää konetta yli 2500rpm) ja piti koko ajan ainoastaan 2 ja 3 vaihdetta päällä (automaatti laatikko). Sen ABS -anturin kun puhdisti niin ei tullut kertaakaan sen jälkee tollasta vikaa.

          Eli noinkin pieni juttu vaikuttaa moneen asiaan autossa. Toivottavasti saat auton kuntoon.

          Comment

          • elnabu1
            Bimmer Rookie
            • Aug 2008
            • 71
            • vihti/huhmari

            #6
            Originally posted by NikitaT View Post
            Mulla teki joskus aikoinaan sellasen tenmpun 740iA e38. Kun siinä oli hapertunut abs anturi, muistaakseni oikean takarenkaan kohdalla oleva. Niin teki siis sellasen että, sytty ajonvakautus ohjelma, ABS oli koko ajan päällä (eli rutis joka jarrutuksessa), vaihdelaatikko meni vikatilaan (eli ei antanut kierrättää konetta yli 2500rpm) ja piti koko ajan ainoastaan 2 ja 3 vaihdetta päällä (automaatti laatikko). Sen ABS -anturin kun puhdisti niin ei tullut kertaakaan sen jälkee tollasta vikaa.

            Eli noinkin pieni juttu vaikuttaa moneen asiaan autossa. Toivottavasti saat auton kuntoon.
            jep kiitos täytyypä jo heti huomena kurkistaa niitä ABS antureita..kattelin tossa jotain vanhoja topicceja ja rupes veri pakkautumaan päähän ku katseli uusien/korjattujen ABS keskusyksiköiden hintoja..halpoja kuin saippuatoivottavasti menis pelkällä anturien putsauksella ohi..kiitos paljon ja toi mun menopeli on manuaali ni ei toiv sekota laatikkoa...ehkä.
            Last edited by elnabu1; 17-09-2009, 22:08.
            e46 330d touring

            Comment

            • Exami
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 986
              • Hyvinkää, Tuusula

              #7
              Montahan vikaa liittyi nyt M57? "absit ja päläpälä imm" eli siis sulla on laitteita moottorin ympäriltä särki Lohjalla kuulemma firma joka korjaa noita abs yksiköitä niissä tyyppivikaa että menee liitokset sisältä särki.. ja sitten tuohon imm + kierrosten nousuun.. eipä imm pitäs rajottaa kierroksia millään tavalla.. ainekaan minkään kovin hyvän teoria mukaisesti koska auto antaa kierrättää ihan normaalisti vaikka ilman koko systeemiä

              Ja tietona: ainekaan manuaali ei lyö mitään safemodea päälle jos abs & asc valot palaa.. tai ainekaan omani ei sitä jostain syystä sitten tehny

              Edit: eli "safemode" vaikuttaa vähän vialliselta korkeapainepumpulta / siirtopumpulta.. noo tiedähäntä heistäkin on topiccia forumilla
              Last edited by Exami; 18-09-2009, 06:16.
              sigpic
              Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #8
                Joku kolmesta ABS anturista on rikki. Kolmesta siksi, että kuljettajan puolen taka-anturi se ei voi olla koska silloin olisi mennyt pimeäksi myös nopeus- ja kulutusmittari. Ja onko 03 mallisessa jo se uuden mallin IMM? Jos ei ole, niin se pitää koodata uudelleen jos sinne vaihdetaan vanhan mallisen tilalle uuden mallinen.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • rasanttu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 530
                  • Tuusula

                  #9
                  SUosiolla piuhan päähän. SIellä selviää mikä anturi on särki.
                  Freude am Fahren

                  Comment

                  • Sparrow
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 46
                    • Elimäki

                    #10
                    Kannattaa soittaa Lohjalla Elektromekaan. Siellä on taito hyppysissä!

                    Original ist Besser!

                    -e46 330 Dt
                    -66 Mustang Ht

                    ex:e31 850, e34 M5, e39 530 Dat, e24 635 Csi, e46 320i touring, e34 525tds touring, e28 535i, e28 520i/535i, e21 316

                    Comment

                    • elnabu1
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2008
                      • 71
                      • vihti/huhmari

                      #11
                      Originally posted by NokiLeka View Post
                      Joku kolmesta ABS anturista on rikki. Kolmesta siksi, että kuljettajan puolen taka-anturi se ei voi olla koska silloin olisi mennyt pimeäksi myös nopeus- ja kulutusmittari. Ja onko 03 mallisessa jo se uuden mallin IMM? Jos ei ole, niin se pitää koodata uudelleen jos sinne vaihdetaan vanhan mallisen tilalle uuden mallinen.
                      Kyllä tossa on se uudempi IMM.Ja sitä ei tarvii siis koodata jos laittaa samanlaisen tilalle ja riittää kun vikakoodit nollaa??Joo hantin puolen taka-anturi oli melko paljon paskainen..täytyy putsaa edestä vielä ja kattoa että vaikuttaako se mitään..kiitos jelpistä kaikille!!!
                      e46 330d touring

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎