Originally posted by tsbmw
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bimmerin täydentäminen kaasuautoksi
Collapse
X
-
Originally posted by Jka View PostMoro,
Meikäläisellä on tuollainen kaasubiimeri ollut jo huhtikuusta. e46 325ci -02, nahkasisusta, xenonit, pörinäputket, madallusta ym, ei näytä ihan viherpiipertäjän autolta
Siihen on italiassa asennettu CNG sarja. 20tkm sillä olen jo halvalla päästellyt ja hienosti toimii/kulkee 20kg tankit joilla ajaa 350-400km yhdellä täytöllä. Normaali bensa rinnalla eli voi vaihtaa ajossa kahden polttoaineen välillä..
Miten sulla on tankit asennettu?BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Comment
-
-
Mobile.de ssä on myynnissä yksi facelift e46 320iA -03, mitä katsoin. Harvassa noi tällähetkellä on.
Mulla on konttiin rakennettu tankit ja siinä haittapuoli on, ei mahdu kyllä tavaraa niiden neljän kaasupullon lisäksi kyytiin paljon mitään. Muuten ovat tehneet todella siistit asennukset pilkkomatta auton sisustaa ja moottoritilaa.
Italiassa noita on paljon ja siellä kaasuautoille on tietääkseni paljon tarkempi "kurinpito" kuin saksassa.. Eli italiasta tuotu jälkiasennus on tehty paremmin kuin saksassa. Tämä mun auto oli siis tullut juuri italiasta saksaan Muncheniin ja laitettu myyntiin.E70 X5 4.8i
ex: E46 325Ci
Comment
-
-
Ja nyt sitten "POMMI"
Olen alustavasti sopinut muutoksesta tai oikeastaan sarjasta muutoksia, koska laitteiston voi siirtää. Pääsyy on raha ajoa yli 40 000km/v. Paljon liikkuvalle tankkauspisteitä (nyt 13 kpl) on jo Etelä-Suomessa sinnitellä.
Verokohtelu ei tule muuttumaan merkittävästi, koska maakaasu on puhdas, ilmastomuutoksen sekä kotimaisen elinkeinokehityksen tavoitteiden mukainen vaihtoehto. Bensa kallistuu ja on huonoin ve paljon ajavalle!
POMMI:EU-alueen LGP -kaasuautot, jotka eivät ole soveliaita Suomen teille ovat muutettavissa CNG autoiksi muutamalla satasella! Tarkastakaa asentajalta kuitenkin vielä mallikohtaisesti ennen kuin ostatte!Last edited by tsbmw; 22-09-2009, 23:07.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
LGB-muunnos
LGB eli nestekaasu on kielletty, mutta sellaisen saa ilmeisesti muutettua GLP autoksi alle 1000€ kokonaiskustannuksin. Noita LGB autoja on Saksa ja Eurooppa pullollaan!
Tavallisen Bimmerin muuttaminen maakaasu-bifuel autoksi kannattaa jos ajaa yli 15000km/v, jolloin asennuslainan kuukausimaksun jälkeen jää aina plussaa taskun pohjalle.
Nyt siinä kuukauden ajellut "ekoautolla" ja joka kerta hymyilyttää kun tankkaus on 10€. tankkaukset 200km/n välein (14kg tankit joita ei tule ajettua tyhjiksi).
Kulutus 5kg /100km vastaten 4l / 100km bensalla. Energiamäärä riittää kohdallani hieman laskennallista pidempään, koska maakaasu ilmeisesti myös palaa paremmalla hyötysuhteella. Kone käy tasaisesti ja puhtaana, tulpat kuin pakasta vedettyjä. Tehossa ei käytännössä huomaa eroa, kellottaen kiihtyvyyksiä jotain? Edes motarin rampilta vedossa ei viitsi siirtää bensalle, kutonen laulaa nätisti kaasulla.
Kiva "ekoauto":
- ei päästöjä
- 2,8l suora kutonen kevyessä kopassa
- 5 hengen kuljetuskyky
- matkatavaratila jäi 65 cm syvyiseksi eli matkalaukut mahtuu mitenpäin vaan rivinä.
Tankkausasemia Hesan seudulla riittävästi, Lahdessa avataan joulukuussa 2009 (nyt) ja muualla listan mukaan:Last edited by tsbmw; 29-12-2013, 17:18.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Kerros vielä vähän miten tuo käytännössä toimii. Kauanko tankkaus kestää? Onko sulla sisällä joku painemittari, josta tankin täyttöastetta voi tarkastella?
Pidempään jo tuollaista miettinyt, mutta kun ei lähinurkilta saa kaasua niin aika tyhjä arpa. Jos Turkuun on tankkauspiste suunnitteilla, muuttuu asia aika radikaalisti. E32:n kontissahan kaasulaitteisto olisi ideaali, jäisi asennuksen jälkeen tavaratilaakin vielä normi-sedanin verran jäljelle. Kilometrejä tulee niin perkeleesti, että asennus maksaa itsensä äkkiä takaisin. Pystyisi ton tulevan koneremontinkin perustelemaan itelleen hiukan paremmin. Tai vaikka V8-käyttiksen hankkimisen. Voihan ekoauto sentään... :think1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostNyt siinä kuukauden ajellut "ekoautolla" ja joka kerta hymyilyttää kun tankkaus on 10€. tankkaukset 200km/n välein (14kg tankit joita ei tule ajettua tyhjiksi).
Selvisikö muutoskatsastuksella? Mites muuttuiko vakuutuksissa mikään?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostKerros vielä vähän miten tuo käytännössä toimii. Kauanko tankkaus kestää? Onko sulla sisällä joku painemittari, josta tankin täyttöastetta voi tarkastella?
Moottoritilassa on tarkka painemittari ja lisäjohtoja, elektroniikkalaatikoita ym. ihan kiitettävästi. Kabiiniin tulee vain 2 x 2 cm 5-portainen ilmaisin kojelautaan, josta samalla voi valita halutun polttoaineen. Kuitenkin oletuksena se on aina kaasulla, jolloin automatiikka käynnistää ja lämmittää koneen n. 3 km matkalla bensalla. Käytössä huoleton ja huomaamaton systeemi. Kun kaasu loppuu alkaa varatankilla vilkkua punainen led ja ihan lopussa äänimerkkivaroitus. Sitten jatketaan bensalla automaattisesti (mutta sillä ei kyllä kannata...).
Originally posted by fraatti View PostPaljonkos tuo muutos tuli maksamaan ja missä suoritettiin? Mikä auto kyseessä?
Selvisikö muutoskatsastuksella? Mites muuttuiko vakuutuksissa mikään?
Hiukka yli 3kg€ sisältäen katsastuksen, 2v takuun ja jälkisäädön.
Virossa saa ehkä puoleen hintaan, mutta oma vaivansa ja hyväksyttäminen Suomessa, takuu ja laitteisto ei varmaan ole sama. Autona oma käyttis eli E28/528i/1984 jollaisella olen ajellut 19v, kuin hanska kädessä ja just passeli perheauto! Pääomakuluja ei enää ole eikä oikeastaan muitakaan yleisten kuluvien lisäksi. Kulut rajautuvat siihen 4l / 100km + huolto itse + vakuutukset. Näissähän ei ole ongelmia kattien ja päästöjen kanssa ja muutenkin tekniikka on kohtuu omahuoltoystävällistä
Asennuksen kun ottaa 2v lainana ja maksun kuukausittain jää vielä nyt säästöön yli 120€/kk ja 2v jälkeen yli 250€/kk. Tiedä vaikuttaako myös auton jälleenmyyntiarvoon?
Vakuutuksissa ei kait mitään eroa ole, ainakin uudet maksulaput näyttävät samoilta.
Asennusfirma hoitaa katsastukset asennuksen osana, meni muutoskatsastuksena.
PS. Elokuulta energiapoliittinen selonteko: kaasun vero säilyy nykytasolla eikä sidota öljyn hinnan nousuun - liikenteen päästöttömyyttä tuetaan jatkossakin.
Saa nähdä toteuttaako Helsinki esityksenä olleen kaasuautoille ilmaisen pysäköinnin, monessa Euroopan kaupungissahan näin on.
(REMMI / OKTAANIT 135!)Last edited by tsbmw; 30-10-2009, 17:55.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Asennus
Asennus ja vermeet kuvia:
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Tai yksittäiskuvin:
Vain tuo pieni neliö lämppärin keskisäätimen vasemmalla puolella, osoittaa 5 portaisilla valoilla määrän ja painaen voi siirtyä halutessaan bensalle. Tavallisesti siirtymät toimivat automaattisesti.
Takakonttiin jää tilaa pituussuunnassa 63cm eli normimatkalaukut mahtuvat pystyyn rinnakkain auton pituussuunnassa.
Ylimääräinen putki muiden rinnalla, ylös koneelle keskeltä edestä.
Pumppu ja mittari, putki tankilta ja putki myös tulosta, näkyy haaroituksena painekellolta seuraavissä kuvissä - mittaa jotain?
Ohjausboksi lokasuojassa ja johtosarjat.Last edited by tsbmw; 19-12-2009, 15:56.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostTai vaikka V8-käyttiksen hankkimisen. Voihan ekoauto sentään... :think
aika mielenkiintoinen projekti olisi... Ja kun koppa on isolla koneella niin halutessaan saisi 2.5 - 2.8 kutosenkin sinne jos joskus jostain syystä (jota en kyllä heti keksi) toisenlaista konetta haluaisi kokeilla, samoilla kaasuvehkeillä menisi...Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
On vaan vähäpäästöinen. Sen takia omakin seiska jäi kaasuttamatta, itse kaasulaitteisto olisi kyllä kannattanut mutta laillisuuspuoli olisi tullut liian kalliiksi.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Ja kyllä nää toimii ihan jokapäiväisessä ajossa ettei sitä tartte ainakaan kenenkään pelätä kunhan koeajaa huolella ja asennukset vaikuttaa laadukkailta.
Sulla on tsbmw vissiin samat laitteistot kuin mullakin eli Landirenzon tekeleet. Toimii 100% paremmin vaikkapa kuin mun vanha turbo passatti. Siinä ne laitteet oli tehty tyyliin teippiä ja pikaliimaa.
Talvisuditteluissa ei pala bensaa !! ja voi ihan hyvällä omatunnolla ajaa ettei ilmasto saastu, vaikkei sen mun oma auton valintakriteeri nyt varsinaisesti ole .E70 X5 4.8i
ex: E46 325Ci
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostOn vaan vähäpäästöinen. Sen takia omakin seiska jäi kaasuttamatta, itse kaasulaitteisto olisi kyllä kannattanut mutta laillisuuspuoli olisi tullut liian kalliiksi.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
Comment