Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bimmerin täydentäminen kaasuautoksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsbmw
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 1495
    • Ilvola

    #31
    Originally posted by jmp2002 View Post
    eikö tsbmw:llä ole noi pullot muulla kiinni kuin tuolla remmillä??
    Ei. Lokasuojien läpi pultattu tanko lattiassa ja siinä remmit jotka toisesta päästä kiinni pellin läpi pultatuissa kiinnitysraudoissa.
    Meinaatko ettei kestä katolleen ajoa? Entä kylkikolari, pullot pääsevät liikkumaan sivusuunnassa?
    Noissa on pakkosulkulaitteet, rajoitettu ulostulo ja materiaali sentin paksuista rautaa. Paine 250 ilmakehää.

    Noita on Euroopan teillä mijoonia käytössä eikä erityistä ole uutisoitu.
    Last edited by tsbmw; 07-12-2011, 07:04.
    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
    - E28 528i, 528i+, M5

    Comment

    • tsbmw
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 1495
      • Ilvola

      #32
      Bifuel mutokset, suomalaisella biokaasulla (ensimmäinen tiedossani oleva asema avattu 200m:n päässä) = päästöt 0.
      Viimeinen käsintehty BMW sarjatuotantoyksilö nyt > 400 kpl.
      Vertailukulutus bensaan on syyskylmillä 6l/100km, suosittelen suomalaista biopolttoainetta autoharrastajille.
      Muutos 3400€ / 20tkm / takaisinmaksu 1,5 v!

      Last edited by tsbmw; 06-12-2011, 17:05.
      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
      - E28 528i, 528i+, M5

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #33
        Pilasit aidon e28 M5:sen kaasulaitteilla?

        Comment

        • Eepo
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 5388
          • Tampere

          #34
          Originally posted by tsbmw View Post
          Ei. Lokasuojien läpi pultattu tanko lattiassa ja siinä remmit jotka toisersta päästä kiinni pellin läpi pultatuissa kiinnitysraudoissa.
          Meinaatko ettei kestä katolleen ajoa? Entä kylkikolari, pullot pääsevät liikkumaan sivusuunnassa?
          Noissa on pakkosulkulaitteet, rajoitettu ulostulo ja materiaali sentin paksuista rautaa. Paine 250 ilmakehää.

          Noita on Euroopan teillä mijoonia käytössä eikä erityistä ole uutisoitu.


          Tätä kuvaa katsoessa ei voi välttyä ajatukselta, jos se kova kylki tms kolari sattuu ja koko venttiilihäsmäkkä lähtee päästä irti, niin käykö siinä niin että kehä 3:lta lähtenyt pullo laskeutuu jonnekkin Laihialla asuvan jyväjemmarin Zetorin kapiiniin?
          Tuskin näissäkään on sen turvallisempi mekanismi kuin normaalissa argoni pullossa.
          -Harley Davidson Sportster - 89-
          -Harley Davidson softail -89-
          -Suzuki PV50 -86-

          Comment

          • tsbmw
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 1495
            • Ilvola

            #35
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Pilasit aidon e28 M5:sen kaasulaitteilla?
            Tätä mietin yli vuoden!
            "Ajaahan ne uusilla yli 100k€ kinnereilläkin"!

            - Olen suojannut pohjan.
            - Olen suojannut kotelot.
            - Tänäänkin ruiskutin öljyä alustan tekniikan osiin ja helmoihin.
            - Pesin auton toissapäivänä ja myös ALTA.
            - Auto on täysin ruosteeton.
            - Ajan töihin sivutietä joka on vähemmän suolattu.
            - Pesen alustan viikoittain ja vahaan korin aina helmeilee.
            - Kaasu on puhtaampi paljon koneystävällisempi, pehmeämpi, kone kestää 140% enemmän.
            - Asennus niin ettei alustaan tullut yhtään reikää, putkistot yhdistettiin polttoaineputkien kannattimiin.
            - Asennuksen saa poistettua ilman jälkiä, kyllä tästä museoauto tulee!

            MITEN VOIN AJAA TÄLLÄ MUUTOIN?
            Vapaapäivinä ajan edelleen joka päivä "naatiskelulenkin" - paras mun auto ikinä!
            Last edited by tsbmw; 07-12-2011, 07:04.
            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
            - E28 528i, 528i+, M5

            Comment

            • Masinol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 988
              • "Turku"

              #36
              Tuli vaan tästä keskutelusta muuten mieleen että myin joskus oman seiskani puukaasuprojektiin...

              http://www.ekoautoilijat.fi/tekstit/kuvatekstit/BMW_takaa.htm
              Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

              Comment

              • TheLoial
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 1109
                • Helsinki

                #37
                Originally posted by tsbmw View Post
                Asennus ja vermeet kuvia:
                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                Tai yksittäiskuvin:

                Vain tuo pieni neliö lämppärin keskisäätimen vasemmalla puolella, osoittaa 5 portaisilla valoilla määrän ja painaen voi siirtyä halutessaan bensalle. Tavallisesti siirtymät toimivat automaattisesti.


                Takakonttiin jää tilaa pituussuunnassa 63cm eli normimatkalaukut mahtuvat pystyyn rinnakkain auton pituussuunnassa.



                Ylimääräinen putki muiden rinnalla, ylös koneelle keskeltä edestä.



                Pumppu ja mittari, putki tankilta ja putki myös tulosta, näkyy haaroituksena painekellolta seuraavissä kuvissä - mittaa jotain?



                Ohjausboksi lokasuojassa ja johtosarjat.
                Tämä taitaa olla eri E28 kuin Overdriven foorumilla. Muistelen että sen väri on ruskea?

                Laittaisin heti omaanikin mutta täällä Itä-Suomessa ei ole mitä tankata. Nää jotenkin sopii vanhaan E28:iin

                Comment

                • tsbmw
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 1495
                  • Ilvola

                  #38
                  2kpl nyt näitä kaasulla kulkevia E28:ja, liikennekäytössä kerrallaan 1kpl.
                  Sininen se toinen on ja samassa paikassa muuten kuvattuina.

                  528i kulutus n. 5,5 - 6,5€/100km (kesä - talvi) matka-ajossa motarin liikennevirrassa bensat huomioiden.
                  M5 menee siinä 6,5 - 8,0€/100km (kesä - "välitalvi"), riemuiten tuon eron maksan ja vaikka tuplana!
                  Kaasusäiliöitä tui tänä vuonna uusi konttiin mahtuva 40cm halkaisijalla ja painosta lähti 30kg.
                  Matkalaukut mahtuvat auton pituussuunnassa rinnakkain pystyyn 5kpl.
                  M5 tasonsäätö tekee kaasuasennuksesta huomaamattoman (vaihtoehto pitemmät ja jäykemmät jouset).
                  Teho 95 - 90% ja napista bensalle heti jos... Huoltoväli ratkaisee tehomenetyksen eli pitäisi
                  10tkm välein maksaa huollosta 100€.
                  Last edited by tsbmw; 27-12-2011, 18:42.
                  - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                  - E28 528i, 528i+, M5

                  Comment

                  • Betrunken
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 458
                    • Vantaa

                    #39
                    Mahdollisesti joskus tulevaisuudessa teholaput kaasulaitteiden/bensan kanssa? :think
                    Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                    EX:
                    -Bmw E28 518i
                    -Saab 9000
                    -Lada 2105
                    Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                    Comment

                    • TheLoial
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 1109
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by tsbmw View Post
                      2kpl nyt näitä kaasulla kulkevia E28:ja, liikennekäytössä kerrallaan 1kpl.
                      Sininen se toinen on ja samassa paikassa muuten kuvattuina.

                      528i kulutus n. 5,5 - 6,5€/100km (kesä - talvi) matka-ajossa motarin liikennevirrassa bensat huomioiden.
                      M5 menee siinä 6,5 - 8,0€/100km (kesä - "välitalvi"), riemuiten tuon eron maksan ja vaikka tuplana!
                      Kaasusäiliöitä tui tänä vuonna uusi konttiin mahtuva 40cm halkaisijalla ja painosta lähti 30kg.
                      Matkalaukut mahtuvat auton pituussuunnassa rinnakkain pystyyn 5kpl.
                      M5 tasonsäätö tekee kaasuasennuksesta huomaamattoman (vaihtoehto pitemmät ja jäykemmät jouset).
                      Teho 95 - 90% ja napista bensalle heti jos... Huoltoväli ratkaisee tehomenetyksen eli pitäisi
                      10tkm välein maksaa huollosta 100€.
                      Paljon nuo pöntöt tuo lisäpainoa noin suurinpiirtein?

                      Comment

                      • tsbmw
                        BTCF Member
                        • Jun 2004
                        • 1495
                        • Ilvola

                        #41
                        Nyt tankki n. 20kg, mahtuu 13kg kaasua vastaten n. 26l bensaa.
                        Bensaa lisäksi 10 - 20 kg eli kokonaispaino +42kg taka akselilla.
                        Bensaa takkasin aiemmin 40 l joten keskipaino nousee 20 - 25kg.
                        Talvella se voi olla jopa etu

                        E28 528i painui 3 tankin n. 30 kg raskaammalla paketilla 5cm,
                        yhdellä tankilla vakiojousilla n. 3-4cm, M5:ssa ei havaitse eroa.
                        Last edited by tsbmw; 28-12-2011, 14:58.
                        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                        - E28 528i, 528i+, M5

                        Comment

                        • tsbmw
                          BTCF Member
                          • Jun 2004
                          • 1495
                          • Ilvola

                          #42
                          Nostetaanpas pitkästä aikaa.
                          Threadin aloitin 2009 ja putkeen kaasulla nyt 9v kahella bimmerillä.
                          Säästö bensaan nähden abauttiarallaa 9 vuotta x 2200€ yht. 20k€.
                          ... tai jos en olis niin revitelly ym... hajottannu niin 9x2,7kE=25k€.
                          Ihan turhaa pelkäätte, että valtio ryöstää "HETI KAIKKI NYT"

                          Valoissa saa napista kaikki tehot ja työmatkalla säästöä sikana!
                          Bonuksena etten oikeesti taida säästellä kulutuksessa tai konetta...
                          Siis kyseessä wanha bensarosvo 200hv+ / E28 / 35000/v+...
                          Nykysi biokaasuauto - ekoauto, vensavert. 5.5l &100km + kulut.
                          Last edited by tsbmw; 12-04-2018, 22:19.
                          - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                          - E28 528i, 528i+, M5

                          Comment

                          • 599gtb
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2011
                            • 490
                            • Vantaa

                            #43
                            Originally posted by tsbmw View Post
                            Nostetaanpas pitkästä aikaa.
                            Threadin aloitin 2009 ja putkeen kaasulla nyt 9v kahella bimmerillä.
                            Säästö bensaan nähden abauttiarallaa 9 vuotta x 2200€ yht. 20k€.
                            ... tai jos en olis niin revitelly ym... hajottannu niin 9x2,7kE=25k€.
                            Ihan turhaa pelkäätte, että valtio ryöstää "HETI KAIKKI NYT"

                            Valoissa saa napista kaikki tehot ja työmatkalla säästöä sikana!
                            Bonuksena etten oikeesti taida säästellä kulutuksessa tai konetta...
                            Siis kyseessä wanha bensarosvo 200hv+ / E28 / 35000/v+...
                            Nykysi biokaasuauto - ekoauto, vensavert. 5.5l &100km + kulut.

                            Ei missä teitä muutos työt
                            ex bmw 540ia e34 1993
                            ex bmw e32 735i

                            Comment

                            • 599gtb
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2011
                              • 490
                              • Vantaa

                              #44
                              Originally posted by tsbmw View Post
                              Nostetaanpas pitkästä aikaa.
                              Threadin aloitin 2009 ja putkeen kaasulla nyt 9v kahella bimmerillä.
                              Säästö bensaan nähden abauttiarallaa 9 vuotta x 2200€ yht. 20k€.
                              ... tai jos en olis niin revitelly ym... hajottannu niin 9x2,7kE=25k€.
                              Ihan turhaa pelkäätte, että valtio ryöstää "HETI KAIKKI NYT"

                              Valoissa saa napista kaikki tehot ja työmatkalla säästöä sikana!
                              Bonuksena etten oikeesti taida säästellä kulutuksessa tai konetta...
                              Siis kyseessä wanha bensarosvo 200hv+ / E28 / 35000/v+...
                              Nykysi biokaasuauto - ekoauto, vensavert. 5.5l &100km + kulut.

                              Eli missä teit muutos työt?
                              Last edited by 599gtb; 13-04-2018, 22:58.
                              ex bmw 540ia e34 1993
                              ex bmw e32 735i

                              Comment

                              • tsbmw
                                BTCF Member
                                • Jun 2004
                                • 1495
                                • Ilvola

                                #45
                                Viikissä Oragas eka ja toka Huurretiellä Tuusulassa.
                                Osta ehkä osin käytetty ja asennus. Pitäis irrota sylinterikohtasella ohjauksella, ecu, tankki, putket, kaasunvaihdin, vesiputkitus, ja muut johdot, avaimet käteen katsastettuna alta 3000E. Ota 2v laina ja lyhennysaikana jää 150E /kk käteen tuloa. Kun laina on maksettu jää 250E/kk hyöty... riipuu kaukanako kaasuasema on ja ajomäärä.
                                Last edited by tsbmw; 13-04-2018, 18:49.
                                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                                - E28 528i, 528i+, M5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎