Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 puristukset kadoksissa....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko84
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2008
    • 1489
    • Pori

    m20b25 puristukset kadoksissa....

    Mites vakava vika vois olla ku m20b25:sta joka on stroukattu viimetalvena 2,7 on nyt kadoksissa 1 pytyn puristukset, kuinka paha homma on korjata? ja mitäs sielt vois olla mennyt? tollane mylly olis ny tiedos , mut en sit tied kannattaako sekaantua....
    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm
  • Juzbe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1066
    • Pori

    #2
    Voi olla että on venttiilivika,voi olla myös että männärenkaat/mäntä ja sylinteriputki entinen.
    Avaamalla selviää aika paljon,tietysti jos halvalla saa niin voi myydä sitten käyttökelpoiset osat voitolla pois.

    Comment

    • marko84
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2008
      • 1489
      • Pori

      #3
      jos se nyt on venttiilivika ni luultavasti venttiili palanut kanteen kiinni, vai minkäläinen vika voi olla jos venttiilivika? jos ny palanut kiinni, ni mites toi korjaus, uudet venttiilit ny varmaan, mut mites toi kannen korjaus, onko kallis homma koneistuttaa jossain, vai mites sen fiksaa?
      Mut sit jos onki sylinterissä naarmuja/mäntävika ni voiko korjauttaa vai onko se sit alakerran meno?ei ny viitsis kaikkia porauttaa ylikokoon ja hommata uusia mäntiä jotka maksaa liikaa...
      E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

      Comment

      • Zeik88
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 300
        • Suonenjoki

        #4
        Hae kirjastosta alfamer korjaus opas jos löytyy ja ota kansi pois niin luulisi vian selviävän. Ei paha homma jos on tilat missä laittaa ja jos kokemusta ei ole kirjasta selviää kaikki tarpeellinen. Miltä auton käyntiääni kuulostaa?
        chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
        ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

        Comment

        • marko84
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2008
          • 1489
          • Pori

          #5
          lähinnä sen takia tässä kyselen ku autoa jossa tää kone on olen vasta hankkimassa, en ole vielä päässyt kuulostelemaan konetta.
          E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

          Comment

          • Juzbe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1066
            • Pori

            #6
            Keinuvipu voi myös olla poikki yms,aika hankala sanoa tästä kun ei ole päässyt tutkimaan konetta. Jos alakerta kunnossa niin ei kannata pelkästään yhtä venttiiliä korjaamaan,tekee sitten täydellisen kansiremontin samalla,jos ei muuten niin hommaa toisen kannen jostain.

            Ja täydellinen remontti siksi kun tuntuu aina nuo m20 koneet jonkinverran rallattavan..

            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              #7
              Originally posted by Juzbe View Post
              Keinuvipu voi myös olla poikki yms,aika hankala sanoa tästä kun ei ole päässyt tutkimaan konetta. Jos alakerta kunnossa niin ei kannata pelkästään yhtä venttiiliä korjaamaan,tekee sitten täydellisen kansiremontin samalla,jos ei muuten niin hommaa toisen kannen jostain.

              Ja täydellinen remontti siksi kun tuntuu aina nuo m20 koneet jonkinverran rallattavan..
              Eipä niitä venttiileitä kannata ihan huvin vuoksi alkaa uusimaan, venttiilistä mikä on varreltaan suora niin saa kyllä hyvän helposti sorvissa. m20 koneen venttiilissä on muistaakseni vielä suhteellisen hyvin varaa ottaa lautasen juures pois.

              Seettien koneistukset eivät ole mitään kalliita loppupeleissä, nekin taitaa olla aiheellista yleensä vain pakopuolelle. Venttiilivarren kumit maksaa muutaman euron.


              Täydellinen remonttihan ei korjaa noita m20:n tyypillisiä rallatuksia kokonaan, m20 on rikki tai sammuksissa jos kone on hiljainen.

              Comment

              • marko84
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2008
                • 1489
                • Pori

                #8
                kannen ny luultavasti jokatapauksessa käyn koeponnistamassa , samalla sen vois oikasta ihan varmuudenvuoksi, se nyt ei maksa ku 50€ yhteensä, mut mitä suuripiirtei noi seetien koneistukset kustantaa, jos ny kaikki kattois läpi...?
                E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Seetit pystyy itsekkin tarkistaan noin niinkun näennäisesti ainakin, ilman mittakelloa.

                  Omaan kanteen tuli 6 pakopuolen seettiä, en kyllä nyt mitenkään pysty muistamaan tarkkaa hintaa. Mutta muutamia kymppejä maksoi.

                  Eddittiä:

                  Mistäs noin halvalla saat plaanauksen ja koeponnistuksen?
                  Noin halvan hinnan takia voisin itsekkin jo ajella vähän pidemmälle.

                  Täällä kun maksaa koeponnistus 50-60€ ja 6-kannen plaanaus 75€.
                  Last edited by Micce///M; 08-10-2009, 00:48.

                  Comment

                  • marko84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2008
                    • 1489
                    • Pori

                    #10
                    Niin kaveri tossa väitti et oli maksanu joku 50€ toi toimenpide jossai päi Poria, tiedäsitten oliko jonku tutun pajalla käynyt.... Nyt tuli sit auto ostettua ja pääs konetta kuuntelemaan, välillä saa pitkän startin vetää ja sit lähtee käymään eikä savuta normaalia enempää tai kuulu mitään ylimäääisiä kolinoita, mut ei käy kyllä kaikilla... oli kuulema bemu oy:ssä käyny ja sanottu et 800 euron remontti jos siellä teettää... tarvii ny eka tutkia et tuleeko virta edes kaikille tulpille....
                    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                    Comment

                    • Panu.K
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 824
                      • Salo

                      #11
                      Avaa nyt ensin venakopan kansi ja katso onko sieltä keinu poikki. Vaihto onnistuu kantta irroittamatta.


                      Onko kyseessä tämä auto ?
                      Kulkuvälineet:
                      Etsintä käynnissä
                      ex BMW:t
                      e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                      ex muun merkkiset:
                      Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                      Comment

                      • marko84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2008
                        • 1489
                        • Pori

                        #12
                        No nyt on konetta alettu tutkimaan, elikkäs 1 pytyssä oli 3 kg puristuksia ku muissa 9,5-10,5, venttiilikopan alta paljastu et 1 pytystä on sekä imu että pako puolen keinu poikki, toisaalta helpotus jos muuta ei olisi hajalla. nyt kuitenki ongelmaksi tuli tankojen irroitus joissa keinuvivut ovat kiinni, vaikka kaikki keinuvivut ovat löysiä ei tanko vaan lähde liikeelle,(pari milliä tuli ku otti tongeilla kiinni ja pyöritteli samalla vetäen, mut tuli pienet jäljet tankoon leuoista et ei hyvä tapa) mites porukka on näitä irrotellut? Tuli kans mieleen et kannattaiskohan kansi vielä avata ku vähän outoa et samasta pytystä molemmat keinut poikki...?
                        Sama auto kyseessä,
                        E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                        Comment

                        • zJark
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 740
                          • Ylöjärvi

                          #13
                          Originally posted by marko84 View Post
                          No nyt on konetta alettu tutkimaan, elikkäs 1 pytyssä oli 3 kg puristuksia ku muissa 9,5-10,5, venttiilikopan alta paljastu et 1 pytystä on sekä imu että pako puolen keinu poikki, toisaalta helpotus jos muuta ei olisi hajalla. nyt kuitenki ongelmaksi tuli tankojen irroitus joissa keinuvivut ovat kiinni, vaikka kaikki keinuvivut ovat löysiä ei tanko vaan lähde liikeelle,(pari milliä tuli ku otti tongeilla kiinni ja pyöritteli samalla vetäen, mut tuli pienet jäljet tankoon leuoista et ei hyvä tapa) mites porukka on näitä irrotellut? Tuli kans mieleen et kannattaiskohan kansi vielä avata ku vähän outoa et samasta pytystä molemmat keinut poikki...?
                          Niin.
                          Eihän se että kainut on poikki niitä puristuksia kadota. Silloinhan venttiilit on kokoajan kiinni.
                          Kyllä ne mutkalla on tai sitten puhaltaa alakertaan
                          .
                          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                          Comment

                          • zJark
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 740
                            • Ylöjärvi

                            #14


                            Ajattelinkin että jostain tuttu rekkari.
                            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                            Comment

                            • Ufferi
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2005
                              • 148
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Itellä aikoinaan kävi 325 kans niin notta meni 3 pytyn molemmat nostajat poikki ajattelin eka vaihtaa ilman kannen irti ottoa, mutta onneks otin irti sillä sitten löyty enemmänki eli oli menny pakovena kieroon.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎