Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 puristukset kadoksissa....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko84
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2008
    • 1489
    • Pori

    #16
    Mut jos molemmat venttiilit kokoajan kiinni ni eihän saa edes ilmaa ni ei silloin voi puristuksia edes olla, vai olenko ihan väärässä..? kyllä se kansi siitä sitten huomenna irtoaa , jakopäät yms purettu ni pikkuhomma tässä vaiheessa. mut mites noita keinuvivun tankoja sais irrotettua, ei viitsis tangon päähänkään lyödä ettei hajoa ku taitaa olla sisältä ontto...
    Kuva vauriosta....
    Last edited by marko84; 09-10-2009, 20:13.
    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

    Comment

    • marko84
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2008
      • 1489
      • Pori

      #17
      Originally posted by zJark View Post
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=151149

      Ajattelinkin että jostain tuttu rekkari.
      Juu huomasin kans et foorumilta tuttu auto
      E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16419
        • Asikkala

        #18
        Originally posted by marko84 View Post
        Mut jos molemmat venttiilit kokoajan kiinni ni eihän saa edes ilmaa ni ei silloin voi puristuksia edes olla, vai olenko ihan väärässä..? kyllä se kansi siitä sitten huomenna irtoaa , jakopäät yms purettu ni pikkuhomma tässä vaiheessa. mut mites noita keinuvivun tankoja sais irrotettua, ei viitsis tangon päähänkään lyödä ettei hajoa ku taitaa olla sisältä ontto...
        Kuva vauriosta....
        Ne tangot on keinuvipuakseleita ja lyömällä lähtee, ei tietenkään millään 5 kg lekalla... On juu onttoja, kulkee öljy paremmin sillä tavalla.

        Comment

        • marko84
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2008
          • 1489
          • Pori

          #19
          juu, kai ne siit lähtee, ku kannen eka irti saa et pääsee lyömään.
          E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

          Comment

          • Panu.K
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 824
            • Salo

            #20
            Putsaa akselit öljystä, sen jälkeen jotain komimattoa lukkopihtien hampaiden ja tangon väliin. Eteenpäin kitkuttamalla irtoaa ja mahtuu tulemaan munuaisten välistä pois. Olen joskus kirjoitellut ohjeet jo tuosta tänne, en nyt jaksa alkaa etsimään. Haulla löytyy. Tosin eipä se nyt ole suuri homma sitä kanttakaan nostaa pois, mutta voi olla turhaa työtä.

            Katkenneet keinut pudottavat puristukset pois, näin ainakin itsellä ollut joka kerta. Ja kyllä ne menee usein molemmat poikki , vaikka ei mitään muuta vikaa olisikaan. Tuo öljy putki kannattaa tsekata tuosta keinujen päältä ja vaikka varmuudeksi vaihtaakkin. Jos se menee tukkoon niin keinut jää ilman voitelua. Yleisimminhän keinut menee poikki kun on kylmillä öljyilla revitty. Ja yleensä taitaa mennä juuri nuo 1. sylinterin keinut. Taitavat jäädä kiihdytyksissä vähemällä voitelulle kuin muut.
            Last edited by Panu.K; 10-10-2009, 10:51.
            Kulkuvälineet:
            Etsintä käynnissä
            ex BMW:t
            e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
            ex muun merkkiset:
            Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

            Comment

            • Panu.K
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 824
              • Salo

              #21
              Tuossa topicissa on ohjeet:

              Kulkuvälineet:
              Etsintä käynnissä
              ex BMW:t
              e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
              ex muun merkkiset:
              Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16419
                • Asikkala

                #22
                Originally posted by Panu.K View Post
                Taitavat jäädä kiihdytyksissä vähemällä voitelulle kuin muut.
                Kuitenkin öljyllä 3-4 bar. painetta keinuakselissa, toivottavasti... :think

                Comment

                • marko84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2008
                  • 1489
                  • Pori

                  #23
                  Varmuudenvuoksi kansi irroitettiin ja kaikki näyttää ihan hyvältä, venttiilit kuitenki irrotin ja vaihdoin venttiilivarrenkumit sekä hiomatahnalla hion seetit ,1 pytyn pakoventtiili oli kyllä sen näkönen et ei olis välttämättä tiivis ollut ilman hiomista.tangotkin lähti helposti ku kansi oli "kädessä".näyttää olevan joku aiempi omistajakin 1 keinun uusinut aiemmin. Huomasin sellasen tossa kantta tarkastellessa et kannessa on merkintä 2,5/2,7 ei ilmeisesti ole vakio kansi? tallissa on edelllisen auton kansi jossa oli sama kone ilman stroukkausta ni siinä kannessa pelkästään merkintä 2,5... onko tässä nyt sit etan kansi tai jotain?:think


                  Last edited by marko84; 10-10-2009, 20:07.
                  E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                  Comment

                  • Panu.K
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 824
                    • Salo

                    #24
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Kuitenkin öljyllä 3-4 bar. painetta keinuakselissa, toivottavasti... :think
                    Niinhän sitä on, mutta itsellä on mennyt keinut poikki aina 1. sylinteristä. 2 eri autoa siis ja kaksi eri kertaa. Samaten olen huomannut että yleensä muillakin on keinut katkenneet 1-sylinteristä. Joku syy siihenkin on miksi sieltä ne keinut hajoaa herkimmin.

                    Samanlainen homma kun m20 kansi halkea usein 5. sylinterin päältä. Siihenkään en syytä tiedä.
                    Kulkuvälineet:
                    Etsintä käynnissä
                    ex BMW:t
                    e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                    ex muun merkkiset:
                    Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                    Comment

                    • marko84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2008
                      • 1489
                      • Pori

                      #25
                      Btw, mahtaako motonet myydä suuttimia tohon m20b25 koneeseen, oli ykköspytyn suutin sulanut pilalle...?
                      E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #26
                        [QUOTE=marko84;1799520]Varmuudenvuoksi kansi irroitettiin ja kaikki näyttää ihan hyvältä, venttiilit kuitenki irrotin ja vaihdoin venttiilivarrenkumit sekä hiomatahnalla hion seetit ,1 pytyn pakoventtiili oli kyllä sen näkönen et ei olis välttämättä tiivis ollut ilman hiomista.tangotkin lähti helposti ku kansi oli "kädessä".näyttää olevan joku aiempi omistajakin 1 keinun uusinut aiemmin. Huomasin sellasen tossa kantta tarkastellessa et kannessa on merkintä 2,5/2,7 ei ilmeisesti ole vakio kansi? tallissa on edelllisen auton kansi jossa oli sama kone ilman stroukkausta ni siinä kannessa pelkästään merkintä 2,5... onko tässä nyt sit etan kansi tai jotain?:think

                        Ihan normi 885 kansi, käytetty b25 ja b27 ns. "super eta"ssa
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #27
                          Originally posted by marko84 View Post
                          Btw, mahtaako motonet myydä suuttimia tohon m20b25 koneeseen, oli ykköspytyn suutin sulanut pilalle...?
                          ei löydy motonetistä, foorumille osto-ilmo vaan.
                          Last edited by JJT; 12-10-2009, 15:19.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • marko84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2008
                            • 1489
                            • Pori

                            #28
                            juu selvä, kansi pitikin vakio olla ,myyjä jolta auton ostin oli itse ostanu joskus kevääl ton eikä tienny autosta oikeen mitään, pitää tääl ny sit kysel
                            E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                            Comment

                            • hlappis
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 45
                              • mikkeli village

                              #29
                              katsos vaan,exxä bemukka...tuo alakerta/koneremppa ei ole ihan viimetalvella tehty kun avokas pojotti tallissani silloin,vaan tuon konerempan on tehny leppävirtalainen kaveri jolta vaihdossa tuon sain.mutta mulla ollessani tuossa oli vielä "sisäänajo"käynnissä ja kerkesin ehkä noin?2000km ajaa tuolla ennen kuin sitten tämän kesän alussa sitten myin johokki virroille vai mihin tuo meni...vähän jo arvelutti tuon ostajan ajotapa kun myin tuon...en yhtään ihmettele jos kone sanonu poks...olen seurannu nettiautossa tuon avon kulkua ja itse myin tuon 6400e ja oli sitten n.2kk jälkeen 5900eurolla myynnissä niin ajattelin että jokohan se on rikottu...vissiin tuohon on laitettu lukkoperä ja jotain hifiä kun se multa lähti?ratin kerkesin vaihtaa(avon oma muuten löytyis tallista),ajovalot vaihdettiin,kn-suodatin,keskittävät levikepalatkin teetätin joka nurkkaan kun edessä otti vanne iskariin kiinni ja takanta kaarta kohti piti saada ja kerran huollettiin tuo..vahattua tuli tuo 3kertaa ainakin tuona aikana tehtyä...koriltaanhan tuo on hyvä kuntonen paitsi silloin oli muutama naarmu ja finni siellä täällä..joskus jollain menny sladi pitkäks koska siinä sojotti takapuskuri vähän miten sattui ja paikka maalattu kuskinpuolen takakyljestä kun sumurajan näkee puhtaana ja vahauksessa karhea...yritin itsekkin tarjota tuosta euroja mutta eipä tärpänny..kiva peli tuolla koneella kun toimi ja sintterikytkin oli kiva...

                              Comment

                              • marko84
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2008
                                • 1489
                                • Pori

                                #30
                                Kiitoksia tiedoista, varkaat oli vienyt tosta soittimen ja kaiuttimet, tai osan niistä,joku lasi oli hajotettu siinä samassa, mut se oli jo vaihdettu uuteen. muuten tuntuu samassa kunnossa olevan ku sulla ollessaan,(sumurajaa en kyllä kyljessä huomannu vaikka auto oli pesty ku sitä kävin kattoos), tarvii kattoo tarkemmi ku saa tallista ulos, Tuusulasta auton hain, oli ollut nykyisellä omistajalla kuulemma keväästä asti ja kilometrejä tullu parituhatta.Jos sulta alkuperäinen ratti löytyis ni voisin ostaa jos halvalla myyt nykyinen ratti ei ihan ole omaan makuuni... peränvälitys oli vissii 2,73 ,mut en tied onko lukkoa ku ei ole päässy viel kokeilee, ei 5-pytyllä viittiny ku trailerille ajaa. Olikos tos mitää suurempia vikoja ku katsastit?
                                Last edited by marko84; 23-05-2010, 15:14.
                                E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎