Announcement

Collapse
No announcement yet.

Löpö/ruiskutussuuttimen tiivistäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

    Löpö/ruiskutussuuttimen tiivistäminen

    Omasta E34 tdsa katiskasta hikoilee pari suutinta liitoksistaan. Eli seuraavan kuvan osien 2 ja 6 välistä:

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...06&hg=13&fg=15

    Millanen homma on koittaa tilkitä niitä? Meneekö pelkällä kiristämisellä vai pitääkö avata ja vetää vaikkapa kierrelukitetta väliin? Jos avaa, niin sinkoaako kaikki suuttimen sisuskalut ponnekkaasti silmille? Entä oliskos momenteista tietoa? Suutin vedetään kanteen 70 newtonin voimalla käsittääkseni, mutta mites tuo itse suuttimen osien välinen liitos.

    Lopuksi vielä yksi tyhmä kysymys, eli onko manuaain ja automaatin suuttimissa eroja? Ei muuten mutta kun näyttäis löytyvän sekä injection nozzle että at-injection nozzle (osa 5 kuvassa):

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=13&fg=15

    Kivaahan se yleisesti ottaen on että vanhat rouvatkin kostuu ihan itsestään, mutta tämä kyseinen tapaus pitäis saada kuivaks
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

    #2
    Itse itselleni vastaten että manuaalissa ja tomaatissa samat suuttimet. AT-etuliite tarkoittanee alternativea tai jotain vastaavaa.

    Mutta joo, olikos kenelläkään käryä suuttimen vuodon fiksaamisesta?

    Comment

    • lerabo
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 55
      • Lahti

      #3
      eipä noi paljon taida käytettynä maksaa ja varmaan löytyvää ehjää tavaraa piisaa romikset ja tallit pullollaan.

      Comment

      • Radon
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 463
        • Suomi-Finland

        #4
        Tuo numero 5 lienee tiivisteprikka se vaihtamalla varmaan tokenee

        Comment

        • T.K.
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 112
          • Kajaani

          #5
          Rikka numero 5 ei tiivistä osien 2 ja 6 välistä tulevaa polttoainetta. Rikka 5 pitää kyllä vaihtaa jos suuttimen käyttää auki, mutta sillon kannattaa suuttimesta katsoa myös avautumispaineet jne.

          Polttoainetta taitaa tässä tapauksessa tulla osan neljä yläpäässä ja osan 4 yläpuolella olevan "holkin" tiiviste pinnoista. osa 4 on itse suutin kärki ja hommahan varmiten tulee kuntoon kun uusi kaikki suutin kärjet, nuo prikat (numero 5) ja tämän jälkeen käyttää suuttimet jossakin diesel pajalla paineiden säädössä, paineet säädetään eri paksusilla rikoilla osa numero 3.

          hyviä ja halpoja suutin kärkiä saa esim:

          tuolta joskus itse tilasin ja tuli parissa päivässä Bosch kärjet.

          Tai suoraan diesel pajalta. Suuttimien kunnostuksessa tai vaihdossa pitää myös tiivisteet numero 7 vaihtaa. Näitä saa merkkiliikkeestä muutamalla eurolla.

          Edit: ja elä missään nimessä laita sinne mitään ylinmääräistä tiiviste liimaa tai muuta sellaista! ja suuttimen kasauksessa / purussa on puhtaus tärkeää, pienikin hiekan jyvä sisällä olevissa tiiviste pinnoissa aiheuttaa juuri kuvaelemaasi hikoilua tai vuotoa! ja jos likaa tai liima mömmöä pääsee suutinkärjelle niin seurauksena voi olla vaikka kone rikko kun suutin kusasee...
          Last edited by T.K.; 17-10-2009, 16:40. Reason: Lisäystä
          e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

          Comment

          • Macke
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1134
            • Porvoo

            #6
            Kiinnostaisi kovasti itse kunnostaa suuttimet uusilla kärjillä ja myös sitten shimmata ne niin että avautumispaineet ovat kohdillaan. Seuraavaksi tarttis vaan sitten miettiä että hommaisko jonkun valmiin suutintesterin vai rupeisko vääntämään itse testeriä tunkista/rasvaprässistä tai jostain vastaavasta.

            Löysin yhden hyvän sivun missä on ihan mukavasti selvennetty tollasen suuttimen remppaamista. Kyseessä VW:n suuttimet, mutta itse ohjeethan kyllä pätee muihinkin KLIK

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎