Olisiko kellään vinkkiä sopivasta pumpusta tms. millä uuden peräöljyn saisi kätevästi täytettyä? En ainakaan Motonetistä onnistunut löytämään sopivaa kapistusta.
Suosittelen jotain metalli kuorista pumppua, ne muoviset löystyy ja alkavat vuotaa. Kannattaa peräöljyä varata se pari litraa, saattaa nimittäin olla sotkusta hommaa jos yksin vaihdat. Semmonen ruutta pumppu on hyvä jonka tilavuus ei ole liian suuri, joku 3dl säiliöllä oleva on kaikista paras.
Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Kiitoksia! : ) Yksin tuon kanssa varmaankin tulee rimpuiltua. Mistähän tuollaista metallikuorista muutaman desin vetoista pumppua kannattaisi lähteä metsästämään täältä pääkaupunkiseudulta?
Olisiko kellään vinkkiä sopivasta pumpusta tms. millä uuden peräöljyn saisi kätevästi täytettyä? En ainakaan Motonetistä onnistunut löytämään sopivaa kapistusta.
T:Mikko
Onnistuu myös niin, et kaataa jonkun suppilon avulla letkun kautta öljyn perään. Eli letkun pää pitää luonnollisesti saada ylemmäksi kuin täyttöaukko. Tai voihan sen letkun pään tunkee johonki kaatokannuun kiinni, jos sellainen löytyy
Ajossa:
328 E46 -99
316 E30 -89
Ex 328 E36 -96
Ex 316 E30 -86
Ex 325 E36 -91
Ex 320 E30 -88
Ex 318 E30 -84
Ex 316 E21 -80
Itse olen aina hakenut apteekista noin desin lääkeruiskun. Ruiskun perään pikku pätkä ~10cm sopivaa kumiletkua, jonka avulla öljyn saa paremmin perän/laatikon täyttöropusta sisään. Tuo on ollut ainakin omasta mielestä todella hyvin toimiva systeemi eikä ole mitään ongelmia ollut. Vuotamista voi tietenkin alkaa tapahtumaan jos jättää kapistuksen kaappiin öljyisenä, jolloin tiiviste tai muovi voi pehmetä öljyn vaikutuksesta ajan myötä. Mutta olen pitänyt ruiskua kuitenkin kertakäyttökapistuksena eli hivauttanut roskiin käytön jälkeen koska ne ei maksaa montaa kymmentä senttiä. Etuna lääkeruiskussa on vielä mitta-asteikko, jonka avulla voi helposti laskea öljyn määrän.
"Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
Yksi vaihtoehto on myös tehdä peräöljy purkin korkkiin jostavalle letkunpätkälle tiivis reikä ja työntää sitten letku siitä reijästä lähes purkin pohjaan asti. Sitten vain letkun toinen pää öljyntäyttö aukkoon ja puristaa pulloa käsin. Siisti homma ja näkee suoraan täytetyn öljyn määrän purkin kyljestä. Jos ei käsivoimat riitä niin pieni reikä yläosaan purkkia ja paineilmaa varovasti puhalluspistoolilla purkiin. On ainakin nopea keino vaihtaa öljyt.
Castrolin peräöljyn purkissa on näppärä venyvä kaula, jonka ansiosta ei tarvi mitään pumppuja tai letkuja. Tökkää vain täyttöaukosta sisään ja alkaa rutistelemaan purkkia.
Comment