Announcement

Collapse
No announcement yet.

330D -03 Nokka-akselin asentotunnistin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #16
    Originally posted by wmb330d View Post
    No joo nyt sitte ei lähteny enää ollenkaan käyntiin, viikonverran starttauttanu kuumana ja kylmänä aika pitkään, oli lämmityksessä 2-3h ja ei vaan käynnisty.Oisko suutin vikaa kun aikasemmin näytti +3,5 3syl ja -2.5 5syl oisko mahdollista että niissä vikaa?
    Ei noiden korjausarvojen pitäis käynnistykseen vaikuttaa. Piuhan nokkaan....
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #17
      Originally posted by jsr85 View Post
      Ei noiden korjausarvojen pitäis käynnistykseen vaikuttaa. Piuhan nokkaan....
      Ei vaikutakaan, mutta tuo +3,5 korjausarvo saattaa hyvinkin enteillä vuotavaa suutinta. Suutinten ohivuotomittauksella homma varmistuisi.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • wmb330d
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 184
        • KS

        #18
        Eikös ohivuototestin voi tehdä melkeen missä vaan, kunhan pakkanen laskee?

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #19
          Originally posted by wmb330d View Post
          Eikös ohivuototestin voi tehdä melkeen missä vaan, kunhan pakkanen laskee?
          Vaikka parkkiksella.

          Jos haluat itse värkätä, niin hommaa valmiiksi uusi ohivuotoletku (Nr. 18). Siitä saat helpoiten suuttimien ohivuotolinjaan sopivat liittimet. Uhraat vanhan testikäyttöä varten ja vaihdat samalla uuden tilalle. Ohjaa paluulinjoista letkut pieniin purnukoihin. Koneen keulilta nokka-akselin asentotunnistimen piuha irti, niin kone ei vahingossakaan käynnisty. Sitten vain armotonta starttailua. Yleensä merkittävänä erona pidetään, jos joltain suuttimelta on ~20% enemmän ohivuotoa kuin keskimäärin muilta.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • wmb330d
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 184
            • KS

            #20
            Äsken taas olin auton kimpussa ja kuskin alla oleva pumppu pyörii mutta vain 12 sek , eikös pitä kauemman pyöriä ku laittaa virrat päälle?

            Ja suhina kuuluu ton aikaa imusatsin tienoilta kun pumppu päällä.
            Autossa ollu muutenkin pitempään että yht äkkiä meno uupuu kaasu ei vaikuta mitään, mutta kun kaasua käytää yläällä 2 sekunnin ajan taas lähtee vetää, liittysköhän toikin samaan juttuun.Kulutus mittari jää 10 kohalle ja välillä laskee siitäkin, ja ahdot myös ei nouse silloin ku 0,4
            Last edited by wmb330d; 02-01-2010, 12:59.

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #21
              Originally posted by wmb330d View Post
              Äsken taas olin auton kimpussa ja kuskin alla oleva pumppu pyörii mutta vain 12 sek , eikös pitä kauemman pyöriä ku laittaa virrat päälle?

              Ja suhina kuuluu ton aikaa imusatsin tienoilta kun pumppu päällä.
              Minkä ikäinen E46 330d kyseessä, M57(DDE4.0) vai M57N(DDE5.0) koneella?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • wmb330d
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 184
                • KS

                #22
                Originally posted by Clavurion View Post
                Minkä ikäinen E46 330d kyseessä, M57(DDE4.0) vai M57N(DDE5.0) koneella?

                vm:2002 m57

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by wmb330d View Post
                  vm:2002 m57
                  Sitten tuo 12 sek. ei kyllä kuulostanut normaalilta. Kun virrat kääntää 2-asentoon (DDE4.0), siirtopumppu käy 60 sek, ellei moottoria käynnistetä. Onko sinulla diagnostiikkaa, jolla kurkata siirtopaineita? Kenties ongelma PA-pumppujen releessä hanskalokeron takana.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • wmb330d
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 184
                    • KS

                    #24
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Sitten tuo 12 sek. ei kyllä kuulostanut normaalilta. Kun virrat kääntää 2-asentoon (DDE4.0), siirtopumppu käy 60 sek, ellei moottoria käynnistetä. Onko sinulla diagnostiikkaa, jolla kurkata siirtopaineita? Kenties ongelma PA-pumppujen releessä hanskalokeron takana.
                    Eipä ole millä kurkkais paineet, taitaa jäädä maanantaihin. Mites pääsee käsiks sille releelle, tossa kun kattelin sitä sulakerasiaa nii taitaa saada rikki kun vääntää väkisin.

                    Comment

                    • wmb330d
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 184
                      • KS

                      #25
                      Jaaha akku oli yön yli latingissa ja pari starttausta vaivaseen ja akku tyhjä taas, taitaa mennä ainakin akku uusis, toivottavasti vika siinä.

                      Comment

                      • wmb330d
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 184
                        • KS

                        #26
                        Eipä ollu akussa vika, ja nyt palaa DDE hehku valoki voi per... eli ei sammu hehkuvalo olleskaa
                        Last edited by wmb330d; 03-01-2010, 13:45.

                        Comment

                        • wmb330d
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 184
                          • KS

                          #27
                          Meikä riisseli hörähti aamulla käyntiin kylmiltään -8 asteessa ...:think

                          Niin ohivuoto tod. syynä 2 sylinterin suutin vuoti, vaihdoin käytettyyn toimivaan saapa nähä sitten .....
                          Last edited by wmb330d; 04-01-2010, 16:03.

                          Comment

                          • wmb330d
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 184
                            • KS

                            #28
                            Pakkasta -18 ja laakista käyntiin vaikka yks hehku pimeenä, mutta siirtopumppu ei kylmänä pyöri kun ton saman 12 sek, lämpösenä 1 minuutin, miten muilla?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎