Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 tds nakuttaa, apuvirtakaapelit väärin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PAAWO76
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 105

    525 tds nakuttaa, apuvirtakaapelit väärin

    Elikkäs aamulla laitettiin faijan kanssa apuvirran kera autoni käymään, mutta faija laitto omasta autossa kaapelit vikapäin kiinni..
    Auto lähti vetämällä käymään, vaivalloisesti tosin, JA nyt kone nakuttaa aiva helevetisti, eikä ole pienintäkään vetoa myllyssä.
    Mikäköhän voi olla palanut?

    Niin, auto on 525 tds -95

    Polttaa sulaketta nr 25 "bei diesel"..
    Last edited by Leka; 01-11-2009, 18:21. Reason: Otsikko
  • PAAWO76
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 105

    #2
    Originally posted by PAAWO76 View Post
    Elikkäs aamulla laitettiin faijan kanssa apuvirran kera autoni käymään, mutta faija laitto omasta autossa kaapelit vikapäin kiinni..
    Auto lähti vetämällä käymään, vaivalloisesti tosin, JA nyt kone nakuttaa aiva helevetisti, eikä ole pienintäkään vetoa myllyssä.
    Mikäköhän voi olla palanut?

    Niin, auto on 525 tds -95

    Polttaa sulaketta nr 25 "bei diesel"..
    Koodit luettu, >144 ruiskutusennakon säätö viallinen<

    Auttaako sen mustan mötikän mikä pumpun kylessä vaihto? Vai mikä avuksi ?

    Comment

    • PAAWO76
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 105

      #3
      Vaihdoin toisen ohjain boxin, ei mitään hyötyä, ei lähde käymään..

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by PAAWO76 View Post
        Koodit luettu, >144 ruiskutusennakon säätö viallinen<

        Auttaako sen mustan mötikän mikä pumpun kylessä vaihto? Vai mikä avuksi ?
        jos olet onnistunut kärventämään sähköisen ennakonsäädön niin kyllähän se käy miten sattuu ja käyntiääni muuttuu.. ko. säädin on pumpussa, niin ei auta DDE:n vaihtaminen.. kaikennäköisiä solenoideja siihen pumppuun myydään erikseen mutta saako sitten tuota ei tiedä http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...upport_diesel/
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • PAAWO76
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 105

          #5
          Sain tänää kaverilta samanmoisen pumpun, niin huomenis koetan vaihtaa siittä omaan koko pumpun kannen mis on kaikki sähköhilut.. Saas nähä mitä tapahtuu:think

          Comment

          • Jaska T
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 215
            • Pyhäsalmi

            #6
            Originally posted by PAAWO76 View Post
            Sain tänää kaverilta samanmoisen pumpun, niin huomenis koetan vaihtaa siittä omaan koko pumpun kannen mis on kaikki sähköhilut.. Saas nähä mitä tapahtuu:think
            Ennakonsäätimen solenoidi on alla olevan linkin numero 16 ja se sijaitsee kiinni pumpun rungossa eikä kannessa.

            Comment

            • PAAWO76
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 105

              #7
              Originally posted by Jaska T View Post
              Ennakonsäätimen solenoidi on alla olevan linkin numero 16 ja se sijaitsee kiinni pumpun rungossa eikä kannessa.

              http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...upport_diesel/

              Mitä toi solenoidi tekee loppupelissä?

              Comment

              • Jaska T
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 215
                • Pyhäsalmi

                #8
                Originally posted by PAAWO76 View Post
                Mitä toi solenoidi tekee loppupelissä?
                Sillä päästetään pumpun rungon kammiopainetta ennakonsäätomännälle joka kääntää pumpun nokkalevyä nostavaa rulla-asetelmaa, eli sähköisesti säädetään ruiskutusennakkoa.
                Last edited by Jaska T; 09-11-2009, 21:48.

                Comment

                • PAAWO76
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2007
                  • 105

                  #9
                  Originally posted by Jaska T View Post
                  Sillä päästetään pumpun rungon kammiopainetta ennakonsäätomännälle joka kääntää pumpun nokkalevyä nostavaa rulla-asetelmaa, eli sähköisesti säädetään ruiskutusennakkoa.
                  Selevä..

                  No, sain solenoidin irti, ja yritin laittaa kaverilta tulleesta pumpusta "uutta" solenoidia paikalleen, ni se onki hieman erinlaine.. Pystyyköhän tuota testata jotenki, että se on varmana rikki? Uusi maksaa päälle 200€..

                  Heh, on muute aika pirullinen homma otta toi osa pois, kun pumppu on paikallaan..

                  Comment

                  • Jaska T
                    BTCF Member
                    • Aug 2007
                    • 215
                    • Pyhäsalmi

                    #10
                    Originally posted by PAAWO76 View Post
                    Selevä..

                    No, sain solenoidin irti, ja yritin laittaa kaverilta tulleesta pumpusta "uutta" solenoidia paikalleen, ni se onki hieman erinlaine.. Pystyyköhän tuota testata jotenki, että se on varmana rikki? Uusi maksaa päälle 200€..

                    Heh, on muute aika pirullinen homma otta toi osa pois, kun pumppu on paikallaan..
                    Mulla on yksi pumppu hyllyssä, voisin käydä mittaan sen solenoidin vastuksen.

                    edit: näyttäs olevan 14.0 ohmia.
                    Last edited by Jaska T; 10-11-2009, 20:05.

                    Comment

                    • PAAWO76
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2007
                      • 105

                      #11
                      Jos nyt oikein mittailin ton solenoidin, niin näyttää 15.2:think

                      Comment

                      • PAAWO76
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 105

                        #12
                        Paljonko tohon solenoidiin pitäs mennä voltteja? Kokeilin 9v patterilla, ni sole toimi, mut kun autoon laittaa kiinni ni eipä toimi.. Johtoon tulee 12v..
                        Last edited by PAAWO76; 11-11-2009, 20:32.

                        Comment

                        • Jaska T
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 215
                          • Pyhäsalmi

                          #13
                          Originally posted by PAAWO76 View Post
                          Paljonko tohon solenoidiin pitäs mennä voltteja? Kokeilin 9v patterilla, ni sole toimi, mut kun autoon laittaa kiinni ni eipä toimi.. Johtoon tulee 12v..

                          Mikä tuon vikakoodin selitys on alunperin? Siis lontooksi? Ennakonsäätöön vaikuttaa seuraavat komponentit:
                          - Pumpun ennakonsäätösolenoidi
                          - N.4 ruiskutussuutin
                          - Vauhtipyörältä mittaava moottorinpyörimisnopeusanturi
                          - Moottorinohjausyksikkö

                          DDE minkä vaihdoit saattoi olla vanhemmasta autosta, 94-95 vaihteessa pumpun määränsäätimen tyyppi muuttui, jolloin ei varmasti lähde käyntiin vanhemmalla moottorinohjausyksiköllä.
                          Last edited by Jaska T; 11-11-2009, 21:10.

                          Comment

                          • PAAWO76
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2007
                            • 105

                            #14
                            Ohjain boxissa on sama numerosarja kuin vanhassakin, joten ajattelin sen käyvän.. Eikös samalta pulssi anturilta toimi kierroslukumittarikin? Se toimii kyl. Mä sain savoksi sen vikakoodi liuskan.
                            Siinä kerrottiin ruiskutusennakon säätimen olevan viallinen, ja neulantunnistus anturi vika.
                            Eli olisko se sitten juuri tämä nelos pytyn suutin? Prkl..

                            Comment

                            • PAAWO76
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 105

                              #15
                              Nyt mittailin 4 pytyn "tunnistimen" 91.2 ohmia... :think
                              Eli senkin pitäisi olla kunnossa. Voi vidu kun meinaa palaa käpy kohta..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎