Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytinnesteet kadoksissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • astro76
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 222
    • Keuruu

    Jäähdytinnesteet kadoksissa

    Elikäs, en löytänyt ihan just tähän ongelmaan aikaisempaa topiccia. Joitain sivuavia kyllä mutta ei juuri tähän.

    Eli ongelmana on jäähdytinnesteiden vajuminen josta obd jaksaa kanssa huomautella. Konehuoneessa ei kärtsää sille että olisi ruikkinut, ei tiputa parkissa alle, eikä öljyjen seassakaan mitään näy/haise.

    Tätä on nyt jatkunut jo aikasta pitkään. Pumppu on vaihdettu kuten myös termari. Mistä kannattaisi lähteä metsästämään mahdollista vuotoa? Vai pitäiskö jollain tökötillä ajaa järjestelmä läpi? Huuhdeltukin on jo kerran eikä silloin vuotoja näkynyt.
    Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

    http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518
  • astro76
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 222
    • Keuruu

    #2
    Jäipä sanomatta: E36 325i Coupe -92 (ei Vanos), M50B25.
    Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

    http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

    Comment

    • Pemppa
      BTCF Member
      • Aug 2004
      • 80
      • Imatra

      #3
      Oisko lämppärin kenno :| Ite etsiskelin vastaavaa vikaa omasta kun toi lattiamatto ol vähä märkänä kuskin puolelta, kun kyselin asiasta ni kuulemma yleisempi vika on että joku liitos vuotaa "O-rengas" niistä kennolle menevistä putkista. En joutunut ONNEKSI ite purkamaan sen enempää vika löytyi muualta. Niistä tököteistä en oikeen tiedä... :? ,en ehkä ite laittaisi, mutta kaverin kenno vuoto taisi korjaantua jollain ihme tökötillä :shock:
      SOPEMÄKI RACING.COM

      Coupe 325

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Pieni reikä/murtuma jossain letkussa joka vuotaa vasta kun on painetta, lämppärinkennon O-renkaat on näköjään kanssa aika yleinen syy. Eikä mitään tököttejä, kuuluu sarjaan myyntiviritykset
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • nut
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1613
          • Vaasa/Kauhajoki

          #5
          Toinen mistä vuotaa ainakin mun Behrin syyläri on uudesta asti vähän vuotanu on se paisarin alareuna missä se liittyy o-renkaalla syylärin muovipäätyyn.
          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Joo syylärisementillä ei paikata O-rinkulaongelmia, ei taho tiivistää noita elastisia osia... Ei edes myyntimielessä.
            ...

            Comment

            • J.O.
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 35
              • Espoo

              #7
              Jäähdytinnesteet kadoksissa

              Jos ei tiputa alle, eikä missään näy konehuoneen puolella vuotoja/märkää, niin yks mahdollisuus on kannentiiviste tai kansi itsessään eli vuotaa esim. pakokanavaan ja ilmenee vähän rajumpana höyrynä pakoputkesta ja imelänä pakokaasun hajuna.

              Lämppärin kennon vuotohan on todettavissa koneen ja samalla jäähdytinnesteen ollessa lämmin, haistelemalla sisätilan ilmaa ja jos on tarpeeksi "pöljä" voi vetäistä sormella ikkunaa ja maistella maistuuko imelältä. Tuulilasi huurustuu auton lämmetessä, jos on pahasti kenno puhki.

              Tulpat voi tsekata, onko joku niistä kovin vaalea. Jos on, niin syynä voi olla veden pääsy palotilaan, mutta ei pakosta mene öljyjen sekaan. Ei tietysti ole välttämättä ainoa syy ko. ilmiöön, mut voi olla...

              Tässä nyt muutamia jutskia ja viisaammat korjatkoon/lisätköön.

              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #8
                Re: Jäähdytinnesteet kadoksissa

                Originally posted by J.O.
                Jos ei tiputa alle, eikä missään näy konehuoneen puolella vuotoja/märkää, niin yks mahdollisuus on kannentiiviste tai kansi itsessään eli vuotaa esim. pakokanavaan ja ilmenee vähän rajumpana höyrynä pakoputkesta ja imelänä pakokaasun hajuna.

                Lämppärin kennon vuotohan on todettavissa koneen ja samalla jäähdytinnesteen ollessa lämmin, haistelemalla sisätilan ilmaa ja jos on tarpeeksi "pöljä" voi vetäistä sormella ikkunaa ja maistella maistuuko imelältä. Tuulilasi huurustuu auton lämmetessä, jos on pahasti kenno puhki.

                Tulpat voi tsekata, onko joku niistä kovin vaalea. Jos on, niin syynä voi olla veden pääsy palotilaan, mutta ei pakosta mene öljyjen sekaan. Ei tietysti ole välttämättä ainoa syy ko. ilmiöön, mut voi olla...

                Tässä nyt muutamia jutskia ja viisaammat korjatkoon/lisätköön.
                Hyviä jutskia ja kaikki toimii. Itsekin kokenut ko. ongelmat ja kokeillut noita kaikkia kikkojakin.

                Kuten myös se että jossain letkussa on pienenpieni reikä joka vuotaa vain kun järjestelmä on paineistunut (kone tarpeeksi lämmin). Hyvin usein ko. vialle on luonteenomaista että se pukkaa nesteen höyrynä ulos, ruikkii jopa suoraan sopivaan suuntaa (esim. suoraan maantielle) että sen havaitseminen on vaikeaa. Ja yleensä kyseessä on YLÄVESILETKU.

                t: Timo

                Comment

                • Gonzalez
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 2632
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Yks melko huomaamaton paikka on kans paisarin alapäässä olevan "nestemääräanturin" tiiviste... :wink:
                  530d GT F07 2010
                  325i E30 Cabriolet 1987

                  Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #10
                    Re: Jäähdytinnesteet kadoksissa

                    Originally posted by tihuovin
                    Kuten myös se että jossain letkussa on pienenpieni reikä joka vuotaa vain kun järjestelmä on paineistunut (kone tarpeeksi lämmin). Hyvin usein ko. vialle on luonteenomaista että se pukkaa nesteen höyrynä ulos, ruikkii jopa suoraan sopivaan suuntaa (esim. suoraan maantielle) että sen havaitseminen on vaikeaa. Ja yleensä kyseessä on YLÄVESILETKU.

                    t: Timo
                    Viime talvena metsästin nestevuotoa m20b20 koneesta pitkään ja hartaasti. Vuoto oli aika iso, mutta paikallistaminen silti vaikeaa. Syynä oli sylinterikannessa oleva veden lähtöliitentä johon tuleva letku oli murtunut. Oli kuitenkin niin hyvin vielä pitävä että piti nesteet sisällä jos auto oli tasamaalla ja tyhjäkäynnillä. Ylämäkeen kiihdyttäminen ampui nesteet ulos vaihdelaatikon vierestä lähes jälkiä jättämättä.

                    Enpä olisi uskonut että sen vuodon löytäminen olisi ollut NIIN vaikeaa.

                    t.Ville

                    Comment

                    • nut
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1613
                      • Vaasa/Kauhajoki

                      #11
                      Originally posted by Gonzalez
                      Yks melko huomaamaton paikka on kans paisarin alapäässä olevan "nestemääräanturin" tiiviste... :wink:
                      Sekä sen syylärin hana, kannattaa kattoa että se myös ON kiinni eikä vain näytä siltä että on kiinni... nimim. kokemusta on :wink:
                      BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                      Comment

                      • kaisa80
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2004
                        • 105

                        #12
                        ja semmonen on myös todettu että menee siitä rintapellin läpivienti kumin sisältä itse metalli putki.ei huomannu kone huoneesta eikä ihan heti sisältäkään ku reilusti tuntuu olevan imukykyinen toi matto.
                        V8 740ia -96

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎