Eli missäs sijaitsee polttoainesuodatin ja tarviiko vaihdossa huomioida jotain, vai nyppäseekö vain vanhan pois ja uusi tilalle? Miten ilmaus, hoitaako se sen itsestään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d polttoainesuodattimen vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by surface View PostEli missäs sijaitsee polttoainesuodatin ja tarviiko vaihdossa huomioida jotain, vai nyppäseekö vain vanhan pois ja uusi tilalle? Miten ilmaus, hoitaako se sen itsestään?e46 330d touring
-
-
Originally posted by elnabu1 View Postse on siinä koneen etuosassa oikealla puolella semmonen pyöreä lieriö mihin menee 1 johto/liitin helppo vaihtaa,ja se ilmaa kyllä itsensä ku antaa vaihdon jälkeen olla virrat päällä hetken aikaa ja kattoo pa linjaa ku kuplat häviää ni käyntiin vaan.kannattaa se siirtopaine anturi ottaa varovasti irti siitä suodattimen päältä.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by rioj View PostMoro.
Eikös M57 koneessa ole noin kuin elnabu1 kertoi ja M57N taas kuten jussi_r informoi?
-Riku
Ja lisäyksenä vielä, että M57N koneisen suodattimen yhteydessä ei ole tuota siirtopaineanturia.Last edited by JTP; 28-11-2009, 11:35.e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by Juubi View PostPistetään tästä vielä kuva kylkiäisiksi, kyseessä siis M57:
http://juubi.hlan.net/car/e46touring...Asuodatin2.jpg
Sitten tähän ilmaamiseen eli ei ilmaantuunu vaikka oli virrat päällä yli minuutin ja useaan kertaan. Jossain oli ohje, että pitää start-nappia pohjassa virtojen kanssa 10s , mutta eihän se ole mahdollista edes, vaan virrat vaan sammuu.
No lähtihän tuo kuitenkin jo toisella starttauksella käyntiin ja käy ihan siististi. Tarkistin ettei uusi suodatin tiputtele alleen (joo uusi klemmari vaihdettu suod. etupäähän). Täysin oli kuiva kun käytin jokusen minuutin, eikä haissutkaan mistään.
Yksi asia vaan jäi ihmetyttämään eli nyt kun auton käynnistää tuntuu se starttaavan 1-2s pidempään kuin ennen? Lähtee siis kyllä käyntiin, mutta pitkällä startilla. Onko tuo normaalia ja kauanko kestää, että kaikki ilma on poistunut järjestelmästä? Vai johtuuko jostain ihan muustaG08 LCI iX3 M Sport
Comment
-
-
Originally posted by Peksu View PostEli vaihdoin tuohon autooni uuden Bosch-dsl suodattimen alkuperäisen tilalle. Ihmettelin vaan, että eikö tuo suodatin kuulu ollenkaan mihinkään huoltoon? Autolla siis ikää kohta 8v ja ajettu 180tkm ja silti noinkin tärkeä suodatin on alkuperäinen?
Sitten tähän ilmaamiseen eli ei ilmaantuunu vaikka oli virrat päällä yli minuutin ja useaan kertaan. Jossain oli ohje, että pitää start-nappia pohjassa virtojen kanssa 10s , mutta eihän se ole mahdollista edes, vaan virrat vaan sammuu.
No lähtihän tuo kuitenkin jo toisella starttauksella käyntiin ja käy ihan siististi. Tarkistin ettei uusi suodatin tiputtele alleen (joo uusi klemmari vaihdettu suod. etupäähän). Täysin oli kuiva kun käytin jokusen minuutin, eikä haissutkaan mistään.
Yksi asia vaan jäi ihmetyttämään eli nyt kun auton käynnistää tuntuu se starttaavan 1-2s pidempään kuin ennen? Lähtee siis kyllä käyntiin, mutta pitkällä startilla. Onko tuo normaalia ja kauanko kestää, että kaikki ilma on poistunut järjestelmästä? Vai johtuuko jostain ihan muustaLast edited by pro_tinnitus; 26-07-2014, 16:05.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
-
Originally posted by Peksu View PostEli vaihdoin tuohon autooni uuden Bosch-dsl suodattimen alkuperäisen tilalle. Ihmettelin vaan, että eikö tuo suodatin kuulu ollenkaan mihinkään huoltoon? Autolla siis ikää kohta 8v ja ajettu 180tkm ja silti noinkin tärkeä suodatin on alkuperäinen?Originally posted by pro_tinnitus View PostNäin se näköjään mullakin oli eli 190tkm huollossa vasta vaihdettu tuo suodatin, käsittämätöntä kuten perä ja vaihteistoöljyjen vaihtamattomuus. Noilla kilsoilla alkaisin myös hieman miettimään hehkujen vaihtoa ja läpät pois samalla jos ei ole jo.Last edited by O.K.; 05-08-2014, 08:57.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
Comment