Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d polttoainesuodattimen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • surface
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 257

    330d polttoainesuodattimen vaihto

    Eli missäs sijaitsee polttoainesuodatin ja tarviiko vaihdossa huomioida jotain, vai nyppäseekö vain vanhan pois ja uusi tilalle? Miten ilmaus, hoitaako se sen itsestään?
    E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

  • elnabu1
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 71
    • vihti/huhmari

    #2
    Originally posted by surface View Post
    Eli missäs sijaitsee polttoainesuodatin ja tarviiko vaihdossa huomioida jotain, vai nyppäseekö vain vanhan pois ja uusi tilalle? Miten ilmaus, hoitaako se sen itsestään?
    se on siinä koneen etuosassa oikealla puolella semmonen pyöreä lieriö mihin menee 1 johto/liitin helppo vaihtaa,ja se ilmaa kyllä itsensä ku antaa vaihdon jälkeen olla virrat päällä hetken aikaa ja kattoo pa linjaa ku kuplat häviää ni käyntiin vaan.kannattaa se siirtopaine anturi ottaa varovasti irti siitä suodattimen päältä.
    e46 330d touring

    Comment

    • jussi_r
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1655
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by elnabu1 View Post
      se on siinä koneen etuosassa oikealla puolella semmonen pyöreä lieriö mihin menee 1 johto/liitin helppo vaihtaa,ja se ilmaa kyllä itsensä ku antaa vaihdon jälkeen olla virrat päällä hetken aikaa ja kattoo pa linjaa ku kuplat häviää ni käyntiin vaan.kannattaa se siirtopaine anturi ottaa varovasti irti siitä suodattimen päältä.
      Kuljettajan penkin kohdalla, auton alla.
      M3 Cabrio Individual
      530d GT xDrive
      GL420 CDI
      ZX-12R

      Comment

      • rioj
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 47
        • Hyvinkää

        #4
        Moro.

        Eikös M57 koneessa ole noin kuin elnabu1 kertoi ja M57N taas kuten jussi_r informoi?

        -Riku

        Comment

        • JTP
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 506
          • Hpj

          #5
          Originally posted by rioj View Post
          Moro.

          Eikös M57 koneessa ole noin kuin elnabu1 kertoi ja M57N taas kuten jussi_r informoi?

          -Riku
          Noinhan se on.....
          Ja lisäyksenä vielä, että M57N koneisen suodattimen yhteydessä ei ole tuota siirtopaineanturia.
          Last edited by JTP; 28-11-2009, 11:35.
          e90 330i lci -09
          Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
          Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

          Comment

          • Juubi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 999

            #6
            Pistetään tästä vielä kuva kylkiäisiksi, kyseessä siis M57:

            Comment

            • Peksu
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 272
              • Lähellä Tre

              #7
              Originally posted by Juubi View Post
              Pistetään tästä vielä kuva kylkiäisiksi, kyseessä siis M57:
              http://juubi.hlan.net/car/e46touring...Asuodatin2.jpg
              Eli vaihdoin tuohon autooni uuden Bosch-dsl suodattimen alkuperäisen tilalle. Ihmettelin vaan, että eikö tuo suodatin kuulu ollenkaan mihinkään huoltoon? Autolla siis ikää kohta 8v ja ajettu 180tkm ja silti noinkin tärkeä suodatin on alkuperäinen?

              Sitten tähän ilmaamiseen eli ei ilmaantuunu vaikka oli virrat päällä yli minuutin ja useaan kertaan. Jossain oli ohje, että pitää start-nappia pohjassa virtojen kanssa 10s , mutta eihän se ole mahdollista edes, vaan virrat vaan sammuu.

              No lähtihän tuo kuitenkin jo toisella starttauksella käyntiin ja käy ihan siististi. Tarkistin ettei uusi suodatin tiputtele alleen (joo uusi klemmari vaihdettu suod. etupäähän). Täysin oli kuiva kun käytin jokusen minuutin, eikä haissutkaan mistään.

              Yksi asia vaan jäi ihmetyttämään eli nyt kun auton käynnistää tuntuu se starttaavan 1-2s pidempään kuin ennen? Lähtee siis kyllä käyntiin, mutta pitkällä startilla. Onko tuo normaalia ja kauanko kestää, että kaikki ilma on poistunut järjestelmästä? Vai johtuuko jostain ihan muusta
              G08 LCI iX3 M Sport

              Comment

              • pro_tinnitus
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 273
                • Etelä-Suomi

                #8
                Originally posted by Peksu View Post
                Eli vaihdoin tuohon autooni uuden Bosch-dsl suodattimen alkuperäisen tilalle. Ihmettelin vaan, että eikö tuo suodatin kuulu ollenkaan mihinkään huoltoon? Autolla siis ikää kohta 8v ja ajettu 180tkm ja silti noinkin tärkeä suodatin on alkuperäinen?

                Sitten tähän ilmaamiseen eli ei ilmaantuunu vaikka oli virrat päällä yli minuutin ja useaan kertaan. Jossain oli ohje, että pitää start-nappia pohjassa virtojen kanssa 10s , mutta eihän se ole mahdollista edes, vaan virrat vaan sammuu.

                No lähtihän tuo kuitenkin jo toisella starttauksella käyntiin ja käy ihan siististi. Tarkistin ettei uusi suodatin tiputtele alleen (joo uusi klemmari vaihdettu suod. etupäähän). Täysin oli kuiva kun käytin jokusen minuutin, eikä haissutkaan mistään.

                Yksi asia vaan jäi ihmetyttämään eli nyt kun auton käynnistää tuntuu se starttaavan 1-2s pidempään kuin ennen? Lähtee siis kyllä käyntiin, mutta pitkällä startilla. Onko tuo normaalia ja kauanko kestää, että kaikki ilma on poistunut järjestelmästä? Vai johtuuko jostain ihan muusta
                Näin se näköjään mullakin oli eli 190tkm huollossa vasta vaihdettu tuo suodatin, käsittämätöntä kuten perä ja vaihteistoöljyjen vaihtamattomuus. Noilla kilsoilla alkaisin myös hieman miettimään hehkujen vaihtoa ja läpät pois samalla jos ei ole jo.
                Last edited by pro_tinnitus; 26-07-2014, 16:05.
                E90 320d -05
                EX: Z3 E36/8 3.0i

                Comment

                • O.K.
                  Moderator
                  • Nov 2003
                  • 4854
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Peksu View Post
                  Eli vaihdoin tuohon autooni uuden Bosch-dsl suodattimen alkuperäisen tilalle. Ihmettelin vaan, että eikö tuo suodatin kuulu ollenkaan mihinkään huoltoon? Autolla siis ikää kohta 8v ja ajettu 180tkm ja silti noinkin tärkeä suodatin on alkuperäinen?
                  Originally posted by pro_tinnitus View Post
                  Näin se näköjään mullakin oli eli 190tkm huollossa vasta vaihdettu tuo suodatin, käsittämätöntä kuten perä ja vaihteistoöljyjen vaihtamattomuus. Noilla kilsoilla alkaisin myös hieman miettimään hehkujen vaihtoa ja läpät pois samalla jos ei ole jo.
                  Huoltokirjan ohjeistuksen mukaan polttoaineensuodattimen vaihto kuuluu Inspection 2:een ainakin E39:ssä ja vastaavan ikäluokan autoissa.
                  Last edited by O.K.; 05-08-2014, 08:57.
                  Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                  Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                  E34 525i

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    #10
                    E90 ei ole enää mitään kakkoshuoltoja. Ilma- ja polttoainesuodattimet on tarkoitus vaihtaa joka 3. ÖVH yhteydessä, ja sellainen osuu kohdalle yleensä 90000 km kohdalla.


                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎