Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 koneesta kysymyksiä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sakke0207
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 5
    • 02

    m20b25 koneesta kysymyksiä!

    eli omasta paukahti jakopää, nyt kansi pois ja alakerrasta sen verran kysymyksiä että kuuluukos männissä olla imuvenojen kohdalla, venttiilin muotoinen lovi? eli onkos tehtaalta lähtiessään ollut lovea männässä vai onkos tullut nyt kun hihna meni poikki?
  • ruupanen
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 5150
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by sakke0207 View Post
    eli omasta paukahti jakopää, nyt kansi pois ja alakerrasta sen verran kysymyksiä että kuuluukos männissä olla imuvenojen kohdalla, venttiilin muotoinen lovi? eli onkos tehtaalta lähtiessään ollut lovea männässä vai onkos tullut nyt kun hihna meni poikki?
    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

    Comment

    • sakke0207
      Newbiemmer
      • Dec 2009
      • 5
      • 02

      #3
      hieno homma eli nyt päästään pelkäl kansi rempal!

      mikäs tässä hihnan vaihtoväli?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16420
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by sakke0207 View Post
        hieno homma eli nyt päästään pelkäl kansi rempal!

        mikäs tässä hihnan vaihtoväli?
        100000, olikohan joku aikaväli myös eli 100000 t. 5 v. :think

        Comment

        • ruupanen
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 5150
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by sakke0207 View Post
          hieno homma eli nyt päästään pelkäl kansi rempal!

          mikäs tässä hihnan vaihtoväli?
          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Enpä ite ajas 100 000tkm, jossain korjaukskirjassa oli 60tkm/6v.
            m20 on kuitenkin niin helppo vaihtaa hihna ettei kannata viimeseen asti vinguttaa.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • ruupanen
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 5150
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by JJT View Post
              Enpä ite ajas 100 000tkm, jossain korjaukskirjassa oli 60tkm/6v.
              m20 on kuitenkin niin helppo vaihtaa hihna ettei kannata viimeseen asti vinguttaa.
              60 tkm / 5 vuotta on minullekkin viisaammat väliksi väittänyt.

              Itse ostin kaverilta muutama vuosi sitten 320i:n. Ei ollut tietoa milloin hihna ois vaihdettu. Aattelin et kestää se nyt reilun 100 km ajaa paikkakunnalle missä asun, mutta voitte vain arvata kestikö

              Tuli sit opittuun kantapään kautta tuo(kin) asia
              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1278
                • Kokkola

                #8
                Eikös tuo vähän tietolähteestä riippuen vaihtele tuo vaihtoväli. Jostain oon lukenu et olis 40tkm pienimmillään, yleensä tosin se 5v. tai 60tkm, myös 80tkm ja 100tkm vaihtovälisuosituksia tullut vastaan. Omasta vaihdoin 5v. ja 65tkm rullanneen jakoremmin ja kiristäjän viime talvena, remmillä olis vielä varmaanki ajanu sinne 70-80tkm asti, vaikka olikin pieniä murtumia "hampaiden" välissä, mutta tarvikekiristäjässä/laakerissa oli väljää jonkun verran, voi olla että silläkin olis vielä ajellu, mutta eipähän tuo kova homma oo tuota vaihtaa, ei tarvi ainakaan sitte jännittää sitä kansiremppaa jos menee poikki ennenaikojaan Että eiköhän se kannata siinä 60-70tkm / 5v. välein vaihtaa.
                Last edited by Make H.; 17-12-2009, 12:20.

                Comment

                • sakke0207
                  Newbiemmer
                  • Dec 2009
                  • 5
                  • 02

                  #9
                  nyt on kansi vaihdettu, ja auto pelittää muuten hyvin mut, ei tuu lämmintä ilmaa sisälle ollenkaan, lämpö pysyy puolessavälissä, yritetty ilmata, mutta ei tunnu auttavan. voiskos olla että kansi halki? oiskos mennyt jakopään pettäessä halki?

                  asialla ois kiire pikaiset ohjeet ja neuvot ois tervetulleita!

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    Originally posted by sakke0207 View Post
                    nyt on kansi vaihdettu, ja auto pelittää muuten hyvin mut, ei tuu lämmintä ilmaa sisälle ollenkaan, lämpö pysyy puolessavälissä, yritetty ilmata, mutta ei tunnu auttavan. voiskos olla että kansi halki? oiskos mennyt jakopään pettäessä halki?

                    asialla ois kiire pikaiset ohjeet ja neuvot ois tervetulleita!
                    Perinteisesti kennolle menevät letkut väärinpäin? Kannen takaa tuleva alempaan tumppiin.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16420
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by sakke0207 View Post
                      nyt on kansi vaihdettu, ja auto pelittää muuten hyvin mut, ei tuu lämmintä ilmaa sisälle ollenkaan, lämpö pysyy puolessavälissä, yritetty ilmata, mutta ei tunnu auttavan. voiskos olla että kansi halki? oiskos mennyt jakopään pettäessä halki?

                      asialla ois kiire pikaiset ohjeet ja neuvot ois tervetulleita!
                      Originally posted by JJT View Post
                      Perinteisesti kennolle menevät letkut väärinpäin? Kannen takaa tuleva alempaan tumppiin.
                      Miten epäilet että kansi mennyt halki kun ensin sanot että vaihdettu eli ei ole edes sama kansi ??

                      Sama tuli mieleen kuin JJT:llä.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎