Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B35 koneen jakopääremonttia varten tarvittavat osat???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    #16
    Originally posted by Ravermeister View Post
    Mites se ohjuri hajosi? Alkoko pitämään jotain ääntä vai ihan yhtäkkiä vaan laukesi? Ja mites paljon autolla on kilometrejä takana?

    Kauhulla vaan kattelin tän rempan hintaa... Omalla M60 kun on ajettu jo 370tkm :think
    Autolla ajettu 270tkm, hajos viikko sitten, kun löin aamulla käyntiin.
    Illalla ei ollut mitään sivuääniä, kun parkkiin jätin.
    Eli ei varoitellut mitenkään, käynnistettäessa vain kauhea metallinen kilinä siitä kun laahaimessa ei ollutkaan enään muovia vaan ketju hinkkasi alumiiniin..

    Joo viikon ehdin tämän auton omistaa, ennenku hajos
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      #17
      M60:ssähän tuo jakopää/laahain systeemi on hieman erinlainen, mutta tuskin tulisi halvemmaksi. t: 305tkm ajettu m60.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Radon
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 463
        • Suomi-Finland

        #18
        Originally posted by Wiking View Post
        Joo, niin sitä luulis että se on kulunu, mutta uudessa oli yhtä terävät piikit

        No onnistuuko noiden kolmen rattaan+ketjun vaihto ilman tota työkalua?
        Joo onhan noin pienessä ketjupyörässä terävät piikit uutenakin näytti vaan kuluneelta mutta eihän tosta kuvasta nyt oikein näe tarkemmin.

        Kyllä siinä jotkin työkalut on pakko olla jos meinaa että jaon saa kohdilleen, mutta tuollaiset kyllä pystyy itsekin koneistamaan jos on pelit ja vehkeet ja oikeat mitat, vaihtoehtona on varmaan vuokrata jostain toisesta korjausfirmasta tuollaiset.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Jako on helppo saada kohdalleen, ongelmana on toi nokka-akselin asentotunnistimen säätö mikäli siinä on pelivaraa.

          Eli nokan takapäiden neliöt (koneistetut reunat pystyyn, ylöspäin osoittamaan reuna jossa "pisteet") linjaan ja kampura yläkuolokohtaan. Helpottaa tajuamista kun pyörittää tossa vaiheessa ennen ketjun pois ottamista kampuran ykk ja kattoo kuskin puoleisen pankin nokkien asentoa. Netistä löytyy kyllä kuviakin jos on jo purettu.

          M60 ei ole laahainta, siellä on ketjupyörä tossa kohtaa. Ei tuokaan varsinaisesta rasituksesta hajoa, kovettunut ja sopivasti kulunut muovi ei kestä vaan.

          Imarin purku ei vaadi mitään uusia tiivisteitä. Siihen riittää peräpäästä parin alipaineletkun ja huohotinputken irroitus, bensalinjan avaus pikaliittimestä, sähköjohtojen nosto pois päältä ja sitten vaan isot kiinnityspultit auki niin koko häkkyrän saa nostaa veks. Jos hommaan käyttää yli 15min on laiskotellut
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Wiking
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 1647
            • Laihia

            #20
            Originally posted by Cell View Post
            Jako on helppo saada kohdalleen, ongelmana on toi nokka-akselin asentotunnistimen säätö mikäli siinä on pelivaraa.

            Eli nokan takapäiden neliöt (koneistetut reunat pystyyn, ylöspäin osoittamaan reuna jossa "pisteet") linjaan ja kampura yläkuolokohtaan. Helpottaa tajuamista kun pyörittää tossa vaiheessa ennen ketjun pois ottamista kampuran ykk ja kattoo kuskin puoleisen pankin nokkien asentoa. Netistä löytyy kyllä kuviakin jos on jo purettu.

            M60 ei ole laahainta, siellä on ketjupyörä tossa kohtaa. Ei tuokaan varsinaisesta rasituksesta hajoa, kovettunut ja sopivasti kulunut muovi ei kestä vaan.

            Imarin purku ei vaadi mitään uusia tiivisteitä. Siihen riittää peräpäästä parin alipaineletkun ja huohotinputken irroitus, bensalinjan avaus pikaliittimestä, sähköjohtojen nosto pois päältä ja sitten vaan isot kiinnityspultit auki niin koko häkkyrän saa nostaa veks. Jos hommaan käyttää yli 15min on laiskotellut
            Kiitos näistä vinkeistä, kuvia vaan en oikein löytänyt netistä.
            Eli jos sulla on osoite jo mielessä, niin kerro toki

            Kannattaa vissiin sit ne o-renkaatkin laittaa tilaukseen. Vittu kun niillä ei siel käyttöautolla oo oikein mitään hyllyssä, aina saa odotella ruotsin kuormaa sitten..
            Nyt
            BMW 330e g21 M-Sport
            Ennen
            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

            Comment

            • Radon
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 463
              • Suomi-Finland

              #21
              Originally posted by Cell View Post
              Jako on helppo saada kohdalleen, ongelmana on toi nokka-akselin asentotunnistimen säätö mikäli siinä on pelivaraa.

              Eli nokan takapäiden neliöt (koneistetut reunat pystyyn, ylöspäin osoittamaan reuna jossa "pisteet") linjaan ja kampura yläkuolokohtaan. Helpottaa tajuamista kun pyörittää tossa vaiheessa ennen ketjun pois ottamista kampuran ykk ja kattoo kuskin puoleisen pankin nokkien asentoa. Netistä löytyy kyllä kuviakin jos on jo purettu.
              Oletko tuon tehnyt ilman noita työkaluja tuollaiseen m60/62 koneeseen? kuitenkin voisi ajatella että kaikkien neljän nokan ajoittaminen käsipelillä olisi varsin hankalaa kun niissä kuitenkin jonkinmoinen jousipaine? ja ventiileitäkään ei olisi hyvä taittaa hommassa. Siis onnistuuko OIKEASTI helposti ilman noita ajoitustyökaluja? Ihan mielenkiinnosta kysyn vaan kun varmaan on edessä omaankin tuo homma tulevaisuudessa.

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1985
                • Tampere

                #22
                Niin ja sekin olisi hyvä selvittää, että onko nuo säätöpalat tasan 90 asteen kulmassa niin kuin ne näyttäisivät olevan, asteen parin eroja vaan ei silmillä huomaa..

                Wiking: samalla kun on auki, niin voisi tarkastaa tuon öljyseparaattorin kunnon ?

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Olen tehnyt ilman työkaluja, mutta se tarkoittaa sitä että ajoitusta ei pääse hienosäätämään. Rattaiden pultteja ei avata, vaan ketju asetetaan takas samalle hampaalle. Ei tuossa mitään ihmeellistä ole, onnistuu vanos-koneisessakin kun vaan miettii asiaa

                  Tietenkään tämä ei ole virallinen tapa, ja ajoitus saattaa jäädä asteen tai pari pieleen venymistä/kulumista johtuen. Ei kuitenkaan yhtään enempää kuin ennen hajoamista. Tällä tavalla tehtynä ei vain voi vaihtaa rattaita/ketjuja, joten onnistuu vain ja ainoastaan koneeseen jossa jakopää ei ole vielä kulunut.

                  Ovat tasan 90 asteen kulmassa kannen tasopintaan nähden.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Wiking
                    BTCF Member
                    • Dec 2005
                    • 1647
                    • Laihia

                    #24
                    Mutta kai toi jotenki onnistuu ilman tota työkalua, ei sentäs kumminkaan ole vanosta?

                    Kun siis rattaatkin irroitetaan vaihdon takia...
                    Nyt
                    BMW 330e g21 M-Sport
                    Ennen
                    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Jaa-a, ei osaa sanoa, riippuu siitä triggeripalikasta joka tulee imunokkaan.

                      M50 on samanlainen ajoitussysteemi, ja ainakin sitä kun hieroo ilman lukitustyökalua menee aikaa ihan törkeästi. Tuntipalkalla ei kovin kustannustehokasta varsinkin kun on tuplamäärä nokkia. Mahdollista toki, ja kun kyseessä on homma jonka jokainen saa itse ideoida, voipi joku keksiä siihen nopeammankin keinon.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Wiking
                        BTCF Member
                        • Dec 2005
                        • 1647
                        • Laihia

                        #26
                        Originally posted by Cell View Post
                        Jaa-a, ei osaa sanoa, riippuu siitä triggeripalikasta joka tulee imunokkaan.

                        M50 on samanlainen ajoitussysteemi, ja ainakin sitä kun hieroo ilman lukitustyökalua menee aikaa ihan törkeästi. Tuntipalkalla ei kovin kustannustehokasta varsinkin kun on tuplamäärä nokkia. Mahdollista toki, ja kun kyseessä on homma jonka jokainen saa itse ideoida, voipi joku keksiä siihen nopeammankin keinon.
                        Toi lukitustyökalu ei kauheen vaikeelta näytä itekkään väsättäväksi... Jos tosiaan on 90 asteen kulmat..
                        Nyt
                        BMW 330e g21 M-Sport
                        Ennen
                        BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                        Comment

                        • Radon
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 463
                          • Suomi-Finland

                          #27
                          Originally posted by Cell View Post
                          Olen tehnyt ilman työkaluja, mutta se tarkoittaa sitä että ajoitusta ei pääse hienosäätämään. Rattaiden pultteja ei avata, vaan ketju asetetaan takas samalle hampaalle. Ei tuossa mitään ihmeellistä ole, onnistuu vanos-koneisessakin kun vaan miettii asiaa

                          Tietenkään tämä ei ole virallinen tapa, ja ajoitus saattaa jäädä asteen tai pari pieleen venymistä/kulumista johtuen. Ei kuitenkaan yhtään enempää kuin ennen hajoamista. Tällä tavalla tehtynä ei vain voi vaihtaa rattaita/ketjuja, joten onnistuu vain ja ainoastaan koneeseen jossa jakopää ei ole vielä kulunut.

                          Ovat tasan 90 asteen kulmassa kannen tasopintaan nähden.
                          Tuohan nyt on ihan eriasia jos siihen jakoon/nokkapyöriin ei edes kosketa, toki ne nokat pitää tuossakin jotenkin lukita mutta ihan eriasia on kiristää ne nokkapyörät kohdilleen ilman kunnon lukitusta. Itse en ainakaan hommaan lähtisi ilman kunnonlukitusta, mutta tosiaan jos jyrsinkone käytössä niin tuollaiset on helppo tehdä.

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #28
                            Tuossa 175 sivua suht virallisen oloista korjausohjetta M62:een jos joku kaipailee
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Wiking
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 1647
                              • Laihia

                              #29
                              Originally posted by Leka View Post
                              Tuossa 175 sivua suht virallisen oloista korjausohjetta M62:een jos joku kaipailee
                              Jaahas, tack
                              Nyt
                              BMW 330e g21 M-Sport
                              Ennen
                              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎