Tuossahan se kysymys seisoo otsikossa. Kyseessä vuoden -89 Motronicilla varustettu m20b20. Haynesin ohje oli (yllättäen) että saattaa joutua irroittamaan, tai sitten ei :?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20: Pitääkö irroittaa imusarja että saa suuttimet pois?
Collapse
X
-
Joo,johan se tulikin,eli rengasrauta,tai "hellä" sorkkarauta.
Sitä bensaa sitten muuten tulee ja tulee kun rupeaa suuttimen O rengas antamaan periksi suutintukkia irrotettaessa,eli ei kannata heti moottorin sammuttamisen jälkeen ruveta kampeamaan. :?
Ja saattaa suuttimet olla hyvinkin tiukassa,koska O renkaat ovat koloihinsa kovettuneet.
Ja kannattaa olla tarkkana niiden pulttien ja muttereiden kanssa,ovat hyvin herkkiä tippumaan sinne ahtaimpaan koloon. :lol:"Suck my dick!"
-Ron Jeremy
Comment
-
-
Bensapaine kannattaa poistaa ennen suutinten irroitusta. Eli bensapumpun sulake irti, auto käymään ja antaa käydä niin kauan kunnes sammuu. Sitten vielä pyöräyttää konetta startilla muutama kierros. Sen jälkeen ei pitäisi enää lentää bensaa jokapuolelle.Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Comment
-
-
Henski
Juurikin niin että paine saadaan pois ja sen jälkeen todellakin "hellästi" kampeamaan rengas/sorkka raudan kanssa... kannattaa hieman katsoa mistä kohti ja millä voimalla tukkia vääntää jottei se ihan rusetille mene. Voi nimittäin olla tiukassakin. Ei tarvitse irroittaa imusarjaa.
Niin, ja jos samat tai toiset vanhat suuttimet laitetaan paikalleen vanhoilla o-renkailla ei kannatakkaan koittaa kasata... Voi teettää ylimääräisiä irvistyksiä ja todennäköisesti et saa tukkia paikalleen vääntämättä sitä (oletan että o-renkaat ovat kovettuneet kuten yleensä). KANNATTAA vaihtaa, vaikka uudet ovatkin kohtuu suolaisen hintaiset alkuperäisenä bossilta ostettuna (~20e, muualta en ainakaan itse löytänyt samanlaisia)
Henski
Comment
Comment