Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20: Pitääkö irroittaa imusarja että saa suuttimet pois?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    M20: Pitääkö irroittaa imusarja että saa suuttimet pois?

    Tuossahan se kysymys seisoo otsikossa. Kyseessä vuoden -89 Motronicilla varustettu m20b20. Haynesin ohje oli (yllättäen) että saattaa joutua irroittamaan, tai sitten ei :?
    E39 520iA -02
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1469
    • Veikkola

    #2
    en taida tarvita,.. otat ne 2 (tai 4) m6 pulttia mitkä pitää suutintukkia, ja b.paineen säätimen m6:set. sitten kampeat vaikka ruuvarilla nätisti tukista?. Voivat olla kovin kiinni.

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      Rengasrauta on hyvä tohon hommaan
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • biimer327
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1928
        • Eastside

        #4
        Joo,johan se tulikin,eli rengasrauta,tai "hellä" sorkkarauta.
        Sitä bensaa sitten muuten tulee ja tulee kun rupeaa suuttimen O rengas antamaan periksi suutintukkia irrotettaessa,eli ei kannata heti moottorin sammuttamisen jälkeen ruveta kampeamaan. :?
        Ja saattaa suuttimet olla hyvinkin tiukassa,koska O renkaat ovat koloihinsa kovettuneet.
        Ja kannattaa olla tarkkana niiden pulttien ja muttereiden kanssa,ovat hyvin herkkiä tippumaan sinne ahtaimpaan koloon. :lol:
        "Suck my dick!"
        -Ron Jeremy

        Comment

        • bemari320mies
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 788
          • Suodenniemi

          #5
          Bensapaine kannattaa poistaa ennen suutinten irroitusta. Eli bensapumpun sulake irti, auto käymään ja antaa käydä niin kauan kunnes sammuu. Sitten vielä pyöräyttää konetta startilla muutama kierros. Sen jälkeen ei pitäisi enää lentää bensaa jokapuolelle.
          Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
          EX: BMW E34 525i -90
          EX: BMW E28 528iA -85
          EX: BMW 320i Taxi -86

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Juurikin niin että paine saadaan pois ja sen jälkeen todellakin "hellästi" kampeamaan rengas/sorkka raudan kanssa... kannattaa hieman katsoa mistä kohti ja millä voimalla tukkia vääntää jottei se ihan rusetille mene. Voi nimittäin olla tiukassakin. Ei tarvitse irroittaa imusarjaa.

            Niin, ja jos samat tai toiset vanhat suuttimet laitetaan paikalleen vanhoilla o-renkailla ei kannatakkaan koittaa kasata... Voi teettää ylimääräisiä irvistyksiä ja todennäköisesti et saa tukkia paikalleen vääntämättä sitä (oletan että o-renkaat ovat kovettuneet kuten yleensä). KANNATTAA vaihtaa, vaikka uudet ovatkin kohtuu suolaisen hintaiset alkuperäisenä bossilta ostettuna (~20e, muualta en ainakaan itse löytänyt samanlaisia)

            Henski

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎