M21-koneesta pitäisi suuttimet viedä testattavaksi, savuttaa kylmänä niin saatanasti. Kiinnostaa että onnistuuko suutinten irrotus kotikonstein vai pitääkö viedä koko auto suosiolla pajalle. Tarvitseeko purkamisessa välttämättä jonkun erikoistyökalun? Pirullisen korkea näyttää tuo suuttimen runko olevan. Löytyyko asiaan vihkiytyneitä joilla heittää hommaan vinkkejä. :juo
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dieselin suuttimet
Collapse
X
-
no pitkän hylsyn siihen tarvii ja olikohan kooltaan 26 tai 27mm...en muista ulkoa..riittävän pitkä jatkovarsi vain niin pitäs irrota...ainakin omassa oli todella tiukassa ja suutinkärjet vaihtamalla ja mittaamalla oikea avautumispaine niistä saa toimivat...itellä vaan kaks suutinta hajos melkein peräkkäin sillain että neula jäi jumiin ja rupes kalkattaan niin pirusti...taisi olla omaa syytä kun unohtu vaihtaa polttoainesuodatin. :lol:F31 320d LCI
-
-
Ei taida tuollaista löytyä omasta takaa, mutta kai sellaisen jotain saa ostettua. Ilmenikö suuttimien jumiutuessa/kalkattaessa minkään näköistä savutusta (vaaleansinistä)? Auto savuttaa kylmänä kuin joku prkleen savukone
Käyntiin lähtee ihan ok muutenkin pelaa, toivottavasti löytyisi suuttimista vika tuohon pössyyn. Kaks ja puol egee maksaa suuttimen testaus/kappale, eipä ole hinnalla pilattu..Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
suutimien vaikutus polttoaineen kulutukseen
Onko teillä ollut kokemusta miten viallinen suutin vaikuttaa polttoaineen kulutukseen? Jos suutin sulkeutuu hitaasti/jää auki, eikö putkissa ole kokoajan painetta jolloin polttoainetta menee hukkaan pakosarjaan?
Pystyykö tuollaisen jumittavan suuttimen puhdistamaan itse?
Suuttimien aukaisuun tarvitsee ilmeisesti ison hylsän, eli käytännössä
esim 30 cm pitkä putki, jossa on hylsäys päässä.
t. 2fast
Comment
-
-
Re: suutimien vaikutus polttoaineen kulutukseen
Originally posted by 2fast4...Onko teillä ollut kokemusta miten viallinen suutin vaikuttaa polttoaineen kulutukseen? Jos suutin sulkeutuu hitaasti/jää auki, eikö putkissa ole kokoajan painetta jolloin polttoainetta menee hukkaan pakosarjaan?
Pystyykö tuollaisen jumittavan suuttimen puhdistamaan itse?
Suuttimien aukaisuun tarvitsee ilmeisesti ison hylsän, eli käytännössä
esim 30 cm pitkä putki, jossa on hylsäys päässä.
t. 2fastF31 320d LCI
Comment
-
-
Kone ei kyllä turhia kalistele kylmänäkään. Tuli mieleen että jos suutin jää kokonaan auki, silloin se ei taida kalista mutta aiheuttaa savutusta? Semmonen oire jäi vielä kertomatta, että lievää pössyä tulee hetken myös lämpöisen koneen käynnistyksen jälkeen kun on seissyt vähän aikaa (ei ole moottoriöljyä).
Kylmänä ei savuta käynnistyksen jälkeen ennenkuin on vähän lämmennyt (minuutin pari) ja sitten kun koskee kaasuun haikua tulee että hirvittää. Joku aamu on vielä greenpeacen kumisaapasjengi telakoitunut autoon..
Auto on e28 td:n mekaanisella syöttöpumpulla, voiko ajoitusta lähteä itse kääntämään ja mistä se tapahtuu? Harmi että bemun dieselit ovat näinkin 'harvinaisia', johtotähdestä ja sen pumpun ruuvaamisesta löytyy juttua netistä mielinmäärin.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by LakesonKone ei kyllä turhia kalistele kylmänäkään. Tuli mieleen että jos suutin jää kokonaan auki, silloin se ei taida kalista mutta aiheuttaa savutusta? Semmonen oire jäi vielä kertomatta, että lievää pössyä tulee hetken myös lämpöisen koneen käynnistyksen jälkeen kun on seissyt vähän aikaa (ei ole moottoriöljyä).
Kylmänä ei savuta käynnistyksen jälkeen ennenkuin on vähän lämmennyt (minuutin pari) ja sitten kun koskee kaasuun haikua tulee että hirvittää. Joku aamu on vielä greenpeacen kumisaapasjengi telakoitunut autoon..
Auto on e28 td:n mekaanisella syöttöpumpulla, voiko ajoitusta lähteä itse kääntämään ja mistä se tapahtuu? Harmi että bemun dieselit ovat näinkin 'harvinaisia', johtotähdestä ja sen pumpun ruuvaamisesta löytyy juttua netistä mielinmäärin.F31 320d LCI
Comment
-
Comment