Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dieselin suuttimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lakeson
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 649
    • Jyväskylä

    Dieselin suuttimet

    M21-koneesta pitäisi suuttimet viedä testattavaksi, savuttaa kylmänä niin saatanasti. Kiinnostaa että onnistuuko suutinten irrotus kotikonstein vai pitääkö viedä koko auto suosiolla pajalle. Tarvitseeko purkamisessa välttämättä jonkun erikoistyökalun? Pirullisen korkea näyttää tuo suuttimen runko olevan. Löytyyko asiaan vihkiytyneitä joilla heittää hommaan vinkkejä. :juo
    Ei mopolla mahottomia..
  • Tumppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1812
    • Oulu

    #2
    no pitkän hylsyn siihen tarvii ja olikohan kooltaan 26 tai 27mm...en muista ulkoa..riittävän pitkä jatkovarsi vain niin pitäs irrota...ainakin omassa oli todella tiukassa ja suutinkärjet vaihtamalla ja mittaamalla oikea avautumispaine niistä saa toimivat...itellä vaan kaks suutinta hajos melkein peräkkäin sillain että neula jäi jumiin ja rupes kalkattaan niin pirusti...taisi olla omaa syytä kun unohtu vaihtaa polttoainesuodatin. :lol:
    F31 320d LCI

    Comment

    • Lakeson
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 649
      • Jyväskylä

      #3
      Ei taida tuollaista löytyä omasta takaa, mutta kai sellaisen jotain saa ostettua. Ilmenikö suuttimien jumiutuessa/kalkattaessa minkään näköistä savutusta (vaaleansinistä)? Auto savuttaa kylmänä kuin joku prkleen savukone

      Käyntiin lähtee ihan ok muutenkin pelaa, toivottavasti löytyisi suuttimista vika tuohon pössyyn. Kaks ja puol egee maksaa suuttimen testaus/kappale, eipä ole hinnalla pilattu..
      Ei mopolla mahottomia..

      Comment

      • 2fast4...
        Newbiemmer
        • Jul 2004
        • 8

        #4
        suutimien vaikutus polttoaineen kulutukseen

        Onko teillä ollut kokemusta miten viallinen suutin vaikuttaa polttoaineen kulutukseen? Jos suutin sulkeutuu hitaasti/jää auki, eikö putkissa ole kokoajan painetta jolloin polttoainetta menee hukkaan pakosarjaan?

        Pystyykö tuollaisen jumittavan suuttimen puhdistamaan itse?

        Suuttimien aukaisuun tarvitsee ilmeisesti ison hylsän, eli käytännössä
        esim 30 cm pitkä putki, jossa on hylsäys päässä.


        t. 2fast

        Comment

        • Raine
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2603
          • N/A

          #5
          ..........
          Last edited by Raine; 24-06-2013, 01:08.
          ///Motorporot

          Comment

          • larmatin
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1118
            • Perttula

            #6
            jos auto käy hyvin kuumana tyhjää niin en usko että löydät aamusavuun niistä syyllistä.

            kandee kattoo ennakko.

            Comment

            • Tumppa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1812
              • Oulu

              #7
              Re: suutimien vaikutus polttoaineen kulutukseen

              Originally posted by 2fast4...
              Onko teillä ollut kokemusta miten viallinen suutin vaikuttaa polttoaineen kulutukseen? Jos suutin sulkeutuu hitaasti/jää auki, eikö putkissa ole kokoajan painetta jolloin polttoainetta menee hukkaan pakosarjaan?

              Pystyykö tuollaisen jumittavan suuttimen puhdistamaan itse?

              Suuttimien aukaisuun tarvitsee ilmeisesti ison hylsän, eli käytännössä
              esim 30 cm pitkä putki, jossa on hylsäys päässä.


              t. 2fast
              jos suutin jumittaa se aiheuttaa myös tuota mainitsemaani kalkatusta ja ennenkuin se on täysin jumissa niin laadukkaan 2t öljyn käyttö polttoaineen seassa pelastanee tilanteen...pari desiä tankilliseen niin suuttimet pelaa hyvin ja pitkään.
              F31 320d LCI

              Comment

              • Lakeson
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 649
                • Jyväskylä

                #8
                Kone ei kyllä turhia kalistele kylmänäkään. Tuli mieleen että jos suutin jää kokonaan auki, silloin se ei taida kalista mutta aiheuttaa savutusta? Semmonen oire jäi vielä kertomatta, että lievää pössyä tulee hetken myös lämpöisen koneen käynnistyksen jälkeen kun on seissyt vähän aikaa (ei ole moottoriöljyä).

                Kylmänä ei savuta käynnistyksen jälkeen ennenkuin on vähän lämmennyt (minuutin pari) ja sitten kun koskee kaasuun haikua tulee että hirvittää. Joku aamu on vielä greenpeacen kumisaapasjengi telakoitunut autoon..

                Auto on e28 td:n mekaanisella syöttöpumpulla, voiko ajoitusta lähteä itse kääntämään ja mistä se tapahtuu? Harmi että bemun dieselit ovat näinkin 'harvinaisia', johtotähdestä ja sen pumpun ruuvaamisesta löytyy juttua netistä mielinmäärin.
                Ei mopolla mahottomia..

                Comment

                • Tumppa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1812
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Lakeson
                  Kone ei kyllä turhia kalistele kylmänäkään. Tuli mieleen että jos suutin jää kokonaan auki, silloin se ei taida kalista mutta aiheuttaa savutusta? Semmonen oire jäi vielä kertomatta, että lievää pössyä tulee hetken myös lämpöisen koneen käynnistyksen jälkeen kun on seissyt vähän aikaa (ei ole moottoriöljyä).

                  Kylmänä ei savuta käynnistyksen jälkeen ennenkuin on vähän lämmennyt (minuutin pari) ja sitten kun koskee kaasuun haikua tulee että hirvittää. Joku aamu on vielä greenpeacen kumisaapasjengi telakoitunut autoon..

                  Auto on e28 td:n mekaanisella syöttöpumpulla, voiko ajoitusta lähteä itse kääntämään ja mistä se tapahtuu? Harmi että bemun dieselit ovat näinkin 'harvinaisia', johtotähdestä ja sen pumpun ruuvaamisesta löytyy juttua netistä mielinmäärin.
                  käsittääkseni jos suuttimessa on vikaa niin se polttoaine menee tippoina ja aiheuttaa tuota kalkatusta toisin kuin sumuna...eli jos vikaa haluaa suuttimista hakea niin suuttimien avautumispaineet voivat olla se joka heittää? tai sitten juurikin pumpun ajoitus..nuo oli ne mitkä itelle ensimmäiseksi tuli mieleen.
                  F31 320d LCI

                  Comment

                  • LASSI-S
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 4918
                    • hattula/hämeenlinna.

                    #10
                    noitten suuttimien kuntoa kannattaa tarkkailla muutenkin paljon, eli testaa aika ajoin ettei räi. räkivä suutin saattaa halkaista männän
                    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎