Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hydrauli lukkoperä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 998
    • 29100/310053

    #16
    kahtelin tehtaan korjausopusta ja siellä horistiin 180bar paineista tuon EH lockin kanssa - ei mahda ohjaustehostajan pumppu pystyä moisiin lukemiin? Perän lukitus olisi paineesta riippuen mitä tahansa väliltä 0-100%? :think
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    • JusZsE
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 134
      • Järvenpää

      #17
      Nostellaas vanhaa juttua ylös.. Tuli aikoinaan kyseinen perä ostettua, mutta melkeen yhtä nopeasti myytyä, kun tuplahintaa tarjottiin millä itse osti.
      Harmikseni en ehtinyt perehtyä juurikaan tämän perän sielunelämään.. Nyt on taas tulevaan projektiin tämä pyörinyt mielessä niin, ettei sinne muuta haluaisi laittaa. Syy: Erinlaisuus, napista/trimmeristä 0-100% lukko ja rakentelun ilosta.

      -Eli onko kenelläkään kokemusta tämän perän käytöstä, kestävyydestä, lukon pitävyydestä ja jne?
      -Millä paine alueella perä toimii (ollut puhetta 0-180bar) ja onko silloin 0-100% lukko?
      -Riittääkö tehostimen paine ja perän kestävyys lähes 100% lukkoon?

      Siinä taas parit kiperät kysymykset, saas nähdä pitääkö loppupeleissä itse ottaa selvää..
      Last edited by JusZsE; 30-01-2013, 03:53.
      Sähkö on sinistä ja sattuu!

      Comment

      • Haatainen
        BTCF Member
        • Jul 2009
        • 1451
        • Tampere

        #18
        Originally posted by JusZsE View Post
        Nostellaas vanhaa juttua ylös.. Tuli aikoinaan kyseinen perä ostettua, mutta melkeen yhtä nopeasti myytyä, kun tuplahintaa tarjottiin millä itse osti.
        Harmikseni en ehtinyt perehtyä juurikaan tämän perän sielunelämään.. Nyt on taas tulevaan projektiin tämä pyörinyt mielessä niin, ettei sinne muuta haluaisi laittaa. Syy: Erinlaisuus, napista/trimmeristä 0-100% lukko ja rakentelun ilosta.

        -Eli onko kenelläkään kokemusta tämän perän käytöstä, kestävyydestä, lukon pitävyydestä ja jne?
        -Millä paine alueella perä toimii (ollut puhetta 0-180bar) ja onko silloin 0-100% lukko?
        -Riittääkö tehostimen paine ja perän kestävyys lähes 100% lukkoon?

        Siinä taas parit kiperät kysymykset, saas nähdä pitääkö loppupeleissä itse ottaa selvää..
        Hommaat siihen kaveriksi vaikkapa tasonsäätösestä e34:stä sen kaksoispumpun, niin pitäs potku riittää, eikä häiritse ohjaustehostimen toimintaa
        Alla:
        E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
        E24 635Csi -84 Polaris metallic

        Ennenkin on ollut autoja

        Comment

        • e30tampio
          Banned
          • Feb 2012
          • 216
          • Seinäjoki

          #19
          Enpä tiedä bemmien peristä noin paljoo mutta yks mersun ASD perä on tullu tehtyä nappi lukkoiseksi... hommattiin erillinen 12v hydraulikoneikko ja pikko säiliö (tais olla joku litra) ja perä tosiaan lukittui hydraulisesti (öljy painaa sellaiset vähän kuin keskipakokytkimen tyyliset jutut auki aivan kuin jokku rumpujarrut) tietyllä paineella se on lähes 100% lukko releellä ohjaus painonapin kautta hydrauliikalle ja naps napista paine perään.. mahdettiinkohan siihen laittaa magneettiventtiilit letkuihin eli siellä oli linjassa aina tietty paine ja napista venttiili aukesi ja ampu öljyn perään jolloin lukko päällä ja pumppu kävi sen mukaan jos paine laskee järjestelmässä.. toinen napin painallus avaa "poistopuolen" magneetti venan jolloin öljy pääsee pois perästä..

          Noin suurinpiirtein muistaakseni voin muistella tarkemminkin jos joku tietoa kaipaa

          Comment

          • Guest's Avatar

            #20
            Ainakin mersun ASD periä ovat "lukinneet" laittamalla hydrauli putkien tilalle rasvanipat ja pumpanneet vaseliinilla kovaksi, ei kuulema luistele lukko sen jälkeen

            Comment

            • e30tampio
              Banned
              • Feb 2012
              • 216
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by isoR View Post
              Ainakin mersun ASD periä ovat "lukinneet" laittamalla hydrauli putkien tilalle rasvanipat ja pumpanneet vaseliinilla kovaksi, ei kuulema luistele lukko sen jälkeen
              Tuokin toimii mutta ei vaan oo niin high tech

              Comment

              • Guest's Avatar

                #22
                Originally posted by e30tampio View Post
                Tuokin toimii mutta ei vaan oo niin high tech
                Joskus varmasti toimiva on mukavempi ku haitekki

                Ei ku tuli tuommonen vaan puheeksi ku kaverin 190:ssä ei oikeen lukko pitäny, vaan vaihomma öljyt sinne niin jonku verran parani, vieläku vaihtais uuestaan niin ei tekis varmaan pahaa, oli nimittäin semmosta tervaa että en ole ikinä missään nähny, tuli semmonen löntti aluksi ja loput pirun hitaasti, varmaan 15-20min että oli tyhjä, ja reilu litra tilavuus.

                Comment

                • JusZsE
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 134
                  • Järvenpää

                  #23
                  Originally posted by Haatainen View Post
                  Hommaat siihen kaveriksi vaikkapa tasonsäätösestä e34:stä sen kaksoispumpun, niin pitäs potku riittää, eikä häiritse ohjaustehostimen toimintaa
                  Hieman ehkä sivuaa aihetta, mutta onko e32 750 ollut tasonsäätö vakiona? Sieltä varmaan löytyisi sitten tuo pumppu, jos on.
                  Sen verran tulevaa projektia voi valaista, että pellin alle täysmoottori kovalla lootalla(sovitellaan jokin muu kuin 850 perästä olevat) ja ahdettuna jos saa kasaan kiloeuroja tarpeeksi. Tarkoitus tehdä high tech e34, johon olisi juuri kyseinen perä passeli.
                  Vähän mietityttää kestääkö tämä typ 188 perä sitten siellä leikissä..
                  Last edited by JusZsE; 30-01-2013, 03:53.
                  Sähkö on sinistä ja sattuu!

                  Comment

                  • e30tampio
                    Banned
                    • Feb 2012
                    • 216
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by JusZsE View Post
                    Vähän mietityttää kestääkö tämä typ 188 perä sitten siellä leikissä..
                    Kovalta kokoonpanolta vaikuttaa kyllähän noita tasonsäätö yms pumppuja on monissa vehkeissä kun ei se tartte bemulainen olla ... eipä tuo sähkö ohjaus ainakaan sitä perää mitenkään heikennä.. mutta sitä en tiedä kestääkö se muutenkaan sun suunnitelmia

                    Comment

                    • JusZsE
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 134
                      • Järvenpää

                      #25
                      Originally posted by e30tampio View Post
                      Kovalta kokoonpanolta vaikuttaa kyllähän noita tasonsäätö yms pumppuja on monissa vehkeissä kun ei se tartte bemulainen olla ... eipä tuo sähkö ohjaus ainakaan sitä perää mitenkään heikennä.. mutta sitä en tiedä kestääkö se muutenkaan sun suunnitelmia
                      Niin aivan, ajaisihan tuota aijemmin mainitulla sähköhyde pumpullakin. Esim Ooppelin sähköhyde ohjaustehostimen kilkkeet löytyisi tutulta, mutta riittääköhä puhti ja kestävyys..
                      OT:
                      Kyllä tässä päätä raapinu tuon perän kestävyyden kanssa, vapari m70 varmaan vielä kestäisikin.. Ahdetusta alkaa irtoamaan niin julmettuja vääntöjä. Pitää ruveta varmaan projekti osiota nostamaan, niin pääsee jauhaa enemmän asiasta..
                      Last edited by JusZsE; 30-01-2013, 03:54.
                      Sähkö on sinistä ja sattuu!

                      Comment

                      • e30tampio
                        Banned
                        • Feb 2012
                        • 216
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by JusZsE View Post
                        Niin aivan, ajaisihan tuota aijemmin mainitulla sähköhyde pumpullakin. Esim Ooppelin sähköhyde ohjaustehostimen kilkkeet löytyisi tutulta, mutta riittääköhä puhti ja kestävyys..
                        OT:
                        Kyllä tässä päätä raapinu tuon perän kestävyyden kanssa, vapari m70 varmaan vielä kestäisikin.. Ahdetusta alkaa irtoamaan niin julmettuja vääntöjä. Pitää ruveta varmaan projekti osiota nostamaan, niin pääsee jauhaa enemmän asiasta..
                        kyllä tommosel tehostimen pumpullaki riittää varmaan se kestävyys kun se nyt muutenki huutaa koko ajan mutta tuottaako se riittävän paineen... en nyt muista paljonko esim tuo mesen asd painetta vaati mutta kyllä se jonkun verran oli.. google varmaan auttaa.. perhana ku mulla oli tost mersun peräst kaikki mahdollinen tieto ja räjäytyskuvat koneella mut en löytäny enää.. bemun perästä varmaan vastaavat sheetit löytyy niin niitten kans ihmetellä paljonko painetta tarvii kunnon lukitukseen..

                        Projekti pystyyn vaan ja kuvien kera

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Ohjaustehostimen paineet taivatat olla jotain välillä 85-180bar riippuen tehostimesta.

                          Hydraulipumppuhan tuo periaatteessa on.

                          Comment

                          • e30tampio
                            Banned
                            • Feb 2012
                            • 216
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Ohjaustehostimen paineet taivatat olla jotain välillä 85-180bar riippuen tehostimesta.

                            Hydraulipumppuhan tuo periaatteessa on.

                            Niinhän ne ovat ei mitään sen ihmeellisempiä.. kyllä tommoset paineet muistaakseni piisaa hyvin... mutta riippuu toki enemmälti siitä perästä...

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10501
                              • Saaressa

                              #29
                              Originally posted by JusZsE View Post
                              Hieman ehkä sivuaa aihetta, mutta onko e32 750 ollut tasonsäätö vakiona? Sieltä varmaan löytyisi sitten tuo pumppu, jos on.
                              Sen verran tulevaa projektia voi valaista, että pellin alle täysmoottori kovalla lootalla(sovitellaan jokin muu kuin 850 perästä olevat) ja ahdettuna jos saa kasaan kiloeuroja tarpeeksi. Tarkoitus tehdä high tech e34, johon olisi juuri kyseinen perä passeli.
                              Vähän mietityttää kestääkö tämä typ 188 perä sitten siellä leikissä..
                              Ainakin monissa isompimoottorisissa E34:ssakin on tasonsäätö ollut (mm monet M5) Joten luulis niitä pumppuja olevan saatavilla melko helpollakin purkuautoista.

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎