kahtelin tehtaan korjausopusta ja siellä horistiin 180bar paineista tuon EH lockin kanssa - ei mahda ohjaustehostajan pumppu pystyä moisiin lukemiin? Perän lukitus olisi paineesta riippuen mitä tahansa väliltä 0-100%? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hydrauli lukkoperä
Collapse
X
-
Nostellaas vanhaa juttua ylös.. Tuli aikoinaan kyseinen perä ostettua, mutta melkeen yhtä nopeasti myytyä, kun tuplahintaa tarjottiin millä itse osti.
Harmikseni en ehtinyt perehtyä juurikaan tämän perän sielunelämään.. Nyt on taas tulevaan projektiin tämä pyörinyt mielessä niin, ettei sinne muuta haluaisi laittaa. Syy: Erinlaisuus, napista/trimmeristä 0-100% lukko ja rakentelun ilosta.
-Eli onko kenelläkään kokemusta tämän perän käytöstä, kestävyydestä, lukon pitävyydestä ja jne?
-Millä paine alueella perä toimii (ollut puhetta 0-180bar) ja onko silloin 0-100% lukko?
-Riittääkö tehostimen paine ja perän kestävyys lähes 100% lukkoon?
Siinä taas parit kiperät kysymykset, saas nähdä pitääkö loppupeleissä itse ottaa selvää..Last edited by JusZsE; 30-01-2013, 03:53.Sähkö on sinistä ja sattuu!
Comment
-
-
Originally posted by JusZsE View PostNostellaas vanhaa juttua ylös.. Tuli aikoinaan kyseinen perä ostettua, mutta melkeen yhtä nopeasti myytyä, kun tuplahintaa tarjottiin millä itse osti.
Harmikseni en ehtinyt perehtyä juurikaan tämän perän sielunelämään.. Nyt on taas tulevaan projektiin tämä pyörinyt mielessä niin, ettei sinne muuta haluaisi laittaa. Syy: Erinlaisuus, napista/trimmeristä 0-100% lukko ja rakentelun ilosta.
-Eli onko kenelläkään kokemusta tämän perän käytöstä, kestävyydestä, lukon pitävyydestä ja jne?
-Millä paine alueella perä toimii (ollut puhetta 0-180bar) ja onko silloin 0-100% lukko?
-Riittääkö tehostimen paine ja perän kestävyys lähes 100% lukkoon?
Siinä taas parit kiperät kysymykset, saas nähdä pitääkö loppupeleissä itse ottaa selvää..Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Enpä tiedä bemmien peristä noin paljoo mutta yks mersun ASD perä on tullu tehtyä nappi lukkoiseksi... hommattiin erillinen 12v hydraulikoneikko ja pikko säiliö (tais olla joku litra) ja perä tosiaan lukittui hydraulisesti (öljy painaa sellaiset vähän kuin keskipakokytkimen tyyliset jutut auki aivan kuin jokku rumpujarrut) tietyllä paineella se on lähes 100% lukko releellä ohjaus painonapin kautta hydrauliikalle ja naps napista paine perään.. mahdettiinkohan siihen laittaa magneettiventtiilit letkuihin eli siellä oli linjassa aina tietty paine ja napista venttiili aukesi ja ampu öljyn perään jolloin lukko päällä ja pumppu kävi sen mukaan jos paine laskee järjestelmässä.. toinen napin painallus avaa "poistopuolen" magneetti venan jolloin öljy pääsee pois perästä..
Noin suurinpiirtein muistaakseni voin muistella tarkemminkin jos joku tietoa kaipaa
Comment
-
-
isoR
Ainakin mersun ASD periä ovat "lukinneet" laittamalla hydrauli putkien tilalle rasvanipat ja pumpanneet vaseliinilla kovaksi, ei kuulema luistele lukko sen jälkeen
Comment
-
isoR
Originally posted by e30tampio View PostTuokin toimii mutta ei vaan oo niin high tech
Ei ku tuli tuommonen vaan puheeksi ku kaverin 190:ssä ei oikeen lukko pitäny, vaan vaihomma öljyt sinne niin jonku verran parani, vieläku vaihtais uuestaan niin ei tekis varmaan pahaa, oli nimittäin semmosta tervaa että en ole ikinä missään nähny, tuli semmonen löntti aluksi ja loput pirun hitaasti, varmaan 15-20min että oli tyhjä, ja reilu litra tilavuus.
Comment
-
Originally posted by Haatainen View PostHommaat siihen kaveriksi vaikkapa tasonsäätösestä e34:stä sen kaksoispumpun, niin pitäs potku riittää, eikä häiritse ohjaustehostimen toimintaa
Sen verran tulevaa projektia voi valaista, että pellin alle täysmoottori kovalla lootalla(sovitellaan jokin muu kuin 850 perästä olevat) ja ahdettuna jos saa kasaan kiloeuroja tarpeeksi. Tarkoitus tehdä high tech e34, johon olisi juuri kyseinen perä passeli.
Vähän mietityttää kestääkö tämä typ 188 perä sitten siellä leikissä..Last edited by JusZsE; 30-01-2013, 03:53.Sähkö on sinistä ja sattuu!
Comment
-
-
Originally posted by JusZsE View PostVähän mietityttää kestääkö tämä typ 188 perä sitten siellä leikissä..
Comment
-
-
Originally posted by e30tampio View PostKovalta kokoonpanolta vaikuttaa kyllähän noita tasonsäätö yms pumppuja on monissa vehkeissä kun ei se tartte bemulainen olla ... eipä tuo sähkö ohjaus ainakaan sitä perää mitenkään heikennä.. mutta sitä en tiedä kestääkö se muutenkaan sun suunnitelmia
OT:
Kyllä tässä päätä raapinu tuon perän kestävyyden kanssa, vapari m70 varmaan vielä kestäisikin.. Ahdetusta alkaa irtoamaan niin julmettuja vääntöjä. Pitää ruveta varmaan projekti osiota nostamaan, niin pääsee jauhaa enemmän asiasta..Last edited by JusZsE; 30-01-2013, 03:54.Sähkö on sinistä ja sattuu!
Comment
-
-
Originally posted by JusZsE View PostNiin aivan, ajaisihan tuota aijemmin mainitulla sähköhyde pumpullakin. Esim Ooppelin sähköhyde ohjaustehostimen kilkkeet löytyisi tutulta, mutta riittääköhä puhti ja kestävyys..
OT:
Kyllä tässä päätä raapinu tuon perän kestävyyden kanssa, vapari m70 varmaan vielä kestäisikin.. Ahdetusta alkaa irtoamaan niin julmettuja vääntöjä. Pitää ruveta varmaan projekti osiota nostamaan, niin pääsee jauhaa enemmän asiasta..
Projekti pystyyn vaan ja kuvien kera
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOhjaustehostimen paineet taivatat olla jotain välillä 85-180bar riippuen tehostimesta.
Hydraulipumppuhan tuo periaatteessa on.
Niinhän ne ovat ei mitään sen ihmeellisempiä.. kyllä tommoset paineet muistaakseni piisaa hyvin... mutta riippuu toki enemmälti siitä perästä...
Comment
-
-
Originally posted by JusZsE View PostHieman ehkä sivuaa aihetta, mutta onko e32 750 ollut tasonsäätö vakiona? Sieltä varmaan löytyisi sitten tuo pumppu, jos on.
Sen verran tulevaa projektia voi valaista, että pellin alle täysmoottori kovalla lootalla(sovitellaan jokin muu kuin 850 perästä olevat) ja ahdettuna jos saa kasaan kiloeuroja tarpeeksi. Tarkoitus tehdä high tech e34, johon olisi juuri kyseinen perä passeli.
Vähän mietityttää kestääkö tämä typ 188 perä sitten siellä leikissä..
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Comment