Announcement

Collapse
No announcement yet.

m40 ongelmia kierrosten kanssa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Testopubu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 37

    m40 ongelmia kierrosten kanssa..

    Moro vaan kaikille ja hauska tutustua!

    ensinmäinen postini tänne..

    Nyt tarvittaisiin viisaampien apua, nimittäin autossani on ollut jo jonkun aikaa sellanen ongelma, että se ei óta kunnolla kierroksia. Rajoitin? ottaa välillä liian alhaalta ja tuntuu siltä kuin kone kävisi kolmella pytyllä.
    Eli jos esim. ajan viitosella 120km/h ja pudotan siitä neloselle, niin putken päästä kuuluu vain pauketta ja kone alkaa "röpöttää". Vapaalla tuota ongelmaa ei niin helposti huomaa, mutta jos vedättää rajoittimeen asti putken päästä leimahtaa lieskoja ja tuntuu kuin rajoitin jäisi liian pitkäksi aikaa päälle. Olen katsonut tulpat, jakajan kannen ja vaihtanut sytkäpiuhat (impulssianturin johto vaihtamatta). Mitä seuraavaksi?

    no, toivottavasti tuosta sai jotain selvää.. Ja kiitokset etukäteen vastauksista. Hyvin kiitollinen olen sille joka osaa selvittää tuon helvetillisperkeleellisen vian
  • dunkelblau
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1151
    • Uusimaa

    #2
    Ilmanputsari, ilmamassamittari, puola, bensansuodatin, polttoainevuoto, kansiremppa?

    Muistaakseni itellä teki tuota ku bensalinjat fuskas, eli bensapaine huojui.

    Rajottimessa ei liene vika, se ottaa kyllä satavarmasti joka kerta siellä missä pitääkin...

    Mites ne päästöarvot on?
    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

    Comment

    • permanent
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 299

      #3
      nokka...

      hyvin suurella todennäköisyydellä nokka-akseli ja keinut kuluneet, itsellä korjautui noi vaihtamalla...

      Comment

      • Testopubu
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 37

        #4
        Originally posted by dunkelblau

        Mites ne päästöarvot on?
        Päästöarvot oli viimeks kondiksessa kun katsastuksessa tsekattiin.

        Tekeekö kulunut nokka+nostajat tuollaista? Bmw liikkeen asiantuntija sanoi että jos se olis nokka, niin se pitäis alakierroksillakin kovempaa ääntä.. Tiedä sitten. Mitähän noi nokka ja nostajat maksaa? Ei viittis käyttöautoon hirveitä summia laittaa.

        Voisiko boksin maadoituksessa olla jotain vikaa? joku ehdotti sitäkin..

        Comment

        • yazoo
          Newbiemmer
          • Aug 2005
          • 9
          • Oulu

          #5
          m40 hyytyy

          Originally posted by Testopubu
          Päästöarvot oli viimeks kondiksessa kun katsastuksessa tsekattiin.

          Tekeekö kulunut nokka+nostajat tuollaista? Bmw liikkeen asiantuntija sanoi että jos se olis nokka, niin se pitäis alakierroksillakin kovempaa ääntä.. Tiedä sitten. Mitähän noi nokka ja nostajat maksaa? Ei viittis käyttöautoon hirveitä summia laittaa.

          Voisiko boksin maadoituksessa olla jotain vikaa? joku ehdotti sitäkin..
          Saitko vian kuntoon? Ittellä 316i touring hyytyy n.5000 rpm jälkeen. Varsinkin isommilla vaihteilla. Ei pitäis olla nokka kulunut, 150k ajettu?
          steel is real, kit is shit
          ex:m-3 look omc-420
          ex:316 e30
          ex:635 csi
          ex:316i touring-93
          ex:320i vanos-93
          320i-99"pappa"

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by yazoo
            Saitko vian kuntoon? Ittellä 316i touring hyytyy n.5000 rpm jälkeen. Varsinkin isommilla vaihteilla. Ei pitäis olla nokka kulunut, 150k ajettu?
            98:sia tankissa? Ottaako koskaan yli tuon? Jos ajat kaasu lattiassa vaikka 4:sella hetken niin alkaako vetää taas? Mitkä öljyt? Tai sitten nokka ja keinut ja nostimet vaihtoon.

            Comment

            • Antti_
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 364

              #7
              Nostetaas vanhaa topikkia. Itsellänikin 316i M40, hyytyy aivan täysin 5000rpm kohdalla. Onko joku nyt saanut tuollaisen vian korjattua?

              Comment

              • BME316
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 446

                #8
                Originally posted by Antti_ View Post
                Nostetaas vanhaa topikkia. Itsellänikin 316i M40, hyytyy aivan täysin 5000rpm kohdalla. Onko joku nyt saanut tuollaisen vian korjattua?
                Nokka-akseli kulunut, M40 koneen ns. tyyppivika. Avaa venttiilikannen kotelo ja tarkista nokan kunto. Sen nokan yläpuolisen öljyputken tukkeutuminen aiheuttaa nopeampaa kulumista, kannattaa ottaa irti ja puhdistaa kunnolla.

                Comment

                • Antti_
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 364

                  #9
                  Originally posted by BME316 View Post
                  Nokka-akseli kulunut, M40 koneen ns. tyyppivika. Avaa venttiilikannen kotelo ja tarkista nokan kunto. Sen nokan yläpuolisen öljyputken tukkeutuminen aiheuttaa nopeampaa kulumista, kannattaa ottaa irti ja puhdistaa kunnolla.
                  Minkäs hintainen korjaus kyseessä? Mietin vain kun koneella ajettu n.340tkm niin kannattaako korjata vai odottaa että laukeaa ja vaihtaa koko kone. Kori on täysin kunnossa, eikä tekisi mieli itse autosta luopua.

                  Ja sitten OT, pakko kysyä että mitäs tälle on tehty "BMW 316i -89 0-100km/h @ 9,95s" ?
                  Last edited by Antti_; 16-10-2008, 16:30.

                  Comment

                  • BME316
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 446

                    #10
                    Originally posted by Antti_ View Post
                    Minkäs hintainen korjaus kyseessä? Mietin vain kun koneella ajettu n.340tkm niin kannattaako korjata vai odottaa että laukeaa ja vaihtaa koko kone. Kori on täysin kunnossa, eikä tekisi mieli itse autosta luopua.

                    Ja sitten OT, pakko kysyä että mitäs tälle on tehty "BMW 316i -89 0-100km/h @ 9,95s" ?
                    Itsellä on myös 337tkm ajettu kone johon on tuo yläkerta rempattu noin 250tkm kohdilla. Eihän tuohon mitään ihmeellistä, 2" putkisto, vv-suodatin, teholastu ja tietysti tehot tallella

                    Comment

                    • Antti_
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 364

                      #11
                      Originally posted by BME316 View Post
                      Itsellä on myös 337tkm ajettu kone johon on tuo yläkerta rempattu noin 250tkm kohdilla. Eihän tuohon mitään ihmeellistä, 2" putkisto, vv-suodatin, teholastu ja tietysti tehot tallella

                      Täytyy kai se sitten kysellä tarjouksia tuon korjaamisesta. Ei saata onnistua jos itse kokeilisin. Taitaa tässä omassa jo tuo yläkerta olla huonossa hapessa, tai ainakin 0-100 reilun 13s. Mistä sitten johtuneekin. Hyvin ainakin kyykkää tuossa 5000rpm kohdalla

                      Comment

                      • Janne.L
                        BTCF Member
                        • Aug 2005
                        • 356
                        • Savonlinna

                        #12
                        Itsellä oli ongelmia myös m40 kanssa. Siellä +4500 rpm tienoilla alkoi koneen puolelta tulla seinä vastaan. Nokkarempan jälkeen ongelmat kaikkosi ja auto toimi muutenkin paremmin. Kyllä se tämän koneen tyyppiviaksi lasketaan. Remppa tuli kaverin kanssa itse tehtyä ja nyt suoralta kädeltä en muista mitä osat makso, mutta jos kiinnostaa kustannukset niin voin tarkistaa laskuista. Tökkää yv:llä jos kiinnostaa.
                        Nyt

                        Köyhä

                        Ennen

                        E39 528i Sedan M-sport Orientblau Metallic -00
                        E46 325i Touring M-Sport II Imolarot -04
                        E39 528i Sedan Schwarz II -97
                        E36 318i Touring Farngruen Metallic -98
                        E34 525ia Touring Macaoblau Metallic -92
                        E36 325i Sedan Fjordgrau Metallic -94
                        E30 320i 2d Sedan Delphin Metallic -88
                        E32 730i Granitsilber -92
                        E36 316i Sedan Dunkelgrün -93

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎