Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hydrauliset venttiilinnostimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biimerrrrville
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 298
    • Suomi

    #16
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Jotainhan siellä nyt on pielessä jos uusilla nostajilla naputtaa jatkuvasti.

    Oletko käyttänyt konetta miten pitkään?
    Pienen hetken voi naputtaa ennen kuin nostimet täyttyvät mutta ei se nyt kauhean pitkään vie.
    on tuota tunti-2 ainakin käytetty ja ajeltu jos loppus vaan ei.

    yhteen väliin jo luulin että naputus tiessään kun auto seiso yön yli ja aamusta laitoin tulille niin ei ylimääräsiä ääniä, vaan sieltä se tuli takas kun kone lämpis.
    Last edited by biimerrrrville; 24-07-2015, 16:54.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #17
      Laitoitko INA tms. laatumerkkiä vai?
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • biimerrrrville
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 298
        • Suomi

        #18
        Originally posted by JJT View Post
        Laitoitko INA tms. laatumerkkiä vai?
        tarvikkeethan ne siellä naputtelee.. topran lukee laatikossa.

        Comment

        • 5/5
          Bimmer Rookie
          • Oct 2012
          • 135
          • suomi

          #19
          Vaihdoin jakopään kotelon tiivisteen ja moottoriöljyt ja sen jälkeen kone ruvennut ''nakuttamaan''. Sitten vaihdoin jakoketjun kiristimen ja nakutus jatkuu. Tarkemmin kuunnellessa ääni kuuluu venakopan kohdalta. Onko joku venttiilin nostimista paskana? Otin nostimet irti ja puristin viilapenkissä kasaan(öljyt pois), uitin öljyssä ja löin takasin koneeseen, eikä nakutus kadonnut. Onko tuosta ''putsaamisesta'' hyötyä, vai auttaako, jos laitan uudet nostimet.

          -99 m43 1.9L koneella

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            #20
            Originally posted by 5/5 View Post
            Vaihdoin jakopään kotelon tiivisteen ja moottoriöljyt ja sen jälkeen kone ruvennut ''nakuttamaan''. Sitten vaihdoin jakoketjun kiristimen ja nakutus jatkuu. Tarkemmin kuunnellessa ääni kuuluu venakopan kohdalta. Onko joku venttiilin nostimista paskana? Otin nostimet irti ja puristin viilapenkissä kasaan(öljyt pois), uitin öljyssä ja löin takasin koneeseen, eikä nakutus kadonnut. Onko tuosta ''putsaamisesta'' hyötyä, vai auttaako, jos laitan uudet nostimet.

            -99 m43 1.9L koneella
            Ne olis kannattanu purkaa ne nostimet ja pestä dieselissä.

            Yks keino vois toimia.... aja kuumaksi ja vedä rajotinta vasten vaikka kolmosella vähän matkaa. En ota vastuuta mutta pari nakeltajaa lopettanu tolla konstilla.

            Edellyttäen tietenkin että nakutus kuuluu nostimista.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Mofe
              Bimmer Rookie
              • Aug 2019
              • 72
              • ylöjärvi

              #21
              nostimet lattialla

              kävipä niin että nostimet putosi laatikostaan johon olin merkinnyt paikat niin tallin lattialle ja mietin että onko se loppujenlopuksi kuinka tärkeää että menee sama kuppi samaan reikään takaisin. välyksien kanssa mitään ongelmia ei kai ilmene ja muutenkin piti nuo nuo jossain tyhjiössä ilmauttaa kun pääsivät löysiksi mutta kun huolto-ohjeissa aina jaksetaan mainita asiasta. samat nokat on menossa takaisin koneeseen niin en jaksaisi 24kpl uusia lähteä ostamaan kun halvimmilla ridex nostimillakin maksaisi ärsyttävän summan

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5273
                • Pirkkala

                #22
                Originally posted by Mofe View Post
                kävipä niin että nostimet putosi laatikostaan johon olin merkinnyt paikat niin tallin lattialle ja mietin että onko se loppujenlopuksi kuinka tärkeää että menee sama kuppi samaan reikään takaisin. välyksien kanssa mitään ongelmia ei kai ilmene ja muutenkin piti nuo nuo jossain tyhjiössä ilmauttaa kun pääsivät löysiksi mutta kun huolto-ohjeissa aina jaksetaan mainita asiasta. samat nokat on menossa takaisin koneeseen niin en jaksaisi 24kpl uusia lähteä ostamaan kun halvimmilla ridex nostimillakin maksaisi ärsyttävän summan
                Paikalleen vaan. En ole kyllä omissa romuissani jaksanut niiden järjestyksellä pitää mitään väliä.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3175
                  • 47200

                  #23
                  Samaan kippoon laitoin itsekin likoomaan puolet kerrallaan. Täytön tein jossain karkkirasiassa minkä täytin öljyllä ja painelin siellä pinnan alla kunnes meni kovaksi. Piirtopuikko oli hyvä apuväline jolla sai kuulaa painettua ja täten pääsi lutkuttamaan ilmat pois

                  Comment

                  • Mofe
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2019
                    • 72
                    • ylöjärvi

                    #24
                    noiden purkaminen on kyllä homma jollekkin velholle. pöytään olen hakannut kumilekan voiminkin ja lukkopihdeillä kiskonu mäntää pihalle niin lujaa että pihdeistä loppuu pito mutta purkaudu ei vaan niin millään.

                    tosin sain nostimet kovaksi painamalla paineilmaa sisään kyljen reiästä. täytin kapineen bräkleenillä ja oletan paineilman pakottaneen sen painekammioon sisään putsaten samalla palloventtiiliä. jos saman toistaa puhtaalla öljyllä niin voiko luottaa että toimii koneessa
                    Last edited by Mofe; 17-10-2020, 14:32.

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1767
                      • vihti

                      #25
                      Itellä kyllä purkaantui nätisti 300tkm ajetusta, ei tarvinnut edes pihtejä. Paitsi kaks kappaletta oli semmoisia jotka ei antautunut millään joten annoin olla ja pistin kasaan, tietysti ne kaksi siellä pitää ääntä kone lämpöisenä suunnittelin että uusin ne pari mutta oon vaa ajellu menemään pari vuotta.
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎