Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 downpipet & päästöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pry
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 9

    N54 downpipet & päästöt

    Tulevaisuudessa olisi luultavasti edessä downpipejen hankinta E92 335i:hin.
    Onko joku mitannut päästöjä N54-koneisella autolla katalysaattorittomien tai hi-flo katillisten downpipejen asennuksen jälkeen?

    Autossahan on downpipejen jälkeen vielä toiset katalysaattorit taaempana, joten menisiköhän se päästöistä läpi vain näillä?
    En jaksaisi jokaiseen katsastukseen vaihtaa alkuperäisiä takaisin.

    Koodejen ei pitäisi olla ongelma PROceden O2 simulaattorin ansiosta.
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1462
    • Area 03

    #2
    kiinnostaa myös täällä...Noi katittomat kiinnostaa itseä.

    EDIT OT:millaista teho hyötyä on noista katittomista Downpipeistä,jos vielä heittää lisäksi isomman coolerin...onko rahan arvoista touhua?
    Kumminkin auto menossa keväämmällä ohjelmointiin...
    Last edited by b mutteri kasa; 12-02-2010, 10:28.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • KON4
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 296
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Pry View Post
      Tulevaisuudessa olisi luultavasti edessä downpipejen hankinta E92 335i:hin.
      Onko joku mitannut päästöjä N54-koneisella autolla katalysaattorittomien tai hi-flo katillisten downpipejen asennuksen jälkeen?

      Autossahan on downpipejen jälkeen vielä toiset katalysaattorit taaempana, joten menisiköhän se päästöistä läpi vain näillä?
      En jaksaisi jokaiseen katsastukseen vaihtaa alkuperäisiä takaisin.

      Koodejen ei pitäisi olla ongelma PROceden O2 simulaattorin ansiosta.
      En kyllä usko että menee läpi, noissa n54 koneissa on muutenkin aika tiukoille vedetty noi päästöt. Siis jos ottaa seuraavat katit downpipen jälkeen pois, mutta en mene kyllä takuuseen tosta Joten joudut varmaankin vaihtohommiin aina katsastuksen yhteydessä, mutta eipä noi downpipet ole edes hankala vaihtaa ja mulla meni reilu tunti noiden vaihdossa.

      Ellei sitten ota päästöjä etukäteen jossain muualla ja mene päästölapun kanssa konttorille, mutta tässä vois joku enemmän tietävä neuvoa.
      Ex.
      -02 e46 m3
      -08 bmw 135i
      - bmw m6
      - F20 120d
      - F20 LCI 125d

      Comment

      • KON4
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 296
        • Espoo

        #4
        Originally posted by b mutteri kasa View Post
        kiinnostaa myös täällä...Noi katittomat kiinnostaa itseä.

        EDIT OT:millaista teho hyötyä on noista katittomista Downpipeistä,jos vielä heittää lisäksi isomman coolerin...onko rahan arvoista touhua?
        Kumminkin auto menossa keväämmällä ohjelmointiin...
        Kyllä noista katittomista dp:stä on hyötyä aika reippaasti, mutta huom, softan kanssa! Ilman softaa hyöty on aika olematon ja sama pätee myös noissa "kisakateissa", mutta kyllä saat pommin varmasti kisakateilla päästöistä läpi.. ja hyöty on taas 5-10hp ja rahaa on palanut se 1k.

        Samoin cooleristakin on hyötyä vain softan kanssa, kun moottori tuottaa enemmän lämmintä ilmaa niin vakiocooleri alkaa jo ahdistaa/ei jäähdytä ahtoilmaa lisääntyneen tehon myötä.

        Eli ensiksi softa, cooleri, putsari ja sitten vasta putkea niin saat parhaimman hyödyn!
        Ex.
        -02 e46 m3
        -08 bmw 135i
        - bmw m6
        - F20 120d
        - F20 LCI 125d

        Comment

        • em_trino
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 50

          #5
          Itellä meni läpi päästöistä läpi pelkillä etukateilla. Sekundäärikatit tiputin pois.
          Positiivista oli, että kattien poiston jälkeen kulutus tippui mittarin mukaan noin 0.1-0.2l/100km. Lisäksi persdyno raportoi parantuneesta reagoinnista ja kulusta.

          Etukattien vaihto paremmin virtaaviin tai poisto nostaa tehoa noin 10-30hv ja parantaa moottorin reagointia huomattavasti. Jos meinaat lastuttaa, niin saatava hyöty on asteikon yläpäässä. Takakattien poistolla saa n. 5-10hv lisää.

          Itse en tosin tähän ralliin jaksanut lähteä, koska ei voi tietää onko katsastussetä tarkalla tuulella E-leimojen takia. Tosin Saksassa vissiin myydään alkuperäisiin downpipeihin asennettuja HJS:n katteja... Lisäksi auto on filsu- lastu- & tuubitettuna pelottavan nopea, jolla kyykyttää 99% kanssa-autoilijoista suoralla tiellä. Tässä pisteessä auto alkaa huutamaan lukkoa ja lujaa...
          "Tieto siitä, että konepellin alla on voimaa, rauhoittaa"

          Comment

          • KON4
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 296
            • Espoo

            #6
            Originally posted by em_trino View Post
            Itellä meni läpi päästöistä läpi pelkillä etukateilla. Sekundäärikatit tiputin pois.
            Positiivista oli, että kattien poiston jälkeen kulutus tippui mittarin mukaan noin 0.1-0.2l/100km. Lisäksi persdyno raportoi parantuneesta reagoinnista ja kulusta.

            Etukattien vaihto paremmin virtaaviin tai poisto nostaa tehoa noin 10-30hv ja parantaa moottorin reagointia huomattavasti. Jos meinaat lastuttaa, niin saatava hyöty on asteikon yläpäässä. Takakattien poistolla saa n. 5-10hv lisää.

            Itse en tosin tähän ralliin jaksanut lähteä, koska ei voi tietää onko katsastussetä tarkalla tuulella E-leimojen takia. Tosin Saksassa vissiin myydään alkuperäisiin downpipeihin asennettuja HJS:n katteja... Lisäksi auto on filsu- lastu- & tuubitettuna pelottavan nopea, jolla kyykyttää 99% kanssa-autoilijoista suoralla tiellä. Tässä pisteessä auto alkaa huutamaan lukkoa ja lujaa...
            Aijjaa no hyvä kuulla et meni pelkillä etukateilla läpi!
            Oliko sulla toi putkiso sitten eu-hyväksytty vai tuliko katsastajalta mitään nitinää putkesta? Meinaan menisköhän oma putki läpi ku on aika hieno toi riss racingin kokopöutki
            Ex.
            -02 e46 m3
            -08 bmw 135i
            - bmw m6
            - F20 120d
            - F20 LCI 125d

            Comment

            • em_trino
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 50

              #7
              Originally posted by KON4 View Post
              Aijjaa no hyvä kuulla et meni pelkillä etukateilla läpi!
              Oliko sulla toi putkiso sitten eu-hyväksytty vai tuliko katsastajalta mitään nitinää putkesta? Meinaan menisköhän oma putki läpi ku on aika hieno toi riss racingin kokopöutki
              Oma putki on Supersprintin ja siitä ei tullu minkäänlaisia piipeksintöjä (leimat hitsattu putkistoon)... Putkea hankkiessa totesin, että maksan laadusta hieman enemmän, enkä ala jumppaamaan jotain putkea katsastuksen ajaksi paikalleen. Kannattaahan se käydä kokeilemassa tuleeko leima vai ei, kun sen aika on...
              "Tieto siitä, että konepellin alla on voimaa, rauhoittaa"

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by KON4 View Post
                Eli ensiksi softa, cooleri, putsari ja sitten vasta putkea niin saat parhaimman hyödyn!
                Kyllä se kannattaa ensikisi tehä putkiston, cooleri, putsari yms, ennen kuin säädättää, niin saa kaiken hyödyn irti...
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • KON4
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 296
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by jmp2002 View Post
                  Kyllä se kannattaa ensikisi tehä putkiston, cooleri, putsari yms, ennen kuin säädättää, niin saa kaiken hyödyn irti...
                  Joo riippuu myös että millasta "chippiä" vaiko ohjelmaa koneeseen laittaa sisään. Toki putken laittamalla ensiksi saa pienen parannuksen, kun voi ahtoja hiukan nostaa korkeammalle, mutta katsastukseen kun laittaa vakioputken kiinni niin voi seokset vähän seikkailla, mutta osaahan toi kyllä lukea seoksia ja oppii ajotavan mukaan jne.
                  Ex.
                  -02 e46 m3
                  -08 bmw 135i
                  - bmw m6
                  - F20 120d
                  - F20 LCI 125d

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1462
                    • Area 03

                    #10
                    Itse vien "Ala" Hariselle,kaksi autoa siellä jo käyttänyt...niin tämäkin siellä käy hakemassa vähän vauhtia.

                    Nyt olisi kevät aikaa haalia noi Downpipet ja cooleri,jos sopivat "lama budjettiin" kustantavat löytyvät...Quaife tuolla varastossa onkin jo odottamassa asennusta.

                    Onko kellään heittää kokemuksella,minkä puljun kautta olette itse asioinut jos/kun olette hommanneet Downpipet ym.?
                    Last edited by b mutteri kasa; 12-02-2010, 16:00.
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • KON4
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 296
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by b mutteri kasa View Post
                      Itse vien "Ala" Hariselle,kaksi autoa siellä jo käyttänyt...niin tämäkin siellä käy hakemassa vähän vauhtia.

                      Nyt olisi kevät aikaa haalia noi Downpipet ja cooleri,jos sopivat "lama budjettiin" kustantavat löytyvät...Quaife tuolla varastossa onkin jo odottamassa asennusta.

                      Onko kellään heittää kokemuksella,minkä puljun kautta olette itse asioinut jos/kun olette hommanneet Downpipet ym.?
                      No mulla ois käyttämättömät 135 katittomat downpipet kaapissa pyörimässä, mutta ei taida istua ihan 335 suoraan

                      Ite suosittelen VK:n downpipejä niiden hyvän hintalaatusuhteen ja sopivuuden takia ja nopeen toimituksen takia. Muitakin merkkejä kyllä löytyy ja hintakin on erillainen. Miksei myös cooleriakin tuolta vk:lta.

                      VK Motorwerks, LLC was created to meet the growing needs of automotive aftermarket community.


                      Mutta pieni offtopik kyssäri tosta lukosta, että onko sulla toi lukko tota hitsattua mallia vai jouduitko lähettämään sen quaifelle avattavaksi?
                      Ex.
                      -02 e46 m3
                      -08 bmw 135i
                      - bmw m6
                      - F20 120d
                      - F20 LCI 125d

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1462
                        • Area 03

                        #12
                        Originally posted by KON4 View Post
                        Mutta pieni offtopik kyssäri tosta lukosta, että onko sulla toi lukko tota hitsattua mallia vai jouduitko lähettämään sen quaifelle avattavaksi?
                        Itse olin onnekas,auton käyttöönotto 3/2007...siinä pultattava,tarkistin sopivuuden alustanumerolla.

                        Jos olis ollut hitsattava,olisi joutunut tuohon panttiperä hommaan ja lukon saaminen olisi tullut n.1300€ kalliimmaksi.
                        Last edited by b mutteri kasa; 12-02-2010, 16:19.
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • Pry
                          Newbiemmer
                          • Mar 2007
                          • 9

                          #13
                          Originally posted by KON4 View Post
                          En kyllä usko että menee läpi, noissa n54 koneissa on muutenkin aika tiukoille vedetty noi päästöt. Siis jos ottaa seuraavat katit downpipen jälkeen pois, mutta en mene kyllä takuuseen tosta Joten joudut varmaankin vaihtohommiin aina katsastuksen yhteydessä, mutta eipä noi downpipet ole edes hankala vaihtaa ja mulla meni reilu tunti noiden vaihdossa.

                          Ellei sitten ota päästöjä etukäteen jossain muualla ja mene päästölapun kanssa konttorille, mutta tässä vois joku enemmän tietävä neuvoa.
                          Sekundäärikatit olisi siis tarkoitus säästää alkuperäisinä ja vain downpipet katteineen vaihtaa.
                          Oletko sitä mieltä, että auto ei menisi läpi katittomilla downpipeilla ja alkuperäisillä sekundäärikateilla?

                          Downpipet jää käsittääkseni aika hyvin paneeleiden alle piiloon, joten katsastusmies ei välttämättä tätä muutosta huomaisi, ainakaan jos putket ovat yhtään alkuperäisen näköiset.
                          Originally posted by KON4 View Post
                          Kyllä noista katittomista dp:stä on hyötyä aika reippaasti, mutta huom, softan kanssa! Ilman softaa hyöty on aika olematon ja sama pätee myös noissa "kisakateissa", mutta kyllä saat pommin varmasti kisakateilla päästöistä läpi.. ja hyöty on taas 5-10hp ja rahaa on palanut se 1k.

                          Samoin cooleristakin on hyötyä vain softan kanssa, kun moottori tuottaa enemmän lämmintä ilmaa niin vakiocooleri alkaa jo ahdistaa/ei jäähdytä ahtoilmaa lisääntyneen tehon myötä.

                          Eli ensiksi softa, cooleri, putsari ja sitten vasta putkea niin saat parhaimman hyödyn!
                          Käsittääkseni ns. kisakatillisilla downpipeilla häviää katitottomille malleille n. 10 hv sillä oletuksella, että katittomilla saa lisää n. 30 hv.

                          Jenkeissä porukka tuntuisi asentavan viritysosat suunnilleen tässä järjestyksessä:
                          1. putsari + mahdollinen cat-back -putkisto
                          2. downpipet
                          3. parempi intercooler
                          4. vesimetanolisyöttö

                          Tietysti jokainen vaihe vaatisi uudelleen ohjelmoinnin parhaan tehon saavuttamiseksi.

                          Comment

                          • KON4
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 296
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by b mutteri kasa View Post
                            Itse olin onnekas,auton käyttöönotto 3/2007...siinä pultattava,tarkistin sopivuuden alustanumerolla.

                            Jos olis ollut hitsattava,olisi joutunut tuohon panttiperä hommaan ja lukon saaminen olisi tullut n.1300€ kalliimmaksi.
                            No sulla kävi sitte hyvä tuuri Oliko/onko toi lukkoyksikö vaikee asentaa ite tälläseltä perusasentajalta?
                            Ex.
                            -02 e46 m3
                            -08 bmw 135i
                            - bmw m6
                            - F20 120d
                            - F20 LCI 125d

                            Comment

                            • KON4
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 296
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by Pry View Post
                              Sekundäärikatit olisi siis tarkoitus säästää alkuperäisinä ja vain downpipet katteineen vaihtaa.
                              Oletko sitä mieltä, että auto ei menisi läpi katittomilla downpipeilla ja alkuperäisillä sekundäärikateilla?


                              Downpipet jää käsittääkseni aika hyvin paneeleiden alle piiloon, joten katsastusmies ei välttämättä tätä muutosta huomaisi, ainakaan jos putket ovat yhtään alkuperäisen näköiset.

                              Käsittääkseni ns. kisakatillisilla downpipeilla häviää katitottomille malleille n. 10 hv sillä oletuksella, että katittomilla saa lisää n. 30 hv.


                              Jenkeissä porukka tuntuisi asentavan viritysosat suunnilleen tässä järjestyksessä:
                              1. putsari + mahdollinen cat-back -putkisto
                              2. downpipet
                              3. parempi intercooler
                              4. vesimetanolisyöttö

                              Tietysti jokainen vaihe vaatisi uudelleen ohjelmoinnin parhaan tehon saavuttamiseksi.
                              Vähän epäilen joo, koska tietääkseni etummainen katti toimii päästöjen suodatuksessa parhaiten mitä kuumempaa pakokaasua sille syötetään. En usko että katsastusmies ees niitä huomaa kun ne tosiaan on aika hyvin jemmassa. Voin taas olla väärässä, kannattaa kyllä kokeilla ku katsastus tulee.

                              Juu tuotto on jotain tollasta luokkaa, mutta vakio autoon jos asentaa kisakatit, niin hyöty on jotain ihan olematonta.

                              Joo niin vaatis, mutta hyvin toi bemun ecu kuitenkin oppii esim muuttuneesta ilmamäärästä jos asentaa putsarin.
                              Last edited by KON4; 12-02-2010, 19:15.
                              Ex.
                              -02 e46 m3
                              -08 bmw 135i
                              - bmw m6
                              - F20 120d
                              - F20 LCI 125d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎