Announcement

Collapse
No announcement yet.

Getrag 6v synkroista kylmänä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2328
    • Uusimaa

    Getrag 6v synkroista kylmänä?

    Laatikko on M3:sen Getrag 6v, ja tuntuu pienelläkin pakkasella pahalta survoa 2. vaihdetta sisään. Lämpimällä koneella loksahtaa vaihde sisään jo ihan siedettävästi. Lootassa on uudet Castrolin ATF:t.

    Onko tuo 2. vaihteen synkron tahmaisuus ostettu ominaisuus, vai olisikohan sille jotain tehtävissä esim. toisenlaisilla litkuilla? Tai olisiko jokin lisä-aine jolla vaihteensiirron saisi sujuvammaksi? Mitä sanotte?
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    #2
    Ainakin e39 m5;ssa teropalla oli ongelmaa redlinen öljyillä. BMW:n orkkis laatikkoöljyillä hävisi kankeus.
    M550d

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1263
      • Kainuu

      #3
      Originally posted by jumbo View Post
      Ainakin e39 m5;ssa teropalla oli ongelmaa redlinen öljyillä. BMW:n orkkis laatikkoöljyillä hävisi kankeus.
      Mulla oli myös samaa ongelmaa ja öljyinä silloin Castrollin suosittamat vaihteisto öljyt. Murheet loppuivat BMW MTF-LT-2 öljyllä.
      BMW i5 M60, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

      Comment

      • Pasi_K
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 687
        • Tyrnävä

        #4
        Kompataan, itse laitoin vaihdoin castrolin öljyt ja takkuaminen alkoi -> laatikon huuhtelu ja redlinen atf:t sisään -> parani mutta vieläkin toimii huonommin kuin ennen öljynvaihtorumbaa. Kaveri laittoi e46:een muistaakseni teboilit ja meni kankeaksi -> bmw:n omat öljyt sisään niin rupes pelaamaan.

        Eiköhän tässä kevään korvilla pidä vielä nuo mtf-lt 2 käydä hakemassa...
        Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

        Tsekkaa myytävät osat tästä

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2328
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by Pasi_K View Post
          Eiköhän tässä kevään korvilla pidä vielä nuo mtf-lt 2 käydä hakemassa...
          Eli onko tuo kuitenkin ATF öljy? Milläs sellainen huuhtelu tehdään?
          BMW G30 545e M-Sport

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1263
            • Kainuu

            #6
            Originally posted by JKK View Post
            Eli onko tuo kuitenkin ATF öljy? Milläs sellainen huuhtelu tehdään?
            Ei ole ATF öljy. Vanhat pois ja uudet sisään. Pieni ajelu lenkki ja taas vaihdetaan.
            BMW i5 M60, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2328
              • Uusimaa

              #7
              Ja vielä jankutan; Voiko siis tuon MTF-LT-2 -öljyn laittaa sellaiseen Getrag-laatikkoon, jossa on ATF-tarra?

              Vai onko ATF-laatikolle jokin toinen BMW-öljy?
              BMW G30 545e M-Sport

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • Hannu_H
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2002
                • 410
                • Paskakaupunni

                #8
                Joo se 6-vaihteinen aski on aika tarkka mitä sinne laittaa. Entisessä autossa laatikko toimi ihan nätisti ja menin ensin vaihtamaan merkkikaupan suositelemana ihan normi mobilin atf öljyt, kun sitä kuulemma laittavat nuihin askeihin(?). Siitähän se takkuaminen alkoin ja vaidoin castrolin suositukseen ja suunta vielä huonommaksi. Lopuksi vaihdoin redlinen mtl kurat sisään ja laatikko meni aivan käsittämättömäksi tahmaajaksi. Tästäkin olisi selvinnyt kerralla, jos olisi sattunut merkkikaupan varaosatiskiltä saamaan oikeaa tavaraa, mutta kun ei saanut.

                Itse ainakin laittaisin tuon alkuperäisen MTF öljyn, kun ei se ainakaan ATF:llä pelaa vaikka tarra sellaista suosittelee.

                Comment

                • Pasi_K
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 687
                  • Tyrnävä

                  #9
                  RealOEM tms. varmaan kertoo meneekö sinne MTF-LT2 vai mikä litku.
                  Last edited by Pasi_K; 16-02-2010, 21:07.
                  Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                  Tsekkaa myytävät osat tästä

                  Comment

                  • Fasti
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 672
                    • FIN

                    #10
                    Oma auto on samalla laatikolla (6v getrag) ja olen nyt kesäksi hommaamassa uusia öljyjä vaihteistoon ja perään.

                    Ensiksi oli ideana laittaa vaihteistoon Castrol Transmax Z , perään Castrol SAF-XJ 75W/140. Nyt kuitenkin rupean myös kallistumaan tuon OEM vaihteistoöljyn suuntaan.

                    Kai tonne voi manual malliin voi laittaa nuo BMW MTF-LT-2 -öljyt.? Ei anna kuva täyttä varmuutta. -> http://www.realoem.com/bmw/showparts...22&hg=23&fg=05

                    Kertokaa kokemuksenne kun olette saaneet öljyt vaihdettua!! Noissa ei varmaan ihan hirveästi ole hintaeroakaan. Riittää kun ottaa pari litraa öljyä vaihteistoon ja toiset pari litraa perään.
                    Current
                    sigpic

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2328
                      • Uusimaa

                      #11
                      Niin, tarkoittaako tuo nyt sitä, että laatikkoa on liikenteessä kahdella erilaisella lätkällä? Suurin osa taitaa kuitenkin olla tuolla "ATF"-lätkällä. Itsekin tässä edelleen odottelen tietoa että mikä OEM-öljy on se oikea tähän laatikkoon. Tällä hetkellä on sisässä tuo Castrolin ATF-öljy, ja on parin tuhannen kilometrin jälkeen vähän sellainen fiilis ettei ole ehkä se paras mahdollinen tässä tapauskessa...
                      BMW G30 545e M-Sport

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2328
                        • Uusimaa

                        #12
                        Originally posted by Fasti View Post
                        Kertokaa kokemuksenne kun olette saaneet öljyt vaihdettua!! Noissa ei varmaan ihan hirveästi ole hintaeroakaan. Riittää kun ottaa pari litraa öljyä vaihteistoon ja toiset pari litraa perään.
                        No nyt on laitettu alkuperäiset "BMW MTF LT2" öljyt sisään, ja voin kertoa kokemukseni; Tämä öljy ei kuulu tähän laatikkoon! Motarilla yli 110km/h vauhdissa loota ulvoo, ja vaihteiden vaihto tuntuu epämääräisen mekaaniselta. Lämpimänä koko mekanismi tuntuu paljon jähmeämmältä. Eli summa summarum: Ensi tilassa vaihdan takaisin Castrolin ATF-litkut. Ellei sitten joku osaa suositella Transmax Z:aa parempaa vaihtoehtoa ATF-öljyjen kirjosta.

                        Eli se "ATF Only"-tarra taitaa todellakin tarkoittaa sitä mitä siinä sanotaan.
                        BMW G30 545e M-Sport

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2328
                          • Uusimaa

                          #13
                          Yksinpuheluksi menee mutta menköön...

                          Loota on nyt huuhdeltu vanhoilla Transmax Z:oilla ja tilalle pistin RedLinen D4:set, sekä "RVS Transmission"-käsittelyaine. Tulos: Ensimmäistä kertaa laatikko tuntuu täysin ehjältä. Vaihteet losahtaa sisään kuten uutena. Ja myös 2.vaihde putoaa ensimmäistä kertaa ilman minkäänlaista vakivaltaa.

                          En tiedä onko oleellinen tekijä tässä RedLine vai RVS, mutta tältä laatikon kuuluu tuntua.
                          BMW G30 545e M-Sport

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • Petteri80
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 578
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by JKK View Post
                            Yksinpuheluksi menee mutta menköön...

                            Loota on nyt huuhdeltu vanhoilla Transmax Z:oilla ja tilalle pistin RedLinen D4:set, sekä "RVS Transmission"-käsittelyaine. Tulos: Ensimmäistä kertaa laatikko tuntuu täysin ehjältä. Vaihteet losahtaa sisään kuten uutena. Ja myös 2.vaihde putoaa ensimmäistä kertaa ilman minkäänlaista vakivaltaa.

                            En tiedä onko oleellinen tekijä tässä RedLine vai RVS, mutta tältä laatikon kuuluu tuntua.
                            Olisko tosta redlinestä ollu enempi hyötyä kun RVS:stä..?

                            Laitoin omaan (5-vaihteinen loota )jokin aika sitten vaihdelaatikon tarran mukaan BMW omat öljyt ja ei mene pykälät päälle.. Mitä enemmän pakkasta sitä huonommin menee. Nyt lauhemmilla keleillä on menny siedettävästi mut silti menee "pykien" päälle.
                            Laitoin vielä vähän myöhemmin samaiset RVS aineet, mut ei ollu juurikaan apuja.

                            Onkos tuo Redlinen D4 sama kun MTL? Vois kans sitä koettaa seuraavaks.

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2328
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by Petteri80 View Post
                              Onkos tuo Redlinen D4 sama kun MTL? Vois kans sitä koettaa seuraavaks.
                              D4 ja MTL on eri öljyjä.

                              Ero on kuitenkin valtava verrattuna Castrolin Transmax Z:aan. Siis jos vertaa D4:sta ja Transmaxia. Tuo BMW-öljy oli täysin toimimaton, mutta sehän ei olekaan ATF:ää.
                              BMW G30 545e M-Sport

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎