Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitkä tulpat ahdettuun m10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuOrre
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 126
    • Seinäjoki

    Mitkä tulpat ahdettuun m10

    Mitä tulppia porukka käyttäny ahdetuissa m10 koneissa? Tarvis olla R malliset kun koneessa tatech suorasytytyksellä.. Söörtsillä ettiny ja monia jo kokeillu mutta jos nyt joku vois kertoa toimivan setin niin olis mainiota. Ja toimiihan se monilla joo, mutta mitkä on todettu oikeasti hyviksi ja kestäviksi!! Rupiaa tua tuluppajumppa vituttamahan!

    Ja mikä olis se toimivin kärkiväli.. Nii ja tarvis toimia ainakin 1.5 barin ahdoille asti..

    Kiittää ja kumartaa!
    Last edited by JuOrre; 17-02-2010, 20:41. Reason: Lisäys
    Nakutuksen kyllä kuulee ja jos ei kuule, niin oppii kuulemaan.
  • kahvakuula
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 40
    • k-suomi

    #2
    Mikä tekee tatekista niin erikoisen että pitää ensiövastuksellisia tulppia käyttää ? tämä tosiaan kiinnoistais mua itseäki tulppien osalta kun on tuollainen m10 turbolla tulossa kans.omassa palotilat muotoiltu mutta siitäkin syystä tulpan sijainti on ihan jossain muualla kuin keskellä kuppia.aiemmin joskus tappelin 16v vw:n turbokoneen kanssa samassa asiassa kun oli samanlailla valikoiva kone kuten esim cosworthin koneet.no asia ratkes boschin 5 ykskärkisillä ja 0.8 kärkivälillä.

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3197
      • Saarijärvi

      #3
      Asiasta mitään tietämättömänä Boschin W5DPO:t on aika kestävät kynttilät ainakin volkkarin koneessa 1,2 barin ahdoilla.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • JuOrre
        Bimmer Rookie
        • Sep 2006
        • 126
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by kahvakuula View Post
        Mikä tekee tatekista niin erikoisen että pitää ensiövastuksellisia tulppia käyttää ? tämä tosiaan kiinnoistais mua itseäki tulppien osalta kun on tuollainen m10 turbolla tulossa kans.omassa palotilat muotoiltu mutta siitäkin syystä tulpan sijainti on ihan jossain muualla kuin keskellä kuppia.aiemmin joskus tappelin 16v vw:n turbokoneen kanssa samassa asiassa kun oli samanlailla valikoiva kone kuten esim cosworthin koneet.no asia ratkes boschin 5 ykskärkisillä ja 0.8 kärkivälillä.
        Ei kai siitä mikään niin erikoista tee, mutta jos ohjeissa lukee että käytettävä sellaasia kynttilöötä niin en rupia väittämämään vastaan!!! Ja nimenomaan suorasytytyksen kanssa siis tarvii..

        Lämpöarvot ym ym?? Ja tota 0.8 kärkiväliä oon kyllä kuullu käytettävän ja toimivan.
        Nakutuksen kyllä kuulee ja jos ei kuule, niin oppii kuulemaan.

        Comment

        • V W
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 335
          • Salo

          #5
          NGK B7ECS kestää aika hyvin kaasarikoneillakin.
          Kaveri viime kesän tappeli omansa kanssa kun haki motonetist jotkut muka vastaavat densot,velipojan romuist löytyneet ngk:t pelas paremmin vaik oli parhaat päivänsä nähneet.
          Ford 4500 :think Nuffield
          Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

          Kawasaki ZX-12R
          Borat

          Comment

          • razorass
            Newbiemmer
            • Apr 2005
            • 12
            • Everwood, Raisio

            #6
            Ihan perus kuparineekeri parin euron tulpat on kestäneet/toimineet kaikissa ahdetuissa parhaiten, kärkiväliä sen mukaan miten kipinässä riittää paukkua/painetta pannussa. 1.1-0.6mm, oikeastaan samanlaisilla tulpilla oon ajanu 1.8-5.0L 0.7-2.3bar. 4, 6, ja 8 sylinterisillä ahdetuilla. Ny pistin taas samat BPR6/7ES:t tosin vapaasti hengittävään kasikoneeseen ja hop sekin laulaa niillä kauniisti.

            Hitecci-hyper-kulta-platina-iriduimeista-jne on hyötynyt vain ja ainoastaan myyjä.. kaupan päälle reikä kukkarossa ja siitä aiheutuva vitutus.

            Jos ei tulpat kestä(ja lämpöarvo/kärkiväli edes tontilla) niin melekeen sanon että vika on muualla. oho siis sanoin.

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2068
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              NGK B8ECS, 0.6 mm
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • kahvakuula
                Bimmer Rookie
                • Dec 2009
                • 40
                • k-suomi

                #8
                Ihan perus kuparineekeri parin euron tulpat on kestäneet/toimineet kaikissa ahdetuissa parhaiten, kärkiväliä sen mukaan miten kipinässä riittää paukkua/painetta pannussa. 1.1-0.6mm, oikeastaan samanlaisilla tulpilla oon ajanu 1.8-5.0L 0.7-2.3bar. 4, 6, ja 8 sylinterisillä ahdetuilla. Ny pistin taas samat BPR6/7ES:t tosin vapaasti hengittävään kasikoneeseen ja hop sekin laulaa niillä kauniisti.

                Hitecci-hyper-kulta-platina-iriduimeista-jne on hyötynyt vain ja ainoastaan myyjä.. kaupan päälle reikä kukkarossa ja siitä aiheutuva vitutus.



                Näin se vaan on ..joskus täytyis testata dynossa noita briskeiksi mainostettuja ja boschin 5 eroa mikä niiden todellisuus on, omat koneet on tykänny tuosta boschin 5e/kpl tulpista ja niillä jatketaan.kaapelitkin oli mallia kupariydin oma-valmiste.ainoa vastus oli mitä tulpanhatuista tuli mutta kipinääkin riitti

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2048
                  • Riihimäki

                  #9
                  Briskeillä en saanut käymään kilpurin vaparikonettakaan. NGK vakuuttaa luotettavuudellaan.

                  Comment

                  • V W
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 335
                    • Salo

                    #10
                    1,4 milliikin o käytetty et o vakiosytkäl saatu vahva kipinä,mut milli nyt ainakin.
                    Kyl siin jonkinmoinen ero on ollu suuremmal kärkivälil msd:tä käytettäessäkin.
                    Eihän se ärrä tulppii tarvii,paitti jos tahdot kuunnel radioo
                    Ford 4500 :think Nuffield
                    Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                    Kawasaki ZX-12R
                    Borat

                    Comment

                    • JuOrre
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2006
                      • 126
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Mahtavaa, että on saatu keskustelua aikaan!

                      Joo, voi olla ettei tarvikkaan ärrä mallin tulppia ,mutta tuskin niisät mitään haittaakaan on kun kerran ohjeessakin nimenomaan käsketään käyttää niitä! Pitää kokeilla vaikka tolla 1.0mm kärkivälillä.. muistaakseni 0.8 ollu tähän asti. Ja eiköhän se siitä helpota kun saa kunnolla säätöihin niin loppuu taistelu!
                      Nakutuksen kyllä kuulee ja jos ei kuule, niin oppii kuulemaan.

                      Comment

                      • kahvakuula
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 40
                        • k-suomi

                        #12
                        tuota kärkiväli säädöstä jos on heikonpuoleinen puola käytössä niin yläkierroksille saattaa joutua pienentämään kärkiväliä tuonne 0.6-0.8 pintaan yli 1.5-2.0kg ahtopaineilla.taas jos on paljon tyhjäkäynti taajama ajoa ja vedättelyjä matalillakierroksilla niin kone saattaa olla todella tukkonen em kärkiväleillä eli taas tässäkin asiassa se on aika pitkälle haettava se sopivin.
                        säädettävästä moottoriohjauksesta huipputehoja haettaessa puolan/puolien ominaisuus on tiedettävä jotta puolanlataus aikoja pystytään hienosäätämään.mutta siinä vaiheessa on jo tiedettävä mitä tehdään.

                        Comment

                        • JuOrre
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2006
                          • 126
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by kahvakuula View Post
                          tuota kärkiväli säädöstä jos on heikonpuoleinen puola käytössä niin yläkierroksille saattaa joutua pienentämään kärkiväliä tuonne 0.6-0.8 pintaan yli 1.5-2.0kg ahtopaineilla.taas jos on paljon tyhjäkäynti taajama ajoa ja vedättelyjä matalillakierroksilla niin kone saattaa olla todella tukkonen em kärkiväleillä eli taas tässäkin asiassa se on aika pitkälle haettava se sopivin.
                          säädettävästä moottoriohjauksesta huipputehoja haettaessa puolan/puolien ominaisuus on tiedettävä jotta puolanlataus aikoja pystytään hienosäätämään.mutta siinä vaiheessa on jo tiedettävä mitä tehdään.
                          Juu, konehuoneesta löytyy pari bosch kipinävahvistinta ja joka pytyltä oma puola ja näiden latausajat on kyllä laskettu. Mutta mielenkiintoista tuon kärkivälin suhteen, tuntuu olevan aika lailla porukalla hajontaa siinä, mutta tokihan se riippuu niin raakasti käytöstä ja kokonpanosta!

                          Mutta hyvä että saadaan hyviä kokemuksia ja tietoa jakoon!
                          Nakutuksen kyllä kuulee ja jos ei kuule, niin oppii kuulemaan.

                          Comment

                          • S.Kaulaote
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1579
                            • Woikkaalla

                            #14
                            Originally posted by racing02 View Post
                            Briskeillä en saanut käymään kilpurin vaparikonettakaan. NGK vakuuttaa luotettavuudellaan.
                            Kyllä minulla ainaki noi NGK:t on vakuuttannu ihan muulla ku luotettavuudellaa!
                            Hyvä että ei ole jo pimeenä enneku saa paketista pihalle..
                            Vastaava Denso on kestänny hyvin vaikka murhan paksulla käy pannu tällä hetkellä.
                            Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                            -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                            -Mitsubishi "runkkari"

                            Comment

                            • JuOrre
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2006
                              • 126
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by S.Kaulaote View Post
                              Kyllä minulla ainaki noi NGK:t on vakuuttannu ihan muulla ku luotettavuudellaa!
                              Hyvä että ei ole jo pimeenä enneku saa paketista pihalle..
                              Vastaava Denso on kestänny hyvin vaikka murhan paksulla käy pannu tällä hetkellä.
                              Lyhyesti ja ytimekkäästi!
                              Nakutuksen kyllä kuulee ja jos ei kuule, niin oppii kuulemaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎