Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 moottoriongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw now and ever
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 11

    #16
    Samaista vikaa

    Originally posted by Harmanen View Post
    Eli autona on E30 325iX 1986 M20B25 myllyllä. Moottori pätkii kylmänä etenkin 2500-3500rpm kohdalla. 4000rpm jälkeen kone käy hyvin ja ottaa tehoja. Kiihdyttäessä nykimistä tapahtuu juuri tuossa 2500-3500 alueella ja sen jälkeen kone saa kunnon tehot. Kun kone on lämmennyt, nykiminen ja pätkiminen kiihdyttäessä häviää hieman, mutta tehot ovat silti kateissa. 4000 jälkeen ottaa taas tehot. Myös moottorijarrutuksen aikana esiintyy paukkumista pakoputkistossa. Sytkäongelma? Auto on tällä hetkellä talviunilla ja keväällä olisi tarkoitus alkaa tutkimaan. Olen tähän mennessä vasta vaihtanut tulpat ja bensansuodattimen, mutta tämä ei vaikuttanut asiaan mitenkään. Eli mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään? Oireet alkoivat aivan yhtäkkiä.
    Samanlaisia oireita itselläni, epäilen vahvasti motronicin toimintaa kun samalla katkoo releitä ja mittariston oikea puoli pätkii. Kulutusmittari ja kierrokset putoavat ja nousevat. Syöttökin lienee hetken pois pelistä. Itsekin vaihdoin jakajan kannen ja pyörijä mutta ei mainittavaa vaikutusta. Imm vaikuttaa siistiltä. Pahin alue on 1800-2500, sen jälkeen menee lähes normaalisti.

    Comment

    • Harmanen
      Newbiemmer
      • Oct 2006
      • 15
      • Simpele

      #17
      On vähän jäänyt tänne kirjottelu vähälle. Joo eli tuli tuossa kesällä sitten kunnolla katottua kaikki läpi. Auto oli seisonnassa talven ja keväällä taas käynnisteltiin. Auto toimi melko normaalisti mutta kylmänä aina nyki. Kerran töihi ajaessa kuitenkin huomasin että vääntö on täysin kateissa. Hyvä että jaksoi lähteä liikennevaloista liikkeelle. No ei muuta kuin kohteita tutkimaan. Polttoainepuoli tarkastettiin (ruiskupumppu ja paineet). Pumppu ja suodatin vaihdettiin ihan sen takia koska entinen näytti jo sen verran vanhalta. Mutta ei mitään vaikutusta.

      Seuraavaksi tarkistin kaasuläpänanturin ja sekin toimi. No sitten alettiin mittamaan ilmamäärämittaria. Tässä kohtaa se hauskuus alkoikin sillä kirja neuvoi mittamaan boxin liittimeltä navoista 7 ja 9 mittarin vastusta. Jostain syystä liittimen navat 7 ja 9 olivat tyhjät. (Tarkistetiin 3 eri ihmisen voimin että pidettiin liitintä oikein päin ) Tässä vaiheessa iski niin kova vitutus että ei älytty katsoa yleismittarin äänimerkin avulla itse mittarin liittimeltä että mille navalle sieltä ne piuhat tulee.

      Pari päivää myöhemmin sain käyttöön toisen varmasti ehjän ilmamäärämittarin mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Puristukset mitattiin pyörivät siinä 8-10 barin paikkeilla.
      BMW E30 325iX 1986
      Volkswagen Golf 1.8i CL 1994

      EX- Opel Astra F GSI 2.0i 1996

      Comment

      • Harmanen
        Newbiemmer
        • Oct 2006
        • 15
        • Simpele

        #18
        Sitten tarkistettiin kaikki sytkävehkeet (toisin sanoen uusittiin kaikki puolaa lukuunottamatta) Puola tarkistutettiin autosähkömiehellä joka totesi sen ehjäksi.

        Siinä vaiheessa päätin purkaa moottorin levälleen että mitä sieltä löytyy. Imusarjan kun sain irti niin kanavista löyty jo jotain sanomista. 4 niistä oli aivan noessa. Päästääköö venttiilit läpi vai onko sytkä/pa-syöttö pielessä? No sitten nykäsinkin jo kannen irti ja tarkistin venttiilit jotka näyttivät ehjiltä ja muitakaan vaurioita ei ollut. En kuitenkaan luottanu itteeni tuossa asiassa vaaan päätin että koneistaja saa kattoa ne.

        Sitten purin jakopään ja päätin ottaa hammashihnapyörän pois niin sieltä sitten paljastui sellane jännä juttu että kiila oli pettänyt. Ihmettelin kun hhpyörä ei meinannut lähteä kunnolla irti ja syy sille paljastui. Kuvista näkee paremmin

        Hihnapyörän sisäpuoli on sen takia rasvane ko kädet ei nää tuossa vaiheessa ollu valkoset

        Koneistajalta tuli karua tekstiä sen suhteen että kampiakseli pitäisi uusia koska kiilan kolo oli vaurioitunut sen verran. Sen takia päätin ettiä vaihtokoneen josta selviää itseasias myöhemmin lisää
        Attached Files
        BMW E30 325iX 1986
        Volkswagen Golf 1.8i CL 1994

        EX- Opel Astra F GSI 2.0i 1996

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎