Jäähdytinnestettä paisuntasäiliön päällä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gabriel-Johannes
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 17
    • Vaasa

Jäähdytinnestettä paisuntasäiliön päällä

Minulla on 320d 2002.

Huomasin jo kesällä 2009 jotain nestettä paisutinsäiliön päällä. Myöhemmin huollossa jäähdytinnestejärjeltelmä koeponnistettiin. Ei vuotoja. Nyt on taas ilmaantunut nestettä. Paisari on kostea ja nestettä on levinnyt laajemmaltikin konehuoneeseen. Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Korkkiko se vuotaa? Eihän tässä muuta mahdollisuutta ole?

Millainen on normaalia öljynsyömistä tällä mallilla? Kilometrejä on 331000. Minulla on syönyt 12 tkm ajon aikana ylämerkistä lähes puoleen väliin eli kai noin puoli litraa.
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1203
    • GrassLake

Korkissa on ylipaineventtiili.

Eli jos järjestelmä ylitäytetään, päästää korkki ylimääräisen paineen pois.
    Korkki voi olla viallinen, ei olisi kovin harvinaista. Tällöin paine kasvaa liian suureksi järjestelmässä, tai on liian alhainen, jolloin juurikin päästää liian helposti nestettä ulos.

Jos systeemi on tiivis, eikä heikkoja kohtia ole, on korkki ainoa paikka josta neste tulee ulos... (ylitäytössä siis)

Comment

• Gabriel-Johannes
      Newbiemmer
      • Sep 2008
      • 17
      • Vaasa

Kiitos vastauksesta. Vika on siis ehkä korkissa. Pitänee ostaa uusi. Ei maksa varmaankaan maltaita.

Pitää olla siis ylitäyttö, jotta korkki päästäisi. Huollossa olivat lisänneet nestettä ja uimuri oli aika korkealla. Saattoivat laittaa liikaa nestettä, ja se on tihkunut sitten korkin kautta. Toisaalta syksyllä ei ollut missään tapauksessa liikaa ja nestettä tihkui samalla tavalla. Noh, tarkkaillaan tilannetta

Comment

• Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1203
        • GrassLake

Korkki ei ole tosiaan kallis, itse vaihtaisin varmuuden vuoksi.

Kannattaa tosiaan tarkkailla tilannetta, voihan siellä olla muutakin vikaa.

Comment

Working...
        X