Announcement

Collapse
No announcement yet.

m57 suutin vika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JMH76
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 11
    • Petäjävesi/Rock City/ JKL

    m57 suutin vika?

    Eli 330XD -02 M57 lähti pari kertaa käyntiin vasta toisella ja pidemmällä starttauksella ja sitten ei enää kirveelläkään...ei mitään eloa.
    moottori lämmin , tullut 1/2h aikaisemmin pidemmästä ajosta. lämpötila ulkona -1c . siirtopumppu pyörii ja kiisseli kyllä liikkuu. mitää vika valoja ei ole syttynyt , ajettu 180tkm. siitä 178tkm germaniassa....

    Suutin?

    searchilla löytyi n. 1000 juttua vp44 ja 2.0d:tä mites tämä 3.0:n pumppu?

    Edit : NO LÖYTYI NIITÄ 330d JUTTUJAKIN KUN OSAISI VAAN KIRJOITTAA...kun ei auto lähde avaimesta käyntiin niin vituttaa vaan niin ettei sormet taivu..edellisellä Bemarilla kun tuli ajettua 220tkm pelkillä huolloilla...
    Last edited by JMH76; 03-03-2010, 18:04.
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #2
    Viallinen startti oirehtii em. tavalla.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • JMH76
      Newbiemmer
      • Sep 2009
      • 11
      • Petäjävesi/Rock City/ JKL

      #3
      no startti pyörii niin hyvin (ja pyörittää myös konetta)että taidan ajaa sillä (manuaali loota) :think

      onko "siirtopaine anturi" siinä suodattimen päällä?

      Comment

      • Tico76
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 54
        • Savo

        #4
        Originally posted by JMH76 View Post
        Eli 330XD -02 M57 lähti pari kertaa käyntiin vasta toisella ja pidemmällä starttauksella ja sitten ei enää kirveelläkään...ei mitään eloa.
        moottori lämmin , tullut 1/2h aikaisemmin pidemmästä ajosta. lämpötila ulkona -1c . siirtopumppu pyörii ja kiisseli kyllä liikkuu. mitää vika valoja ei ole syttynyt , ajettu 180tkm. siitä 178tkm germaniassa....

        Suutin?

        searchilla löytyi n. 1000 juttua vp44 ja 2.0d:tä mites tämä 3.0:n pumppu?

        Edit : NO LÖYTYI NIITÄ 330d JUTTUJAKIN KUN OSAISI VAAN KIRJOITTAA...kun ei auto lähde avaimesta käyntiin niin vituttaa vaan niin ettei sormet taivu..edellisellä Bemarilla kun tuli ajettua 220tkm pelkillä huolloilla...
        Iselläni oli ihan samanlaiset oireet(330d -04) ja syy oli viallinen startti. Eli täältäkin ääni vialliselle startille

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1596
          • Vähäkyrö

          #5
          Mulla teki kesällä samaa. Kertapyörityksellä ei toivoakaan. Pikku pyöräytys ja toinen perään, nii het käyntiin. Korjaantu ittekseen muutamassa päivässä samaten ku tyhjäkäynnin rynkytykset. Yhen suuttimen vaihoin nii kumpikaan oire ei oo tullu takas. BMW:llä sanovat myös viallisen suuttimen oireilevan em. tavalla.

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1375
            • Oulainen

            #6
            Originally posted by JMH76 View Post
            no startti pyörii niin hyvin (ja pyörittää myös konetta)että taidan ajaa sillä (manuaali loota) :think

            onko "siirtopaine anturi" siinä suodattimen päällä?
            Siirtopaineanturi on juurikin siinä.

            Kannattaa toki käyttää vikakoodin luvussa jos siellä nyt olisikin jokin muu vika, noita startti vikoja vaan on sen verran ollut et ekana tuli mieleen.

            ps. paikkakunta näkyviin.


            edit. Nuo suuttimethan voi testata testerillä, ei kannata suinpäin suuttimia vaihtaa.
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              Siis startti pyörittää konetta ilman ongelmia mutta kone ei lähde tulille ja silti veikataan starttivikaa..? :think Ei kyllä olisi itelle tullu mielenkään että startti oireilis tolla tavalla.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • jsr85
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1375
                • Oulainen

                #8
                Originally posted by Thuppu View Post
                Siis startti pyörittää konetta ilman ongelmia mutta kone ei lähde tulille ja silti veikataan starttivikaa..? :think Ei kyllä olisi itelle tullu mielenkään että startti oireilis tolla tavalla.
                No näin kävi viimeksi pari viikkoa sitten, lopulta startti antautui kokonaan, uuden vaihdon jälkeen ei ongelmaa ole esiintynyt. Vanha ei pyörittänyt riittävän rivakasti ja rail-paine ei noussut vaaditulle tasolle. Sekaannusta aiheutti tässä tapauksessa se että kylmänä lupaili ja muutaman kerran käynnistyikin mut lämpimänä ei edes lupaillut.

                Tämähän oli vaan ehdotus, vaihtoehtojahan on ja siksi ehdotinkin vikakoodin lukua.

                edit. kirotushäröjä
                ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Ei kyllä olisi itelle tullu mielenkään että startti oireilis tolla tavalla.
                  BTCF vikabingo. Ihme kun akunvaihtoa ei vielä ehdoteltu :think (ei herneitä )

                  Koodit tosiaan ensin, samalla korjausarvojen ym. tarkistus. Sitten ihmettelemään vasta lisää.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • axa20
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2002
                    • 58
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Täältä startille kanssa ääni.

                    Viimeviikolla painin tuon lämpimänä käynnistymis ongelman kanssa.
                    Sit aikansa ku hinkuttelin nii startti sieltä lopulta levis.
                    Uusi tilalle ja ainakin toistaiseksi lämpöisenäkin lähtenyt iloisesti käyntiin.
                    Startti pyörittää puolet nopeempaa ku entinen.

                    Tietysti vikakoodit yms kannattaa lukea ennen isompia toimenpiteitä.

                    Tässä linkki tuohon em. ongelmaan. Kun lukee Threadin läpi nii selvenee.

                    _ToLu_


                    E30 320 Cabrio
                    E39 530da
                    E36 328i
                    Subaru Forester Turbo S (talvilelu)

                    Comment

                    • e46touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1321
                      • Tornio

                      #11
                      käynnistys ongelma?

                      moro

                      onko tutkittu nokka-akselin asento anturin kunto??
                      oirehtii juuri tuolla tavalla kylmänä käynnistyy
                      lämpimällä koneella(anturilla) ei konetta saa käyntiin. irroita anturi ja vie pakastimeen 1 tunniksi ja yritä startata todennäköisesti kylmällä anturilla lähtee käyntiin.

                      tässä realoem osoite anturista osa n:o 18



                      t: e46touring


                      Originally posted by JMH76 View Post
                      Eli 330XD -02 M57 lähti pari kertaa käyntiin vasta toisella ja pidemmällä starttauksella ja sitten ei enää kirveelläkään...ei mitään eloa.
                      moottori lämmin , tullut 1/2h aikaisemmin pidemmästä ajosta. lämpötila ulkona -1c . siirtopumppu pyörii ja kiisseli kyllä liikkuu. mitää vika valoja ei ole syttynyt , ajettu 180tkm. siitä 178tkm germaniassa....

                      Suutin?

                      searchilla löytyi n. 1000 juttua vp44 ja 2.0d:tä mites tämä 3.0:n pumppu?

                      Edit : NO LÖYTYI NIITÄ 330d JUTTUJAKIN KUN OSAISI VAAN KIRJOITTAA...kun ei auto lähde avaimesta käyntiin niin vituttaa vaan niin ettei sormet taivu..edellisellä Bemarilla kun tuli ajettua 220tkm pelkillä huolloilla...
                      __________________________________________________ ____________
                      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #12
                        No ainakin oma kone on lähteny tulille 25 asteen pakkasessa akku lähes tyhjänä, niin et valot himmeni ja penkkien muistit tyhjeni ja juuri ja juuri jakso pyöräyttää konetta. Eli pyöräytti siis kaikkea muuta kuin ripeästi eikä olisi jaksanut toista starttausta heti perään. Jos kaikki on 3.0d koneessa kunnossa niin ei tosiaankaan tarvi paljoa tulille saattamiseksi.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • JMH76
                          Newbiemmer
                          • Sep 2009
                          • 11
                          • Petäjävesi/Rock City/ JKL

                          #13
                          testeri näytti viaksi 4 suuttimen ja suutin testi manuaalisesti kertoi että vika 5 suuttimessa.. laskee kaiken läpi..tänään ajossa taas.

                          mutta onko kukaan törmännyt seuraavaan... n. 1/4 tankillista kun on jäljellä ,tankista kuuluu reilua pulputusta siirtopumpun pumpatessa löpöä..auto ei siis käynnissä. Yli tuon 1/4 tankin ei kuulu mitään, voiko sieltä olla paluu/imu puolelta jotain irti?.. vika vai ominaisuus.. en ole uskaltanut paljoa tuon alle 1/4 tankin sitten ajaakaan...

                          Comment

                          • Esal
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1344
                            • Lempäälä

                            #14
                            Originally posted by JMH76 View Post
                            testeri näytti viaksi 4 suuttimen ja suutin testi manuaalisesti kertoi että vika 5 suuttimessa.. laskee kaiken läpi..tänään ajossa taas.

                            mutta onko kukaan törmännyt seuraavaan... n. 1/4 tankillista kun on jäljellä ,tankista kuuluu reilua pulputusta siirtopumpun pumpatessa löpöä..auto ei siis käynnissä. Yli tuon 1/4 tankin ei kuulu mitään, voiko sieltä olla paluu/imu puolelta jotain irti?.. vika vai ominaisuus.. en ole uskaltanut paljoa tuon alle 1/4 tankin sitten ajaakaan...
                            Itsellä oli viime kesänä e46 330xd kanssa tankkiongelmaa. Polttoaine oli vähissä ja valo syttyi mittariin, ajoin vielä n.40km ja polttoaine loppui kesken ajon vaikka olisi pitänyt vielä olla turvallinen määrä jäljellä. Tiepalvelun avustuksella saatiin 20L tankkiin jonka jälkeen tankkasin kohta ihan täyteen. Pienen laskutoimituksen jälkeen selvisi että aineen loppuessa tankissa oli ollut n. 6 litraa jäljellä. Ongelma on oikean puoleisen tankin meno tyhjäksi missä pumppu, vasemmalla jää silloin juuri tuo 6 litraa joka ei jostain syystä siirry oikealle. Jokin injektori siellä on jonka pitäisi tuo hoitaa. Mittariston salavalikosta noita tankkien tasoja voi seurata.
                            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎