Announcement

Collapse
No announcement yet.

saa poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    #16
    R-koneistus on kyllä mulle teheny nokat millaist on halunnu ja kun nokka ukkoa puhuttelee lakki kainalossa niin se antaa kyl hyviä neuvojakin!
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • Jaghaath
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1273
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by jannmann View Post
      Rahalla saa, mutta kun ei viittis suht kalliissa koneessa mitään peräkylän pelimannin protonokkia ruveta testaamaan.
      Kun 100% varmuudella ekat viritelmät ei kuitenkaan ole edes lähellä.
      Myös teetettyjen nokkien pinnoitteet/karkaisut mietityttää. Kuluuko paininkupit pilalle 500km aikana, kun jousipaineet kuitenkin on kovat. Vai lähteekö nokista nostosta pari milliä pois. Miten nokka pitää linjansa kun jousipaineet on kovat ja kone kiertää 10000rpm...
      Tarkoitin tuolla teettämisellä juuri schrickiä. Vaatimukset ja koneen tiedot heille ja saat varmasti hyvät ja toimivat nokat. Suomesta ei varmasti saa kunnollisia. Tuo kuppien/nokkien kuluminen riippuu myös paljon juuri nokkien profiilista ja sen pinnanlaadusta, joka ei yleensä ole ihan parasta mahdollista, varsinkaan näillä pienemmillä valmistajilla. Samassa nokassa voi olla suuria eroja ja profiili on mitä sattuu, joka johtaa koviin jerkki arvoihin ja sitä myöten nopeaan kulumiseen. Tässä kohtaa yleensä tulee ne erot valmistajien hinnoissakin. Lämpökäsittelyissä voi myös olla eroja paljonkin samassa kepissä eri nokkien välillä.

      Toinen juttu on nuo jouset. Eikai sulla jousia vielä ole kun ei ole nokkiakaan? Ihan käsittämätön juttu, mutta suomen 'kovimmat' moottorinrakentajatkaan eivät yleensä osaa mitoittaa venttiilinjousia vaan laitetaan semmoiset 'mitkä varmasti riittää'. Ja taas saa nokka ja kupit kyytiä ihan turhaan, puhumattakaan tehohäviöstä.

      Timanttipinnoitukset on myös vähän arveluttavia jo noilla kierroksilla, riippuen pinnoituksesta ja nokista saattaa kestääkkin, mutta veikkaisin, että rapisee irti aika äkkiä. Eikä niillä maailmaa mullistavia muutoksia aikaan saa, hieman voi kitkahäviöt ja melu pienentyä.

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #18
        ----------------
        Last edited by jannmann; 22-02-2012, 14:48.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Krynx
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 908
          • á la Temmes

          #19
          Onko Kylmäkosken erikoismoottorin Virtaselta kyselty? http://www.metalliopas.com/tiedot/Ky...ottori_Oy.html Jonoa voipi tosin olla.
          E39 525d -00
          E39 523i-96
          E30 316 -86

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            #20
            Ei taida Suomesta löytyä tekijää, ellei tarkkoja specsejä jostain löydy.
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎