R-koneistus on kyllä mulle teheny nokat millaist on halunnu ja kun nokka ukkoa puhuttelee lakki kainalossa niin se antaa kyl hyviä neuvojakin!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
saa poistaa
Collapse
X
-
Originally posted by jannmann View PostRahalla saa, mutta kun ei viittis suht kalliissa koneessa mitään peräkylän pelimannin protonokkia ruveta testaamaan.
Kun 100% varmuudella ekat viritelmät ei kuitenkaan ole edes lähellä.
Myös teetettyjen nokkien pinnoitteet/karkaisut mietityttää. Kuluuko paininkupit pilalle 500km aikana, kun jousipaineet kuitenkin on kovat. Vai lähteekö nokista nostosta pari milliä pois. Miten nokka pitää linjansa kun jousipaineet on kovat ja kone kiertää 10000rpm...
Toinen juttu on nuo jouset. Eikai sulla jousia vielä ole kun ei ole nokkiakaan? Ihan käsittämätön juttu, mutta suomen 'kovimmat' moottorinrakentajatkaan eivät yleensä osaa mitoittaa venttiilinjousia vaan laitetaan semmoiset 'mitkä varmasti riittää'. Ja taas saa nokka ja kupit kyytiä ihan turhaan, puhumattakaan tehohäviöstä.
Timanttipinnoitukset on myös vähän arveluttavia jo noilla kierroksilla, riippuen pinnoituksesta ja nokista saattaa kestääkkin, mutta veikkaisin, että rapisee irti aika äkkiä. Eikä niillä maailmaa mullistavia muutoksia aikaan saa, hieman voi kitkahäviöt ja melu pienentyä.
Comment
-
-
Onko Kylmäkosken erikoismoottorin Virtaselta kyselty? http://www.metalliopas.com/tiedot/Ky...ottori_Oy.html Jonoa voipi tosin olla.E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
Comment