Ilmeisesti nyt ollaan ajauduttu siihen pisteeseen, että automaattilaatikolle tarvisi todenteolla alkaa keksimään konkreettisia huolto/korjaustoimenpiteitä. Laatikko on ZF:n 19 "ikuinen" steppiloota ja autona 330ciA E46. Oireita on kuvailtu tarkemmin mm. legendaarisessa autom. öljynvaihto keskustelussa, luistoa, sekoilua ja arpomista 1-2 vaihteella. Toisinaan saattaa jopa toimiakin. Kaikki ongelmat esiintyvät lähes ainoastaan kun kaasupoljinta käytetään lattian lähettyvillä. Vikakoodeja antaa "torque converter too much slip!" sekä "gear check error." Ilmeisesti vaihtoehdot ovat vaihtolaatikko tai nykyisen korjaus. En usko että öljynvaihdolla enää selvitään, ei kylläkään kokeiltu, tuskin se suodatinkaan tukossa voi olla. Kulujen ja mielenrauhan saamisen kanssa olisi tehtävä jonkinlainen kompromissi. Autojen kanssa on tullut pelattua paljonkin, mutta automaattivaihteistojen sielunelämään ei ole tähän mennessä tarvinnut tutustua sen kummemmin. Voisiko joku muu vika autossa aiheuttaa kuvattuja oireita? Jos hyvät ideat loppu ilman irroitusta niin kysymys kuuluukin: Mitä kannattaa työkalupakkiin varata laatikon irroitusta varten? Sekä muita vinkkejä ja vihjeitä? Aiheesta ei tuntunut aiempaa keskustelua löytyvän. Onnistuuko laatikon vaihto samanlaiseen ilman koodauksia?
Automaattivaihteistoa vaihtoon? ZF 5HP-19
Collapse
X
-
Automaattivaihteistoa vaihtoon? ZF 5HP-19
MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Tags: None
-
No, kerroppa ensin mitä laatikolle/autolle on tehty vian/vikojen ilmaannuttua, sitten esim nimimerkki hemi osannee antaa esseen pituisen vastauksen.
-
Edellisessa autossani E39 530iA:ssa oli sama aski. Juttelin Powermaticin asentajan kanssa ja hänen mukaan tyyppivikoja oli kaksi. Toinen oli juuri tuon momentinmuuntimen hajoaminen. Se on vaiheittain lukittuva ja sen sitä varten olevat "pinnat" kuluvat. Ilmenee erityisesti tärinänä 90-110km/h nopeudessa. Toinen oli muistaakseni jonkun kytkinrummun kuluminen, jolloin eteenpäin vievät vaihteet eivät mene liikkeelle lähdettäessä päälle. Tai ensin lähtee kuminauhan lailla ja sitten lopulta ei ollenkaan.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
Originally posted by ritariässä View PostNo, kerroppa ensin mitä laatikolle/autolle on tehty vian/vikojen ilmaannuttua, sitten esim nimimerkki hemi osannee antaa esseen pituisen vastauksen.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
Ei ne kenkää antamalla hajoa ellei öljyjä keitä...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Originally posted by E39-530A View PostEdellisessa autossani E39 530iA:ssa oli sama aski. Juttelin Powermaticin asentajan kanssa ja hänen mukaan tyyppivikoja oli kaksi. Toinen oli juuri tuon momentinmuuntimen hajoaminen. Se on vaiheittain lukittuva ja sen sitä varten olevat "pinnat" kuluvat. Ilmenee erityisesti tärinänä 90-110km/h nopeudessa. Toinen oli muistaakseni jonkun kytkinrummun kuluminen, jolloin eteenpäin vievät vaihteet eivät mene liikkeelle lähdettäessä päälle. Tai ensin lähtee kuminauhan lailla ja sitten lopulta ei ollenkaan.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
mulla ei tutise...Ainoastaan arpoessa noita ekoja vaihteita niin saattaa nykiä ja luistaa, mutta kovemmissa vauhdeissa toimii hienosti!
Last edited by AlpinWeiss; 10-03-2010, 18:54.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
Originally posted by markok View PostOnkos tästä asiasta ollut puhettu tuossa e39 tutina topicissa http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=tutina ? Itse kuulen ensimmäistä kertaa, että laatikkokin voisi tuota aiheuttaa.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
Comment