Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 Korkeapaine bensapumppuvika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KON4
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 296
    • Espoo

    N54 Korkeapaine bensapumppuvika

    Terve n54 koneen omistajat. Onko teillä ollut ongelmia kyseisen korkeapainepumpun kanssa? Käynnistäessä autoa auton starttaus kestää hiukan kauemin ja lievää tehon puutetta on myös havaittavissa. Myöhemmin yleensä ilmaantuu puolikas moottorivalo mittaristoon.



    Tätä vikaa on siis ollut runsaasti 2008 loppupuolen valmistetuissa autoissa ja siitä eteempäin olevissa. Bmw on myös myöntänyt tämän itse ja pumpun uusintasuunnittelu on työn alla. Mahdollisesti uuden mallinen pumppu on jo ulkona, kun on siitä jo puhetta eri foorumeilla.

    Mutta itse kysymykseen lyhyesti oma autoni on 2008 alkuvuodesta rakennettu ja viime kesänä autooni vaihdettiin tämä kyseinen korkeapainepumppu takuuna uuteen. Autoni pätki silloin satunnaisesti alakierroksilla. Vika poistui noin puoleksi vuodeksi ja nyt on sama pätkiminen tullut takaisin. Itse epäilin että ei olisi siitä kiinni koska auto on starttaillut aina täydellisesti eikä vikavaloja mittariin ole ilmestynyt.

    Nyt kuitenkin takuu on jo ummessa eikä bemaria tunnu hevon vedyä kiinnostavan koko asia. Mutta otin vikakoodit autosta ja tuli tälläista tietoa.

    ELI voisiko se tosiaan olla se korkeapainepumppu vai joku muu kun kooditkin muuta sanoo.

    29FA Fuel pressure plausability
    2AAF Fuel pump plausability
    Event 1
    Fuel pressure before mass control 5434,08 hpa
    Engine speed 1760 rpm
    voltage kl 87-14,42v
    Injected mass of fuel 0,00 L/H

    EKP Electronic fuel pump


    Kiitos ja kumarrus etukäteen
    Ex.
    -02 e46 m3
    -08 bmw 135i
    - bmw m6
    - F20 120d
    - F20 LCI 125d
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1461
    • Area 03

    #2
    Itsellä oli edellinen E90 330iA -08

    Siinä ilmeni viime kesänä todella paljon vastaava vikaa.Suuttimet vaihdettiin pariin otteeseen samoin korkeapainepumppu kaksi kertaa,antureita,softaa...eikä vika korjaantunut ennen kuin vaihdoin auton 335:seen

    Huomasin myös että välillä paikoillaan,moottori kävi epätasaisesti ja kierrokset laskivat n.100 rpm sekunnin ajaksi...tätä tapahtui jatkuvasti.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • KON4
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 296
      • Espoo

      #3
      Originally posted by b mutteri kasa View Post
      Itsellä oli edellinen E90 330iA -08

      Siinä ilmeni viime kesänä todella paljon vastaava vikaa.Suuttimet vaihdettiin pariin otteeseen samoin korkeapainepumppu kaksi kertaa,antureita,softaa...eikä vika korjaantunut ennen kuin vaihdoin auton 335:seen

      Huomasin myös että välillä paikoillaan,moottori kävi epätasaisesti ja kierrokset laskivat n.100 rpm sekunnin ajaksi...tätä tapahtui jatkuvasti.
      Eli ilmeisesti en ole ainoa, toivottavasti nykyinen toimii eikä ole maanantai mallia. Eipä mulle tosta mitään haittaa ole tullut, kun on ollut ainoa takuukäynti pajalla.


      Joo jännä juttu että noi bensapumput laukeilee 5000 kilsan jälkeen, riippumatta että onko autoa viritetty vai ei. Mutta eikö tämmönen vika kuulu vielä takuun piikkiin vaikka takuuaika onkin jo ummessa? Vai alanko vaihtelemaan tästedes 5tonnin välein bensapumppua.:think
      Ex.
      -02 e46 m3
      -08 bmw 135i
      - bmw m6
      - F20 120d
      - F20 LCI 125d

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1461
        • Area 03

        #4
        No niin,nyt käväisi nykyisessä kulkineessa tuo "puolikas moottori ikoni" ja reduced power.

        Kiihdytin rampilta liikenne virtaan,hetken pysyin kaistalla ja jälleen kiihdytys,niin kyseinen varoitusvalo ilmestyi näyttöön.Ajelin sen jälkeen rauhallisesti,valoihin pysähdyttäessä auto kävi aivan normaalisti tyhjäkäyntiä ym.Kun sain tilaisuuden,sammutin moottorin ja käynnistin uudelleen niin vika poistui,eikä ilmennyt uudestaan.Auton käynnistyksessä ei ole ilmennyt mitään ongelmia.

        Toivottavasti tästä ei nyt ala samanlainen episodi kun edellisessä autossa viime kesänä!
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • KON4
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 296
          • Espoo

          #5
          Originally posted by b mutteri kasa View Post
          No niin,nyt käväisi nykyisessä kulkineessa tuo "puolikas moottori ikoni" ja reduced power.

          Kiihdytin rampilta liikenne virtaan,hetken pysyin kaistalla ja jälleen kiihdytys,niin kyseinen varoitusvalo ilmestyi näyttöön.Ajelin sen jälkeen rauhallisesti,valoihin pysähdyttäessä auto kävi aivan normaalisti tyhjäkäyntiä ym.Kun sain tilaisuuden,sammutin moottorin ja käynnistin uudelleen niin vika poistui,eikä ilmennyt uudestaan.Auton käynnistyksessä ei ole ilmennyt mitään ongelmia.

          Toivottavasti tästä ei nyt ala samanlainen episodi kun edellisessä autossa viime kesänä!

          Aijjai pahalta kuulostaa, mikäköhän toi vois olla ku tulee kuitenki niin paljo erinäköstä vikaa? Mulla on varmaanki sama ongelma muttei vaan merkkivaloja ilmesty.

          Oiskohan sulla menossa silti se besapumppu ku tuolla amerikan foorumeilla kerrottiin tosta merkkivalon vilahtelusta ja bensapaineen putoamisesta. Tuntuuko sun autos yhtään tehottomalta normaali ajossa nyt kun ennen?

          Joo kiva ois myös saada tietää että mikä näitä vaivaa ja vienki auton tällä viikolla marmoritiskille piuhan päähän 140€ diagnoosi ja 120€ tuntityövelotus.
          Ex.
          -02 e46 m3
          -08 bmw 135i
          - bmw m6
          - F20 120d
          - F20 LCI 125d

          Comment

          • b mutteri kasa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1461
            • Area 03

            #6
            Originally posted by KON4 View Post
            Oiskohan sulla menossa silti se besapumppu ku tuolla amerikan foorumeilla kerrottiin tosta merkkivalon vilahtelusta ja bensapaineen putoamisesta. Tuntuuko sun autos yhtään tehottomalta normaali ajossa nyt kun ennen?
            Ei tunnu tehottomalta.Tuonkin episodin jälkeen otin muutamia agressiivisia vetoja,mutta kaikki tuntui normaalilta.Täytyy tässä nyt kuulostella/odottaa mitä tapahtuu.En nyt vielä lähde tekemään mitään toimenpiteitä asian suhteen Kun edellisessä oli korkeapainepumppu vikaa,niin auto lähti käyntiin,mutta sammui heti kun kaasua painoi,eli tuo viime iltainen oli aika lievä ilmiö,edelliseen autoon verrattuna.

            Mutta kyllä eilen nousi vitutuskäyrä muutamia pykäliä ylöspäin,kun tuo halytys tuli.

            Mitä tohon BMW huoltoon,niin itsellä ei luottoa sinnepäin löydy.Itse odotan kun menen Hariselle optimointiin,niin jos autossa jossain vikaa,bensanpaine,turbon paine ym.niin varmasti tulee esiin penkityksen yhteydessä.
            BMW F11 530 dA VOLL
            Carbon-schwarz Metallic

            BMW E30 325i Sport

            Comment

            • KON4
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 296
              • Espoo

              #7
              Originally posted by b mutteri kasa View Post
              Ei tunnu tehottomalta.Tuonkin episodin jälkeen otin muutamia agressiivisia vetoja,mutta kaikki tuntui normaalilta.Täytyy tässä nyt kuulostella/odottaa mitä tapahtuu.En nyt vielä lähde tekemään mitään toimenpiteitä asian suhteen Kun edellisessä oli korkeapainepumppu vikaa,niin auto lähti käyntiin,mutta sammui heti kun kaasua painoi,eli tuo viime iltainen oli aika lievä ilmiö,edelliseen autoon verrattuna.

              Mutta kyllä eilen nousi vitutuskäyrä muutamia pykäliä ylöspäin,kun tuo halytys tuli.

              Mitä tohon BMW huoltoon,niin itsellä ei luottoa sinnepäin löydy.Itse odotan kun menen Hariselle optimointiin,niin jos autossa jossain vikaa,bensanpaine,turbon paine ym.niin varmasti tulee esiin penkityksen yhteydessä.
              Jees sama vitutuskäyrä täällä vaan nousee. tänään kävi auto piuhan päässä ja sanoivat ettei jatkuvaa vikakoodia löydy vaikka auto selvästi pätkii tasakaasulla ajaessa. Tuntuu olevan aika perseestä koko huolto ku tuomitsee vikakoodien perusteella auton, ettei olis mitään vikaa.

              Takuuta ei tietenkään enään autossa ole ja nyt pitäis saada jostain apua tohon, eli kuka osais varmasti löytää sen vian ja korjata sen maksua vastaan!
              Ex.
              -02 e46 m3
              -08 bmw 135i
              - bmw m6
              - F20 120d
              - F20 LCI 125d

              Comment

              • MakeH
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1170
                • Vantaa

                #8
                Voisko tuohon laittaa bensanpainemittarin?

                Comment

                • KON4
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 296
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by MakeH View Post
                  Voisko tuohon laittaa bensanpainemittarin?
                  Tuskimpa voi ku korkeapainepumppu on koneen lohkossa kiinni. Tänään katon että oisko puolat antautumassa, joita on myös mennyt reilusti uusimmissa 6syl malleissa.

                  Ei kellään ois n54 koneista autoa jonka kanssa vois viettää muutaman tunnin antureita vaihdellessa ja testaillessa Noei vaisinkaa pitää vielä googlailla tosta viasta lisää
                  Ex.
                  -02 e46 m3
                  -08 bmw 135i
                  - bmw m6
                  - F20 120d
                  - F20 LCI 125d

                  Comment

                  • KON4
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 296
                    • Espoo

                    #10
                    Jahas päivitellääs tänne, eli multa otettiin samalla päästöt tosta autosta ja auto kävi aika pahasti rikkaalla :think Väittivät bemarilla että jotuis tosta softasta mikä mulla on koneessa. Mutta miten voi alkaa yhtäkkiä käymään rikkaalla/pätkimään? vai oisko se softavikaa?
                    Ex.
                    -02 e46 m3
                    -08 bmw 135i
                    - bmw m6
                    - F20 120d
                    - F20 LCI 125d

                    Comment

                    • b mutteri kasa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1461
                      • Area 03

                      #11
                      Mikäs softa sulla on?Missä/kuka tehnyt?Tuskin siellä softaan yhtäkkiä mitään vikaa on tullut,jos siellä jotain olisi ollut,niin olisi se kokoajan pätkinyt ym.

                      Itsellä toiminut auto moitteettomasti,vaikka olen nyt yrittänyt saada vikaa päälle.Lähtee normaalisti käyntiin,tyhjäkäynti normaali,ei pätki tasakaasulla ym.
                      Last edited by b mutteri kasa; 22-04-2010, 12:00.
                      BMW F11 530 dA VOLL
                      Carbon-schwarz Metallic

                      BMW E30 325i Sport

                      Comment

                      • KON4
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 296
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by b mutteri kasa View Post
                        Mikäs softa sulla on?Missä/kuka tehnyt?Tuskin siellä softaan yhtäkkiä mitään vikaa on tullut,jos siellä jotain olisi ollut,niin olisi se kokoajan pätkinyt ym.

                        Itsellä toiminut auto moitteettomasti,vaikka olen nyt yrittänyt saada vikaa päälle.Lähtee normaalisti käyntiin,tyhjäkäynti normaali,ei pätki tasakaasulla ym.

                        Mulla on tossa alpinan oma säätämä softa. Jepp tuskin se tota ongelmaa aiheuttaa, mutta mikäs firma suomessa osais alkaa tota tutkimaa jos veis sen niille?

                        Noh toivotaan nyt parasta että se sun merkkivalo oli vaan väliaikanen. Oiskohan sulla sitte jääny vikakoodi muistiin tosta merkkivalosta ni vois alkaa kattoo et mikä sielä mättää :think
                        Ex.
                        -02 e46 m3
                        -08 bmw 135i
                        - bmw m6
                        - F20 120d
                        - F20 LCI 125d

                        Comment

                        • Spark
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 44

                          #13
                          Noniin, nyt kävi takaisinkutsu Jenkeissä:




                          Tuleekohan takaisinkutsu myös Euroopassa/Suomessa? Onko tämä ollut yhtä yleinen vika myös täällä vai johtuuko esim. paikallisesta polttoaineesta?

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1461
                            • Area 03

                            #14
                            Mikä sitten on tuon korkeapainepumppu vian tuoma ongelma näissä 135/335 malleissa?Itsellä tulee/on tullut n. kerran kahdessa kk:ssa tuo iso moottorin valo,missä puolet keltaisena ja Reduce power.Vika poistuu kun sammuttaa auton,eikä tule uudestaan.Tämä on aina tapahtunut kun moottori on ollut kylmä.

                            Sen sijaan edelisessä E90 330iA -08 ilmeni korkapainepumppu vika niin,että käynistys oli erittäin pitkä ja auto jäi juuri ja juuri käyntiin.Tästä kun yritti lähteä likkeelle,niin auto sammui.Jos vika tuli ajossa,moottori meni suojatilaan/reduce power ja heti kun pysähdyit ja kierrokset idlelle,moottori sammui.Eli todellakin huomasi että vikaa oli!

                            Itse en ainakaan noihin softapäivityksiin halua lähteä,varsinkaan nyt,kun on tuo Harisen softa sisällä.

                            Originally posted by KON4 View Post
                            Noh toivotaan nyt parasta että se sun merkkivalo oli vaan väliaikanen. Oiskohan sulla sitte jääny vikakoodi muistiin tosta merkkivalosta ni vois alkaa kattoo et mikä sielä mättää :think
                            Auton käytin huollossa (Vehicle check) n.kk:si sitten,niin mitään vikakoodeja ei ollut muistissa.
                            Last edited by b mutteri kasa; 27-10-2010, 21:37.
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • Spark
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 44

                              #15
                              Originally posted by b mutteri kasa View Post
                              Mikä sitten on tuon korkeapainepumppu vian tuoma ongelma näissä 135/335 malleissa?Itsellä tulee/on tullut n. kerran kahdessa kk:ssa tuo iso moottorin valo,missä puolet keltaisena ja Reduce power.Vika poistuu kun sammuttaa auton,eikä tule uudestaan.Tämä on aina tapahtunut kun moottori on ollut kylmä.

                              Sen sijaan edelisessä E90 330iA -08 ilmeni korkapainepumppu vika niin,että käynistys oli erittäin pitkä ja auto jäi juuri ja juuri käyntiin.Tästä kun yritti lähteä likkeelle,niin auto sammui.Jos vika tuli ajossa,moottori meni suojatilaan/reduce power ja heti kun pysähdyit ja kierrokset idlelle,moottori sammui.Eli todellakin huomasi että vikaa oli!

                              Itse en ainakaan noihin softapäivityksiin halua lähteä,varsinkaan nyt,kun on tuo Harisen softa sisällä.



                              Auton käytin huollossa (Vehicle check) n.kk:si sitten,niin mitään vikakoodeja ei ollut muistissa.
                              Tuolta löytyy aika monta esimerkkiä--> http://www.youtube.com/watch?v=CGe1t...eature=related

                              Useimmissa näyttää liittyvän juuri pitkään käynnistymiseen, mutta on noita vauhdissakin ilmennyt (yskii ja reduce power päälle).

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎