Terve n54 koneen omistajat. Onko teillä ollut ongelmia kyseisen korkeapainepumpun kanssa? Käynnistäessä autoa auton starttaus kestää hiukan kauemin ja lievää tehon puutetta on myös havaittavissa. Myöhemmin yleensä ilmaantuu puolikas moottorivalo mittaristoon.
Tätä vikaa on siis ollut runsaasti 2008 loppupuolen valmistetuissa autoissa ja siitä eteempäin olevissa. Bmw on myös myöntänyt tämän itse ja pumpun uusintasuunnittelu on työn alla. Mahdollisesti uuden mallinen pumppu on jo ulkona, kun on siitä jo puhetta eri foorumeilla.
Mutta itse kysymykseen lyhyesti oma autoni on 2008 alkuvuodesta rakennettu ja viime kesänä autooni vaihdettiin tämä kyseinen korkeapainepumppu takuuna uuteen. Autoni pätki silloin satunnaisesti alakierroksilla. Vika poistui noin puoleksi vuodeksi ja nyt on sama pätkiminen tullut takaisin. Itse epäilin että ei olisi siitä kiinni koska auto on starttaillut aina täydellisesti eikä vikavaloja mittariin ole ilmestynyt.
Nyt kuitenkin takuu on jo ummessa eikä bemaria tunnu hevon vedyä kiinnostavan koko asia. Mutta otin vikakoodit autosta ja tuli tälläista tietoa.
ELI voisiko se tosiaan olla se korkeapainepumppu vai joku muu kun kooditkin muuta sanoo.
29FA Fuel pressure plausability
2AAF Fuel pump plausability
Event 1
Fuel pressure before mass control 5434,08 hpa
Engine speed 1760 rpm
voltage kl 87-14,42v
Injected mass of fuel 0,00 L/H
EKP Electronic fuel pump
Kiitos ja kumarrus etukäteen
Tätä vikaa on siis ollut runsaasti 2008 loppupuolen valmistetuissa autoissa ja siitä eteempäin olevissa. Bmw on myös myöntänyt tämän itse ja pumpun uusintasuunnittelu on työn alla. Mahdollisesti uuden mallinen pumppu on jo ulkona, kun on siitä jo puhetta eri foorumeilla.
Mutta itse kysymykseen lyhyesti oma autoni on 2008 alkuvuodesta rakennettu ja viime kesänä autooni vaihdettiin tämä kyseinen korkeapainepumppu takuuna uuteen. Autoni pätki silloin satunnaisesti alakierroksilla. Vika poistui noin puoleksi vuodeksi ja nyt on sama pätkiminen tullut takaisin. Itse epäilin että ei olisi siitä kiinni koska auto on starttaillut aina täydellisesti eikä vikavaloja mittariin ole ilmestynyt.
Nyt kuitenkin takuu on jo ummessa eikä bemaria tunnu hevon vedyä kiinnostavan koko asia. Mutta otin vikakoodit autosta ja tuli tälläista tietoa.
ELI voisiko se tosiaan olla se korkeapainepumppu vai joku muu kun kooditkin muuta sanoo.
29FA Fuel pressure plausability
2AAF Fuel pump plausability
Event 1
Fuel pressure before mass control 5434,08 hpa
Engine speed 1760 rpm
voltage kl 87-14,42v
Injected mass of fuel 0,00 L/H
EKP Electronic fuel pump
Kiitos ja kumarrus etukäteen
Comment