Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nokkien hiontaa suomessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3064
    • Suomi

    Nokkien hiontaa suomessa?

    Tietääkö joku hyviä pajoja nokkien hiontaan omien speksien kanssa.

    Esim. DBilas ainakin näyttää hiovan nokkia maailmalla ihan kohtuu hintaan ja tekee vakionokka-aihioihinkin täyttöä et voi vakionokasta tehä kovemmilla arvoilla varustetun kun muuten ois mahollista..

    Joskus oli semmosen kaverin tiedot kun Virtanen, mutta on numero hukassa toistaseks ainakin. En muista kyllä et oisko Virtasen pajalla mahollista tuohon nokkaprofiilin täyttöhitsaukseen ennen hiontaa, mutta muuten se on asiallinen firma ainakin maineensa puolesta.

    Jos jollain on omakohtasta infoa vakio M20 nokan maksimi hiotuista arvoista ilman täyttöhitsausta niin nekin passaa. Lähinnä kiinnostaa nokkien välinen kulma, asteet ja nosto.
    Vakionokan tiedotkin passaa jos jollain on jo valmiina 9.7 puristeiseen m20b25 myllyyn tai katti versioon.

    Yhteystiedot on plussaa niin noi muut varmaan selviää sitten soittamalla sinne. Muillekkin voi olla hyötyä jos kerätään noita tietoja tänne. 8)
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
  • Customi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1747
    • Kymenlaakso

    #2
    Hyvinkäällä ainakin R Koneistus tekee hiontoja omien toiveidenkin mukaan.
    Kaverille tuli sieltä juuri turbokäyttöön 290asteinen, jossa kulmat muutettiin 106>112sta.
    Hinnatkaan ei ollut kovin kalliit? muistaakseni 200€

    edit: enpä muuten oo varma olikos se hyvinkäällä vai jossain keravalla?? tarkistan osoitteen kun pääsen tallille!
    www.customworksfinland.com

    Comment

    • mailman
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 8003
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by Customi
      Hyvinkäällä ainakin R Koneistus tekee hiontoja omien toiveidenkin mukaan.
      Kaverille tuli sieltä juuri turbokäyttöön 290asteinen, jossa kulmat muutettiin 106>112sta.
      Hinnatkaan ei ollut kovin kalliit? muistaakseni 200€

      edit: enpä muuten oo varma olikos se hyvinkäällä vai jossain keravalla?? tarkistan osoitteen kun pääsen tallille!
      R-koneistus on Keravalla, ja käsittääkseni suhtkoht edullinen mesta :?: :roll:
      G01 ///M40i '19
      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
      E39 ///M5 '00

      Comment

      • Jyse
        Newbiemmer
        • May 2004
        • 19
        • Urjala

        #4
        Re: Nokkien hiontaa suomessa?

        "Joskus oli semmosen kaverin tiedot kun Virtanen, mutta on numero hukassa toistaseks ainakin. "

        Virtanen Mauri, Urjala 040-7601253

        Comment

        • Shadow-line
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 245
          • Pirkanmaa

          #5
          Re: Nokkien hiontaa suomessa?

          Originally posted by Suutari
          Tietääkö joku hyviä pajoja nokkien hiontaan omien speksien kanssa.

          Esim. DBilas ainakin näyttää hiovan nokkia maailmalla ihan kohtuu hintaan ja tekee vakionokka-aihioihinkin täyttöä et voi vakionokasta tehä kovemmilla arvoilla varustetun kun muuten ois mahollista..

          Joskus oli semmosen kaverin tiedot kun Virtanen, mutta on numero hukassa toistaseks ainakin. En muista kyllä et oisko Virtasen pajalla mahollista tuohon nokkaprofiilin täyttöhitsaukseen ennen hiontaa, mutta muuten se on asiallinen firma ainakin maineensa puolesta.

          Jos jollain on omakohtasta infoa vakio M20 nokan maksimi hiotuista arvoista ilman täyttöhitsausta niin nekin passaa. Lähinnä kiinnostaa nokkien välinen kulma, asteet ja nosto.
          Vakionokan tiedotkin passaa jos jollain on jo valmiina 9.7 puristeiseen m20b25 myllyyn tai katti versioon.

          Yhteystiedot on plussaa niin noi muut varmaan selviää sitten soittamalla sinne. Muillekkin voi olla hyötyä jos kerätään noita tietoja tänne. 8)
          Olisitkohan tarkoittanut Virtasen Mauria tai jotain sellaista.En muista numeroa, mutta muutama vuosi sitten kun olin M-Sportilla Viialassa töissä, Maurin tekemiä nokkia näki paljon! Silloin sillä oli Kylmäkosken puolella halli, en tiedä nykytilannetta. Mutta soita Puukan Veijolle M-Sportiin puh. 03-5435100 tai 0400-952325(kännykkänro muistaakseni toi..),se ainaki tietää Maurin tiedot.

          Ja suosittelen Mauria!!!!Ihmemies,teki vaikka puusta nokka-akselin.. :lol:

          Comment

          • Suutari
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 3064
            • Suomi

            #6
            Loistavaa . Lisää ei ikinä oo pahitteks. Maurilla tosiaan on ainakin hyvä maine ralli/jokkis/katupiireissäkin.

            Tässä yks kanssa, ilmeisesti Keski-Suomessa. Laadusta ei ole sen kummemmin tietoa. Kaveri hommas nokan tuolta ja voin kysästä mitä se on mieltä.

            Laaksonen Eero
            Ylikulmalantie 419
            25330 Kuusjoki
            040-7262859
            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
            -Official BTCF-Sauna Team-
            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
            -Team BTCF Top Alcohol-
            -Team Pimp My Bride-
            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

            Comment

            • Shadow-line
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 245
              • Pirkanmaa

              #7
              Oops, olihan joku jo kertonu maurin tiedot, vois taas lukee paremmin! :oops: :oops:

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3064
                • Suomi

                #8
                kertaus ei oo pahitteeks 8)
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • Customi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1747
                  • Kymenlaakso

                  #9
                  Pitäisiköhän nuo numerot ja yhteystiedot poimia tuolta taltaan ja tehdä jonkinlainen koti niille,jotta eivät katoa muiden topicien joukkoon ajanmyötä?

                  kasataan vaikka tänne tekniikka osaston alle joku lista johon laitetaan vain yhteystiedot ja faktat mitä mikäkin firma tekee ja missä?
                  Listattaisiin koneistamoista,penkityspaikkoihin jne..

                  Ja pidettään se topikki sitten puhtaana kaikesta turhasta ja jauhetaan laaduista ja muusta sitten muissa? oiskos ajatusta?
                  Sellaisesta listasta olisi ainakin hyvä etsiä haluamiansa palveluita,haluamaltaan alueelta.
                  www.customworksfinland.com

                  Comment

                  • Janza182
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4988
                    • 013

                    #10
                    Vauhtipyörä joensuussa hioo myös nokkia..
                    Yritän kaivella numeron jos kiinnostaa... Ukkolnatie ? jotain osoite..

                    Comment

                    • mailman
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 8003
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Customi
                      Pitäisiköhän nuo numerot ja yhteystiedot poimia tuolta taltaan ja tehdä jonkinlainen koti niille,jotta eivät katoa muiden topicien joukkoon ajanmyötä?

                      kasataan vaikka tänne tekniikka osaston alle joku lista johon laitetaan vain yhteystiedot ja faktat mitä mikäkin firma tekee ja missä?
                      Listattaisiin koneistamoista,penkityspaikkoihin jne..

                      Ja pidettään se topikki sitten puhtaana kaikesta turhasta ja jauhetaan laaduista ja muusta sitten muissa? oiskos ajatusta?
                      Sellaisesta listasta olisi ainakin hyvä etsiä haluamiansa palveluita,haluamaltaan alueelta.
                      Asiaa! Mut tuo pitäisi suunnitella jotenkin sitten mahdollisimman toimivaksi :roll: :oops:
                      G01 ///M40i '19
                      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                      E39 ///M5 '00

                      Comment

                      • Hasardi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 1860
                        • Der Hauptstad

                        #12
                        Originally posted by Suutari
                        Loistavaa . Lisää ei ikinä oo pahitteks.

                        Edullisempi kuin R-koneistus, ja ovat myös alan welhoja!
                        Stadtluft macht frei.

                        Comment

                        • wj
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 3253
                          • Järvenpää

                          #13
                          Originally posted by Hasardi
                          Originally posted by Suutari
                          Loistavaa . Lisää ei ikinä oo pahitteks.

                          Edullisempi kuin R-koneistus, ja ovat myös alan welhoja!
                          Niin ja laadukkaampi ja parempi palvelu kuin r-koneistuksessa.

                          Tässä juttelin paikallisen koneistajan omistajan kanssa.
                          Kuulemma käytti asiakkaitten kampia ja nokkia hiottavana ja hitsattavana tuola. Laatu oli laidasta laitaan. Välillä ne kuulemma ryssi ihan totaallisesti, pilas kampia ja nokkia

                          Mutta eipä enää kuulemma r-koneistukseen vie mitään.
                          - 2006 Mustang cabriolet
                          - Sleekcraft Enforcer 28'

                          Comment

                          • Juchelius
                            BTCF Member
                            • Sep 2009
                            • 298
                            • Oulu

                            #14
                            Vanhaa topiccia henkiin..
                            Nokkien teettäminen / hiotuttaminen on suoraan sanottuna täysin tuntematon maailma.

                            Aihe tuli vastaan kun olen miettinyt hieman kireämpia nokkia M52B28:iin.
                            Olen katsonut Ebaysta jenkki M3:sen nokkia. Hinnat näyttää pyörivän 400-500€ välillä. Nokat vastaa siis Schrickin katunokkia.

                            Onko noiden M52B28 vakio nokkien hionta minkäänlainen vaihtoehto jos noihin "virinokkiin" vertaa? Saako vakioista teetettyä /muokattua vastaavia? Speksithän kyllä löytyy netistä suoraan.
                            Jos onnistuu, missä hintaluokassa teettäminen yleensä on? Noita vakionokkia näyttää olevan myynnissä käytettynä parin sadan euron hintaan. Toki omassakin on yhdet vakiot paikallaan mutta ajatuksena olisi se että auto on "pukeilla" mahdollisimman vähän aikaa. Omat joutaa vaihdon jälkeen myyntiin.

                            Kannattaako tuossa hintaluokassa suosiolla ostaa nuo valmiit pois vai saako tuohon hintaan tai jopa halvemmalla vakiot muokattua.
                            1985 e30 320i Baur Cabriolet
                            1995 328 ex ratakikkare

                            Comment

                            • 2bar..ahhh
                              BTCF Honorary Member
                              • Nov 2004
                              • 3351
                              • haapavesi

                              #15
                              Originally posted by Juchelius View Post
                              Vanhaa topiccia henkiin..
                              Nokkien teettäminen / hiotuttaminen on suoraan sanottuna täysin tuntematon maailma.

                              Aihe tuli vastaan kun olen miettinyt hieman kireämpia nokkia M52B28:iin.
                              Olen katsonut Ebaysta jenkki M3:sen nokkia. Hinnat näyttää pyörivän 400-500€ välillä. Nokat vastaa siis Schrickin katunokkia.

                              Onko noiden M52B28 vakio nokkien hionta minkäänlainen vaihtoehto jos noihin "virinokkiin" vertaa? Saako vakioista teetettyä /muokattua vastaavia? Speksithän kyllä löytyy netistä suoraan.
                              Jos onnistuu, missä hintaluokassa teettäminen yleensä on? Noita vakionokkia näyttää olevan myynnissä käytettynä parin sadan euron hintaan. Toki omassakin on yhdet vakiot paikallaan mutta ajatuksena olisi se että auto on "pukeilla" mahdollisimman vähän aikaa. Omat joutaa vaihdon jälkeen myyntiin.

                              Kannattaako tuossa hintaluokassa suosiolla ostaa nuo valmiit pois vai saako tuohon hintaan tai jopa halvemmalla vakiot muokattua.
                              jos joudut nokat ostaan käytettynä ja sit hiotuttamaan vielä niin suosittelen et ostat uudet nokat hintaa kuiteskin nokan hionnalle tulee 150€----> ja sit viel perusympyrät muuttuu ja joutuu simmaileen ventiilin säätöjä...
                              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎