Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nokkien hiontaa suomessa?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e30tampio
    Banned
    • Feb 2012
    • 216
    • Seinäjoki

Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    jos joudut nokat ostaan käytettynä ja sit hiotuttamaan vielä niin suosittelen et ostat uudet nokat hintaa kuiteskin nokan hionnalle tulee 150€----> ja sit viel perusympyrät muuttuu ja joutuu simmaileen ventiilin säätöjä...
    Näin on... mulla on hiottu nokka m20b20 ja toistaseks jees mutta jos vähääkään joutuu vielä venttiilivälyksiä säätään ni vara loppu kesken.. ei kiva.. virtasen tekemä mun nokka ja hyvin pelaa mutta jos itse olisin päättäjänä ollut silloin kun se on tehty niin kyllä uusi olis pidemmän päälle viisaampi ollut.. (tuskin virtanen tätäkään on ilmaseks tehny)

Comment

• 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

Originally posted by e30tampio View Post
      Näin on... mulla on hiottu nokka m20b20 ja toistaseks jees mutta jos vähääkään joutuu vielä venttiilivälyksiä säätään ni vara loppu kesken.. ei kiva.. virtasen tekemä mun nokka ja hyvin pelaa mutta jos itse olisin päättäjänä ollut silloin kun se on tehty niin kyllä uusi olis pidemmän päälle viisaampi ollut.. (tuskin virtanen tätäkään on ilmaseks tehny)
      m20bxx keinuhinan on saatavilla isompia limppuja niin riittää säätövara...

M-sport viiala kannataa kysellä jos tarve..
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

Comment

• e30tampio
        Banned
        • Feb 2012
        • 216
        • Seinäjoki

m20bxx keinuhinan on saatavilla isompia limppuja niin riittää säätövara...

M-sport viiala kannataa kysellä jos tarve..
        Thanks toki mulle ei taida enää tulla tarpeeseen kun varmaa menee myyntii toi nokka josain kohtaa...

Comment

• jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2979
          • Uusimaa

jos joudut nokat ostaan käytettynä ja sit hiotuttamaan vielä niin suosittelen et ostat uudet nokat hintaa kuiteskin nokan hionnalle tulee 150€----> ja sit viel perusympyrät muuttuu ja joutuu simmaileen ventiilin säätöjä...
          Tyhmä kyselee, eikös noissa ole hydrauliset välyksen säädöt. Olen ymmärtänyt, että sen kun heittää hiotut nokat sisään ja ajoon, vai?
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

Comment

• e30tampio
            Banned
            • Feb 2012
            • 216
            • Seinäjoki

Originally posted by jaki View Post
            Tyhmä kyselee, eikös noissa ole hydrauliset välyksen säädöt.
            Riippunee aika pitkälti siitä mistä koneesta puhutaan...

Comment

• jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2979
              • Uusimaa

Originally posted by e30tampio View Post
              Riippunee aika pitkälti siitä mistä koneesta puhutaan...
              Ei, vaan edellinen kommentti oli M52-koneista, joten kysymykseni oli suoraa jatkoa siihen
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

Comment

• Juchelius
                BTCF Member
                • Sep 2009
                • 298
                • Oulu

On hydrauliset M52:ssa. Eli menee käytännössä heittämällä paikalleen. Näin olen ymmärtänyt, en puhu kokemuksesta.

Jos haluaa kierrättää turvallisesti pikkuisen korkeammalle, joutuu päivittämään hydrauliset kiinteisiin, jolloin ilmeisesti tulee tuota simmailu hommaa..
                1985 e30 320i Baur Cabriolet
                1995 328 ex ratakikkare

Comment

• METALLIMIES
                  BTCF Member
                  • Jun 2007
                  • 61
                  • Kouvola

Originally posted by Juchelius View Post
                  Vanhaa topiccia henkiin..
                  Nokkien teettäminen / hiotuttaminen on suoraan sanottuna täysin tuntematon maailma.

Aihe tuli vastaan kun olen miettinyt hieman kireämpia nokkia M52B28:iin.
                  Olen katsonut Ebaysta jenkki M3:sen nokkia. Hinnat näyttää pyörivän 400-500€ välillä. Nokat vastaa siis Schrickin katunokkia.

Onko noiden M52B28 vakio nokkien hionta minkäänlainen vaihtoehto jos noihin "virinokkiin" vertaa? Saako vakioista teetettyä /muokattua vastaavia? Speksithän kyllä löytyy netistä suoraan.
                  Jos onnistuu, missä hintaluokassa teettäminen yleensä on? Noita vakionokkia näyttää olevan myynnissä käytettynä parin sadan euron hintaan. Toki omassakin on yhdet vakiot paikallaan mutta ajatuksena olisi se että auto on "pukeilla" mahdollisimman vähän aikaa. Omat joutaa vaihdon jälkeen myyntiin.

Kannattaako tuossa hintaluokassa suosiolla ostaa nuo valmiit pois vai saako tuohon hintaan tai jopa halvemmalla vakiot muokattua.
                  Omaan m42b18 käytin viime kesänä nokat hiottavana. Hionta maksoi 260e ja vastaavat valmiit ois ollu reilu 700e, joten kyllä se mun mielestä ihan kannattava vaihtoehto oli. Myös suhde käytetyn rahamäärän ja lisääntyneen suorituskyvyn välillä oli suorastaan erinomainen.

Alkuperäset nokathan tossa oli 228 asteiset ja 9,0 nostolla, hionnan jälkeen vastaavasti 260 ja 10,4. Enempää ei oikein pysty vakio hydraulisten nostinten kanssa hiomaan, muuten loppuu nostimesta säätövara. Samoin vakio venttiilinjousista alkaa loppua ominaisuudet.

Pelkällä nokkien hionnalla ei vielä kovin kummoista teholisää saatu, täysi hyöty tuli vasta kun moottorinohjaukselle vaihdettiin näille nokille säädetty lastu. Tosin nytkin on täyskaasulla seossuhde aivan liian laiha, bensanpaineita nostamalla sais vielä muutaman hepan lisää.
                  Last edited by METALLIMIES; 02-03-2012, 23:38.
                  e46 330d
                  e30 318iS

Comment

• e30tampio
                    Banned
                    • Feb 2012
                    • 216
                    • Seinäjoki

Ei, vaan edellinen kommentti oli M52-koneista, joten kysymykseni oli suoraa jatkoa siihen
                    hups

Comment

• 2bar..ahhh
                      BTCF Honorary Member
                      • Nov 2004
                      • 3351
                      • haapavesi

Tyhmä kyselee, eikös noissa ole hydrauliset välyksen säädöt. Olen ymmärtänyt, että sen kun heittää hiotut nokat sisään ja ajoon, vai?
                      on joo mut en ainakaan ite luottais jos perusympyrä muuttuu rajusti niin siihen et se säätökalikka toimii oikein.

ite ainakin olen kaikiiin joissa hydraulikuppi niin teheny lascapit venanpäälle.

4mm pienempi perusympyrä niin 2mm lätkä venanpäälle.
                      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

Comment

• bemu535ia
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 104
                        • Tammisaari

Mites m50 moottorin ohjaus on pelittänyt nokkien vaihon jälkeen?onko kenelläkään kokemusta?
                        ex 520 e28
                        ex 318 e30
                        ex 518 e34 x3
                        ex 535ia e34 yfn-961
                        ex 320 cabrio e30 ats-320
                        ex 320 e36 touring khi-193
                        ex e46 318 kkz-499
                        ex 325ia e30 cabrio ygz-910

e36 320
                        e60 520

Comment

Working...