Originally posted by 2bar..ahhh
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nokkien hiontaa suomessa?
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by e30tampio View PostNäin on... mulla on hiottu nokka m20b20 ja toistaseks jees mutta jos vähääkään joutuu vielä venttiilivälyksiä säätään ni vara loppu kesken.. ei kiva.. virtasen tekemä mun nokka ja hyvin pelaa mutta jos itse olisin päättäjänä ollut silloin kun se on tehty niin kyllä uusi olis pidemmän päälle viisaampi ollut.. (tuskin virtanen tätäkään on ilmaseks tehny)
M-sport viiala kannataa kysellä jos tarve..€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postjos joudut nokat ostaan käytettynä ja sit hiotuttamaan vielä niin suosittelen et ostat uudet nokat hintaa kuiteskin nokan hionnalle tulee 150€----> ja sit viel perusympyrät muuttuu ja joutuu simmaileen ventiilin säätöjä...BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by e30tampio View PostRiippunee aika pitkälti siitä mistä koneesta puhutaan...BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
On hydrauliset M52:ssa. Eli menee käytännössä heittämällä paikalleen. Näin olen ymmärtänyt, en puhu kokemuksesta.
Jos haluaa kierrättää turvallisesti pikkuisen korkeammalle, joutuu päivittämään hydrauliset kiinteisiin, jolloin ilmeisesti tulee tuota simmailu hommaa..1985 e30 320i Baur Cabriolet
1995 328 ex ratakikkare
Comment
-
-
Originally posted by Juchelius View PostVanhaa topiccia henkiin..
Nokkien teettäminen / hiotuttaminen on suoraan sanottuna täysin tuntematon maailma.
Aihe tuli vastaan kun olen miettinyt hieman kireämpia nokkia M52B28:iin.
Olen katsonut Ebaysta jenkki M3:sen nokkia. Hinnat näyttää pyörivän 400-500€ välillä. Nokat vastaa siis Schrickin katunokkia.
Onko noiden M52B28 vakio nokkien hionta minkäänlainen vaihtoehto jos noihin "virinokkiin" vertaa? Saako vakioista teetettyä /muokattua vastaavia? Speksithän kyllä löytyy netistä suoraan.
Jos onnistuu, missä hintaluokassa teettäminen yleensä on? Noita vakionokkia näyttää olevan myynnissä käytettynä parin sadan euron hintaan. Toki omassakin on yhdet vakiot paikallaan mutta ajatuksena olisi se että auto on "pukeilla" mahdollisimman vähän aikaa. Omat joutaa vaihdon jälkeen myyntiin.
Kannattaako tuossa hintaluokassa suosiolla ostaa nuo valmiit pois vai saako tuohon hintaan tai jopa halvemmalla vakiot muokattua.
Alkuperäset nokathan tossa oli 228 asteiset ja 9,0 nostolla, hionnan jälkeen vastaavasti 260 ja 10,4. Enempää ei oikein pysty vakio hydraulisten nostinten kanssa hiomaan, muuten loppuu nostimesta säätövara. Samoin vakio venttiilinjousista alkaa loppua ominaisuudet.
Pelkällä nokkien hionnalla ei vielä kovin kummoista teholisää saatu, täysi hyöty tuli vasta kun moottorinohjaukselle vaihdettiin näille nokille säädetty lastu. Tosin nytkin on täyskaasulla seossuhde aivan liian laiha, bensanpaineita nostamalla sais vielä muutaman hepan lisää.Last edited by METALLIMIES; 02-03-2012, 23:38.e46 330d
e30 318iS
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostTyhmä kyselee, eikös noissa ole hydrauliset välyksen säädöt. Olen ymmärtänyt, että sen kun heittää hiotut nokat sisään ja ajoon, vai?
ite ainakin olen kaikiiin joissa hydraulikuppi niin teheny lascapit venanpäälle.
4mm pienempi perusympyrä niin 2mm lätkä venanpäälle.€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
Comment