Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kansivikaa 528:ssa???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JD
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1194
    • Espoo

    #16
    Originally posted by Janzki View Post
    Edit, sen verran sanon, notta jotta ei jos ei ole aikaisemmin kansiremppaa tehnyt mihinkään autoon, niin tuo kone ei se helpoin ole asiaa lähteä harjoittelemaan. Vanos jne..Vaatii hiukan (höpö höpö) erikoistyökaluja mitkä tekee kyllä itsekkin muttah, soveltaa pitää osata.
    Karkeasti sanottuna kansirempan tekee kutoseen n.1000e omalla työllä, ja teettynä lienee siinä 2500-4000e..Aika kirjavasti hintoja noille ladellaan kun huvikseen tullut kyseltyä.
    Totta, kyseessä on ehkä vaikeimpia ruuvaustöitä mitä vakioautoon voi tehdä? Tai vaihdelaaatikon kasaus voi olla hankalampi...
    Tietoa tarvitaan aika paljon monista eri asioista. Mutta ei kuitenkaan tarvitse olla supermies, kaikki mahtuu ymmärrykseen sitten kun tietää.

    Itseni yllätti tuohon menevä aika, sen kun kertoo korjaamon tuntiveloituksilla niin ihan siitä sitä laskua kertyy väkisinkin.
    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

    Comment

    • jpr-79
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 59
      • Saloinen

      #17
      Originally posted by JD View Post
      Totta, kyseessä on ehkä vaikeimpia ruuvaustöitä mitä vakioautoon voi tehdä? Tai vaihdelaaatikon kasaus voi olla hankalampi...
      Tietoa tarvitaan aika paljon monista eri asioista. Mutta ei kuitenkaan tarvitse olla supermies, kaikki mahtuu ymmärrykseen sitten kun tietää.

      Itseni yllätti tuohon menevä aika, sen kun kertoo korjaamon tuntiveloituksilla niin ihan siitä sitä laskua kertyy väkisinkin.
      Itselläni hirvittää just tuon vanoksen takia, ja tietenki mitä erikoistyökaluja tarvii, mut pitää kattella, ikään en ole kyllä vieraalla korjauttanut autoa, kannen tiivisteitä olen remmikoneeseen vaihtanut, mut miten ketjun kanssa pitää toimia, tarviiko sen katkaista?

      Comment

      • JD
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1194
        • Espoo

        #18
        Originally posted by jpr-79 View Post
        Itselläni hirvittää just tuon vanoksen takia, ja tietenki mitä erikoistyökaluja tarvii, mut pitää kattella, ikään en ole kyllä vieraalla korjauttanut autoa, kannen tiivisteitä olen remmikoneeseen vaihtanut, mut miten ketjun kanssa pitää toimia, tarviiko sen katkaista?
        Noilla samoilla kokemuksilla minäkin kannen irrotin, eli ei supertiedettä.

        Ketjua ei tarvitse katkaista. Vanos menee paikoilleen kun lukee nettiohjeet mutta voi joutua pari kertaa kokeilemaan että säätöalue menee oikeaan suuntaan. Myös rattaan sisäänmeno nokka-akselin päähän vaatii oikeanlaisen pyöräytyksen, se kyllä menee sitten takkuilematta -väkisin punnerrus tai kiinnitysruuveilla vääntäminen kielletty.

        Irrotusvaiheessa pitää huomata ne kaikki pikkupultit vanoksen päässä joilla kansi ruuvattu jakopäänkoppaan. Torx kantaisia ja niihin mahtuu vain pienin hylsysarja, kannenpultteihin menee myös seuraava hylsysarjan koko jos nokat on kiinni, 1/2 tuumainen sarja käy vain jos nokka-akselit irrottaa.
        Niin ja mitään niistä ei kannata tiputtaa jakopäänkopasta sisään, remonttia tulee useampi tunti lisää kun purkaa etupään, rätti kokoajan peittämään aukkoa on hyvä konsti.

        Nokka-akselit saa kohdistettua suoraan ilman erikoistyökaluakin kun tekee apuvälineen jolla katsoo että nokka-akselin peräpään kohdistusneliöt ovat suorakulmassa kanteen nähden. Työkalu toki helpottaa kun se pitää ne paikoillaan.
        Kampiakselin voi lukita mutta on siinä kampiakselin päässä hihnapyörässä selkeät merkitkin joilla myös onnistuu.

        Momentit tarvitset etsiä kaikille pulteille.
        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

        Comment

        • -Juke-
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 61
          • Hämeenlinna

          #19
          Tos on hyvä ohje siihen vanoksen ajoitukseen http://www.youtube.com/watch?v=6khny0mbHeI
          Ja tos niihin nokka-akseleihin


          ite tein just 328 kansirempan eikä se niin hirveen vaikee oo sit ku sitä rupee tekeen ja on tarpeeks ohjeita ja täält foorumilta niit löytää aika hyvin

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #20
            Ja kun muistaa kansiremppaa tehdessä pitää maltin..Maltti on valttia näissä. Suinpäin sukkelaan jos menee roplaamaan niin tekee enemmän vahinkoa kuin hyvää.
            Ts. ohjeiden luku moneen kertaan ja niiden sisäistäminen niin homma on ok.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎