Minun oli pakko tehdä tästä oma ketju kun tältä foorumilta ei searchilla ole löytynyt kohtalotovereita.
Ongelma on siis seuraava:
Kun auto on seisonut yön yli ja aamulla pistää koneen käyntiin se käy normaalisti noin 20 sekuntia noin 1000rpm, sitten kun kierrokset alkaa laskemaan kohti normaalia tyhjäkäyntinopeutta alkaa auto hytkymään kun vanha jenkki V8 ja kierrokset vähän veivaa. Noin 40-1min jälkeen syttyy yksi sylinteri tippuu selvästi pois pelistä ja moottorivalo syttyy. Jos sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen auto käy taas kaikilla, mutta jos ei lähde ajamaan sama rumba toistuu. Jos autolla lähtee heti liikenteeseen ei mitään vikaa ole havaittavissa ja noin 500m ajamisen jälkeen tyhjäkäynti on jo normaalia ja sen voi jättää käyntiin vaikka puoleksi tunniksi ilman ongelmaa. Vika esiintyy siis ainoastaan jääkylmällä koneella.
Eka toimenpide oli siis puolan vaihtaminen. Ei tietenkään auttanut. Koska sama vika toistui kokeiltiin puolan siirtämistä vielä varmuuden vuoksi toiselle sylinterille. Ja vika siirtyikin toiselle sylinterille. Joten pistettiin vielä uusi puola juuri vaihdetunkin tilalle. Tälläkään ei ollut mitään vaikutusta. Seuraavaksi lähemmin syynättiin ja koneesta löytyikin pieni imuvuoto ja halkeama venttiilikopassa, jotka korjattiin. Tälläkään ei ollut minkäänlaista vaikutusta ongelmaan.
Nyt on vähän ideat jo hukassa..
Imuvuodot on siis tutkittu ensin laakkosella noin 3kk sitten (silloin autossa oli ihan kunnon tyhäkäyntiongelma ja oli vikakoodia laihasta seoksesta, misfireä ja lamdaa, kaikki silloiset imuvuodot, oliko noin 4 eri, korjattiin ja auto kävi moittietta muuten kun juuri siis jääkylmänä paikallaan). Nyt autokeskus sitten löysi vielä yhden lisää ja tuon venttiilikoppavaurion.
Ja ainoa vikakoodi on siis Cyl. 2 Misfire. Yhden kerran näytti myös Cyl.4, mutta sittemmin vain kakkosta herjannut.
Autokeskuksessa ovat nyt sitä mieltä että imusarjaa ei voi ihan täysin aukotta tarkistaa imuvudoista, vaan pitäisi kuullema vaihtaa koko imusarja jos haluaa pelata varmanpäälle, koska kaikkiin tiivisteisiin ym. ei kuullema pääse käsiksi?
Ongelma on siis seuraava:
Kun auto on seisonut yön yli ja aamulla pistää koneen käyntiin se käy normaalisti noin 20 sekuntia noin 1000rpm, sitten kun kierrokset alkaa laskemaan kohti normaalia tyhjäkäyntinopeutta alkaa auto hytkymään kun vanha jenkki V8 ja kierrokset vähän veivaa. Noin 40-1min jälkeen syttyy yksi sylinteri tippuu selvästi pois pelistä ja moottorivalo syttyy. Jos sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen auto käy taas kaikilla, mutta jos ei lähde ajamaan sama rumba toistuu. Jos autolla lähtee heti liikenteeseen ei mitään vikaa ole havaittavissa ja noin 500m ajamisen jälkeen tyhjäkäynti on jo normaalia ja sen voi jättää käyntiin vaikka puoleksi tunniksi ilman ongelmaa. Vika esiintyy siis ainoastaan jääkylmällä koneella.
Eka toimenpide oli siis puolan vaihtaminen. Ei tietenkään auttanut. Koska sama vika toistui kokeiltiin puolan siirtämistä vielä varmuuden vuoksi toiselle sylinterille. Ja vika siirtyikin toiselle sylinterille. Joten pistettiin vielä uusi puola juuri vaihdetunkin tilalle. Tälläkään ei ollut mitään vaikutusta. Seuraavaksi lähemmin syynättiin ja koneesta löytyikin pieni imuvuoto ja halkeama venttiilikopassa, jotka korjattiin. Tälläkään ei ollut minkäänlaista vaikutusta ongelmaan.
Nyt on vähän ideat jo hukassa..
Imuvuodot on siis tutkittu ensin laakkosella noin 3kk sitten (silloin autossa oli ihan kunnon tyhäkäyntiongelma ja oli vikakoodia laihasta seoksesta, misfireä ja lamdaa, kaikki silloiset imuvuodot, oliko noin 4 eri, korjattiin ja auto kävi moittietta muuten kun juuri siis jääkylmänä paikallaan). Nyt autokeskus sitten löysi vielä yhden lisää ja tuon venttiilikoppavaurion.
Ja ainoa vikakoodi on siis Cyl. 2 Misfire. Yhden kerran näytti myös Cyl.4, mutta sittemmin vain kakkosta herjannut.
Autokeskuksessa ovat nyt sitä mieltä että imusarjaa ei voi ihan täysin aukotta tarkistaa imuvudoista, vaan pitäisi kuullema vaihtaa koko imusarja jos haluaa pelata varmanpäälle, koska kaikkiin tiivisteisiin ym. ei kuullema pääse käsiksi?
Comment