Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54b30 kylmänä esiintyvä outo misfire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #16
    Tuossahan se lukee vikakoodin kuvauksessakin:

    Cyl. 2 combustion miss with cylinder cutout.

    Eli jätetty pois pelistä tuo sylinteri. Miten voi olla ennenkuulumatonta merkkihuollolle, voi Jeesus sentään, ja sitten vaihdellaan suutinta...

    Comment

    • Netsk
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 238
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by Risto113 View Post
      Tuossahan se lukee vikakoodin kuvauksessakin:

      Cyl. 2 combustion miss with cylinder cutout.

      Eli jätetty pois pelistä tuo sylinteri. Miten voi olla ennenkuulumatonta merkkihuollolle, voi Jeesus sentään, ja sitten vaihdellaan suutinta...
      Jo, tosta suuttimesta voisin jättää maksamatta..

      Itse pää-vikakoodi oli kuitenkin siis cyl.2 misfire.
      Last edited by Netsk; 29-04-2010, 16:20.
      F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
      ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #18
        Originally posted by Netsk View Post
        Jo, tosta suuttimesta voisin jättää maksamatta..

        Itse pää-vikakoodi oli kuitenkin siis cyl.2 misfire.
        olisiko kauheasti metsässä jos siellä on jonkinasteinen imuvuoto + huono tulppa/puola sylinterissä 2 -> sylinterissä 2 heikompi kipinä kuin muissa ja laiha seos = misfire cyl 2

        MUTUA
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Netsk
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 238
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by peto2 View Post
          olisiko kauheasti metsässä jos siellä on jonkinasteinen imuvuoto + huono tulppa/puola sylinterissä 2 -> sylinterissä 2 heikompi kipinä kuin muissa ja laiha seos = misfire cyl 2

          MUTUA
          Puola vaihdettu kahdesti. Eikö laihasta seoksesta yleensä tule vikakoodi?
          F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
          ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

          Comment

          • Netsk
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 238
            • Helsinki

            #20
            Noniin arvon herrat.

            Kaikki alipaineletkut tutkittu moneen kertaan, imusarjan tiivisteet vielä vaihdettu varmuuden vuoksi. Vanokseltakin tulee normaalit arvot. Toista ilmamassamittari kokeiltu autossa kiinni. Mikään ei auta.

            Olisko ECU viallinen vai mitä tähän keksisi?
            F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
            ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

            Comment

            • jouskari318is
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 215
              • Tampere

              #21
              tulppien kiinnitys..

              Ei kyllä ihan osu siihen vikaan mikä itsellä tuli löysällä olevasta tulpasta mutta oletko kokeillut että tulpat on varmasti kiinni? Minulla siis m52b25tu kone nyki 1000-1500 kierroksella vedätettäessä ja syyksi löytyi tulpanvaihdon yhteydessä löysällä oleva tulppa... Tuo nyt ainakin on ilmainen ja helppo tarkistaa.

              Comment

              • bmw330ci
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 231
                • Etelä-Suomi

                #22
                Originally posted by Netsk View Post
                Noniin arvon herrat.

                Kaikki alipaineletkut tutkittu moneen kertaan, imusarjan tiivisteet vielä vaihdettu varmuuden vuoksi. Vanokseltakin tulee normaalit arvot. Toista ilmamassamittari kokeiltu autossa kiinni. Mikään ei auta.

                Olisko ECU viallinen vai mitä tähän keksisi?

                Oletteko muuten katsoneet paljonko teidän ilmamassamittarin kulutuslukema kg/h on inpalla luettaessa? Itsellä on tuossa 0-100 asteikko ja tyhjäkäynnillä näyttää about 19,mutta sitten kun kiihdytät talla pohjassa tuo arvo menee heittämällä yli 250. Eli heti kun tuo arvo ylittää 100 niin huutomerkki ilmaantuu lukeman perään Autoon juuri vaihdettu alkuperäinen siemenssin IMM ja haitariputket uusittu. Ja moottori oli M54b30

                Sinänsä auto toimii ihan OK, mutta kiinnostaisi tietää onko tuo maffi arvo ihan ok?

                Comment

                • Netsk
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 238
                  • Helsinki

                  #23
                  Nyt tuli viestiä autokeskuksesta että ei auta muu enään kun avata sylinterin kansi...maksaa pelkkä avaaminen ja paikalleenlaittaminen tonnin. Pahimmassa tapauksessa pitää kuullema vaihtaa koko moottori..?

                  En voi uskoa että on käynyt näin uskomattoman huono mäihä. Kannattaisko hankkia toinen mielipide? Miten voin näin suht uudessa ja vasta 140tkm ajetussa moottorissa olla noin vakava vaurio?

                  Bensapaineet kuullema ok, imuvotoja ei kuullema ole, kaikki muutkin arvot ovat kunnossa paitsi että kakkossylinterin korjausarvo on 1.9.
                  F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                  ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #24
                    Originally posted by Netsk View Post
                    Nyt tuli viestiä autokeskuksesta että ei auta muu enään kun avata sylinterin kansi...maksaa pelkkä avaaminen ja paikalleenlaittaminen tonnin. Pahimmassa tapauksessa pitää kuullema vaihtaa koko moottori..?
                    Paljonko oli puristuspaineet?

                    Eihän ne ilman puristuspainemittausta ole kantta repimässä, sano ettei ole?

                    Comment

                    • tanppu
                      Bimmer Rookie
                      • May 2008
                      • 169
                      • Vantaa

                      #25
                      Originally posted by Risto113 View Post
                      Paljonko oli puristuspaineet?

                      Eihän ne ilman puristuspainemittausta ole kantta repimässä, sano ettei ole?
                      <-offtopic->
                      Jos kyseessä on toi Konalan Autokeskus, niin en yhtään ihmettelis vaik ne olis vaihtamassa jo katalysaattoria ja kardaania. Kokemuksen kova sana. Ne mannet mitä siel on pyörittämässä sitä mestaa on niin kusettajia kaikki etten veis sinne autooni huoltoon vaikka olis viimenen paikka koko maailmassa.
                      <-/offtopic->


                      Eli vie se jonnekkin toiselle arvioinnille.
                      Ex vehkeet..
                      X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #26
                        Se suutin tarvii myös ehjät johtimet toimiakseen , jos oma olisi niin tässä vaiheessa mittaisin piuhat ainakin piruuttani.

                        Kysymys : Onko kuunneltu ettei pidä mitään ylimääräistä ääntä kylmänä eli silloin kun kakkospytty on pois pelistä (vai mikä reikä se oli joka ei pala kunnolla)?
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Netsk
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 238
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Se suutin tarvii myös ehjät johtimet toimiakseen , jos oma olisi niin tässä vaiheessa mittaisin piuhat ainakin piruuttani.

                          Kysymys : Onko kuunneltu ettei pidä mitään ylimääräistä ääntä kylmänä eli silloin kun kakkospytty on pois pelistä (vai mikä reikä se oli joka ei pala kunnolla)?
                          Niin, mistä minä tiedän mitä ovat OIKESTI tehneet. Vähän tuntuu nyt et haluuvat eroon vaan autosta kun ne ei keksi syytä vialle. Autokun ollut siellä jo yli 2 kuukautta.. Kun kysyin et kauanko tollanen remppa kestäisi mitä ne ehdottivat vastasivat et "tosi kauan".

                          Ja kyse on siis Konalan Autokeskuksesta. Päädyin sinne vähän vahingossa kun kerran pyysin katsomaan niin joudun joka kerta viemään uudestaan sinne kun olivat jotakin mokanneet. Muutenkin niihin huoltohemmoihin on mahodonta saada yhteyttä, ja eivät koskaan vastaa soittopyyntöihin.
                          F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                          ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by Netsk View Post
                            Nyt tuli viestiä autokeskuksesta että ei auta muu enään kun avata sylinterin kansi...maksaa pelkkä avaaminen ja paikalleenlaittaminen tonnin. Pahimmassa tapauksessa pitää kuullema vaihtaa koko moottori..?

                            En voi uskoa että on käynyt näin uskomattoman huono mäihä. Kannattaisko hankkia toinen mielipide? Miten voin näin suht uudessa ja vasta 140tkm ajetussa moottorissa olla noin vakava vaurio?

                            Bensapaineet kuullema ok, imuvotoja ei kuullema ole, kaikki muutkin arvot ovat kunnossa paitsi että kakkossylinterin korjausarvo on 1.9.
                            Täysin turha kannen irti repiminen taas kerran. Oikeasti kyseessä tasan varmasti imuvuoto niin kuin aina.

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #29
                              Onko kokeiltu ohjelmoida DME:tä uudestaan? Joskus viat tulee vaan sen jälkeen selvemmin esille mikäli vikaa vielä on.
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              • Netsk
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2009
                                • 238
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Täysin turha kannen irti repiminen taas kerran. Oikeasti kyseessä tasan varmasti imuvuoto niin kuin aina.
                                Missä se sitten voi olla? Kaikki alipaineletkut tutkittu ja imusarjan tiivisteetkin vaihdettu.
                                F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                                ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎